2020-04-07, 23:22
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Ja, de flesta svenskar är idioter - det skriver jag under på! Man undrar vad som har hänt bara under de sista åren?

Visst har jag jobbat som polis, och vet hur de arbetar men vad fasen har hänt. Vill inte gå närmar in på det men säkerhetspolisen jobbar mer politiskt mer än med faktiska hot. Men om man rekryterar in vänster-aktivister så får man precis den felsökning som man letar efter när felet ska eftersökas när allt har gått åt helvete.

Mina ord ska nog läsas igen för att först den djupare betydelsen.

Okej - SÄPO, eller ska vi säga SÄK.

Nu faller sjukvården inom kort, nu måste allt mörkas för att ni politiskt tillsatta ska hålla er position. Men snart faller ni..alla faktiskt, viruset drar bort era säkerthetsbrallor, blottar era löjliga rakade pungar och era ännu löjliga flickvänner med kvisslor efter "ta bort" krämer runt könet. Antar att ni vänster-SÄPO älskar mello, HEN, bögar och får stånd (eller lätt fukt) när man pratar om transvestiter!
Antar att SÄK måste gråta efter pistolen innan de får skjuta efter brottslingen som det är synd om!

Men nu era jävla (SÄPO)idioter får ni resa upp era jäkla arslen och göra HONÖR! För fasen SKÄRP ER, nu måste ni sträcka på er. Jag vill se raka ryggar, klipper för i helvete och nån stans måste man se HEDER! Sätt pistolen där den hör hemma, vill inte att pickan ska lukta trans-skit när ni drar den "undercover" under brallan!

Som sagt: SKÄRPNING SÄK (SÄPO)

Tack för ett mycket intressant inlägg, jag förstår att man kan bli jävligt trött efter ett tag som Polis.
Citera
2020-04-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Läst på scmp. Om nu en tredjedel av de som blir friska har låga halter av antikroppar vad betyder det för Tengeles plan?

A team from Fudan University analysed blood samples from 175 patients discharged from the Shanghai Public Health Clinical Centre and found that nearly a third had unexpectedly low levels of antibodies.
In some cases, antibodies could not be detected at all.

Early-stage findings could have implications for vaccine development and herd immunity, they say
Det låter inte bra, men det låter som ett typiskt coronavirus. Vi får se om detta coronavirus är som de andra eller om detta har Tegnellianska egenskaper.
Citera
2020-04-07, 23:24
Medlem
Göteborg Stad har lagt vantarna på en ishall för att lägga liken i.

Inget att se här, gå vidare!!
Citera
2020-04-07, 23:26
Medlem
Eoppoyzs avatar
Tidigare trodde jag att inga fler än ca 50 personer skulle dö i Sverige som högst per dag. Dagens siffror visar att jag hade fel. 114 döda på en dag är extremt mycket för ett land som Sverige.
Citera
2020-04-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Det låter inte bra, men det låter som ett typiskt coronavirus. Vi får se om detta coronavirus är som de andra eller om detta har Tegnellianska egenskaper.

Man kan ju undra hur de utan antikroppar överlevde...
Citera
2020-04-07, 23:27
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Varför skulle första dödstalen vara irrelevant menar du?

Det är ju bland annat en god indikation på när ett land fick någon betydande smitta, efterssom det i regel kommer runt 2 veckor efter.

Dessutom är dödstalen en bra indikation för länder som testar dåligt hur många smittade det kan vara frågan om, tack vare att vi vet hur många andelar som i regel dör.

USA hade 38 döda innan vi fick vårat första dödsfall. De ligger definitivt några veckor före oss, men vi har accelererat betydligt fortare.
Det är en stor spridning på hur fort man dör efter man blivit smittad. Det är också en stor skillnad i dödlighet om man är ung, gammal, sjuk eller inte. Till och med du måste väl förstå att slumpen då kan spela en väldigt stor roll när man jämför länders första dödsfall? Det kan ju bero på en massa saker, såsom i vilken åldersgrupp smittspridningen i just det landet börjat etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är vad de gör. Tegnell har på konferenserna pratat om att sammanköra register.

Var inte så orolig.

Titta på Tegnells barndom i Etiopien.

Hela hans karriär kan förklaras av barndomen.

Han står inte där och ljuger, han har bara en annan uppfattning än din.

Bryr mig inte särskilt mycket om Tegnells barndom i det här läget, bryr mig om att hans tillvägagångssätt leder till att folk faktiskt riskerar att dö i större utsträckning än vad de annars skulle ha gjort.

Jo jag tänker vara fortsatt orolig över de höga dödstalen och Sveriges regerings underlåtenhet att agera gällande det. Om man inte är orolig alls för det och skiter i att folk dör, så kan man ju undra hur det är ställt med empatin.

Men fortsätt försvara Tegnell du, helt okej. Jag står för min åsikt och du för din. Så får man se sedan vad eftervärldens dom är. Tänker inte argumentera mer med dig om Tegnells barndom nu, eller något annat.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
I Usa skenar dödstalen iväg ,idag nästan 1800 döda

Rekord tal...

Motsvarar 50döda/dag i Sverige om man jämför per capita

Idag dog 114pers i Sverige. Rekordsiffra 😢😰🤧😭 i Sverige rasar siffrorna iväg dubbelt så mycket som USA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag diskuterar också officiella siffror från regionerna och jag ser inte att IVA-patienter minskar i övriga regioner. Det ser ut att ligga still eller öka något.

Om du läste vad jag skrev, så sa jag att det ser platt ut eller en liten minskning.
Nu kollade du kanske inte in alla regioner, men de jag kollade hade det, nu kollade du kanske någon som jag missade, som då möjligtvis hade en liten ökning.

Kan du åtminstone hålla med om att det förutom Stockholmsregionen ser ganska ok ut? Oavsett om det är en liten minskning eller en liten ökning, så sticker åtminstone inte siffrorna iväg på något alarmerande sätt..
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Läget är jävligt allvarligt. Det kommer eskalera. Ordentligt.
Varför publicerar SCB värdelös statistik om döda i riket de senaste fem åren? Nu? Den frågan ser jag ingen ställa.

Jag kan skriva dig på näsan och hjälpa dig på traven:

För att 600 låter lite sett till helheten.
Alltså jag är en av dem som nämnt det tidigare som här på Flashback och lär inte vara den enda som tänker på helhetsbilden. Ingen har intresse av att "det är för litet antal" du missar som alla andra, alla åtgärder som sätts in för att minska smittspridning. Om exponering påverkar, skulle teoretiskt bortsett från viss immunitet, förklara varför kineser går symptomfria vis smitta om de använder munskydd och fått i sig mindre virus. Kanske övermannar immunförsvaret det bättre då. Men karantän etc har definitivt hållit dödsantalet lågt. En annan har gått ut sjuk eftersom jag inte vetat av vad och lär knappast vara den enda. Så det finns otroligt många bromsar människor inte ser utan de vill ha rätt i hur harmlöst det är och jämföra siffror. Men de glömmer siffrorna över alla åtgärder.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomness1
Jaha du är en såndär ”Sverige har rätt, världen har fel” även när Sveriges dödstal rusar i skyn, vi har fler döda än alla våra nordiska grannländer tillsammans. Har du missat hur experter runt om i världen chockats av hur passivt Sverige hanterar krisen? Vi klarade inte ens av att skydda äldreboenden. Det lilla rykte vi har kvar o världen står på spel, och just nu förlorar vi

Det klart att en total nedstängning bromsar förloppet, men den ekonomiska uthålligheten är noll (som i någon månad) vid den typen av åtgärder. När man tvingas öppna upp igen som Danmark kommer att behöva göra (Norge har en ekonomisk särställning) så ska man hantera en accelererat förlopp med en ekonomi som är totalt körd i botten. Att man ska kväva och bli av med smittan i dagsläget är ett sånt kognitivt bias (wishful thinking) att det är svårt att ta på allvar.

Om ni vill ha ett idiotexempel så studera uthålligheten i Indiens åtgärd att sätta 1.3 miljarder människor - de flesta under fattigdomsgränsen - i husarrest. Hur länge tror ni att det funkade och vad händer sedan?
De skulle köra från 24 mars och 21 dagar framåt. Efter tolv dagar:
"India's government discusses end of lockdown as millions struggle to find food"
http://www.rfi.fr/en/international/20200404-modi-morale-boost-for-indians-in-lockdown-government-seeks-exit-strategy-post-covid-19
Citera
Medlem
Då blev man lurad av staten på karensavdraget och förlorar därmed drygt 2000kr eftersom man bara får 700kr före skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in