2020-04-07, 18:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Falskryktespridning. Tegnell sa genomsnittet är det nu "40 döda per dag" med det är ett genomsnitt. Iågr +78 döda och idag +114 döda. Varför? Sådana inlägg som ditt. Vad? Sådana som dig som trixar med siffror åt partiets vägnar.

Exakt, siffrorna revideras alltid uppåt i efterhand. Skapade en tråd om detta här

(FB) Sverige nu det mest hårt drabbade landet i världen av COVID-19!
Citera
2020-04-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Blir nog ingen lock-down, det kostar för mycket pengar, tyvärr så är det ju också för sent för sådana åtgärder
Jag visst , Sverige är värdens fattigaste land eller hur. Folk kan inte sänka sitt krav i livet.

Det är bara offra sina föräldrar eller hur?
Jag blir oroligt och ledsen så många egoiska psykopater runtomkring.

Förresten mina gamla föräldrar bor i Turkiet.
Jag är minst lika mycket oroliga de gamla sjuka här i Sverige. Jag har minst lika mycket empati till de och deras nära kära.

Vad tycker du Sverige vänder sig till Afrika för insamling?

Eller ändra national sången
Du gamla du sjuka ni dra åt helvete.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det troliga är att smittan kommer komma tillbaka i både Danmark och Norge. Den har gjort det i Sydkorea och Singapore. Så det skulle inte förvåna mig om de skulle stänga ner igen.

Du snackar skit. Sydkorea hade det lägsta nya antalet smittade på länge. De har legat lågt ett bra tag, inga tecken på ökning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Jag ber retroaktivt om ursäkt för alla Norge-historier jag drog som ung. Ni är nu förnuftigare på nästan allt nu. Inte roligt att erkänna eftersom Sverige var fantastiskt när jag växte upp.
Du trenger ikke å be om unnskyldning for norske-historiene. Det er trist at du opplever det slik som du beskriver her. Det er ikke dere i befolkningen som har skylden for at de som bestemmer over Sverige har tatt ufornuftige valg noen ganger.
Jeg håper at de som bestemmer i Sverige endrer på ting slik at det blir bedre og slik at du og andre igjen får oppleve at Sverige er fantastisk. Jeg ønsker dere alt godt.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Japp, det är verkligen en vändning. Nu ser vi även att börsen går upp, ekonomin kommer att repa sig men det kan ta tid. Idag kom alla som var korttidspermitterade tillbaka till mitt jobb och allt flyter på som vanligt. Österrike och Danmark börjar lätta på sina restriktioner och Skandinavien ser ut att gå vinnande gällande dödsfall. Om man nu kan se det som en vinst.

Men vi har med hjälp av Tegnell fortfarande ett fungerande land. Nu är våren här och vi kan tänka på annat.

Skönt att även massmedia börjar växla mellan coronannyheter och vanliga nyheter.

Vi tog oss igenom detta med bravur.

Älska Sverige, Älska Tegnell.
Citera
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Alla andra länder har en heltidsanställd som kör livescore på hemsidan. När någon dör på ett sjukhus, ett demensboende eller sitt hem så går ett direktlarm till denne rapportör och inom en minut vet hela världen om det.

Eller hur i hela jävla helvete tror du att det fungerar?
Haha, märkligt nog så lyckas andra länder rapportera dagliga dödsfall. Om man har följt pandemin de senaste två månaderna så har man kunnat se kurvor som dagligen stiger i en ganska jämn takt (t.o.m på helgdagar, tro det eller ej). Jag har inte sett några andra kurvor som ser ut som Sveriges, dvs. där det alltid finns en artificiell avtagande trend de senaste 3-5 dagarna som sedan korrigeras upp kontinuerligt under flera veckor.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Hur skyddas äldre av öppna skolor som leder till att föräldrar blir smittade som sedan jobbar i hemtjänsten och sprider smittan till de äldre, speciellt när det är brist på skydd?

Skydd som FHM ständigt i strid mot vetenskapen hävdat inte hjälper.
Precis.

Sveriges strategi är obegriplig med tanke på att vi har få akutplatser, dåligt med skyddsutrustning och ont om tester.
Med de grundförutsättningarna borde vi, av säkerhetsskäl, göra allt för att fördröja smittspridning. Inte som nu när vi aktivt söker en "lagom" spridning. Det är ett enormt cyniskt risktagande med tanke på våra förutsättningar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Alla andra länder har en heltidsanställd som kör livescore på hemsidan. När någon dör på ett sjukhus, ett demensboende eller sitt hem så går ett direktlarm till denne rapportör och inom en minut vet hela världen om det.

Eller hur i hela jävla helvete tror du att det fungerar?

De rapporterar en måndag när de går till jobbet. Igår dog det 78 och idag tisdag +114. Folk kommer dö i klumpar pga sjukdomsförloppet som leder till döden. Det går i vågor och har inget med småsiffrorna från "eftersläppningen" att göra.

(FB) Sverige nu det mest hårt drabbade landet i världen av COVID-19!
Senast redigerad av Contractors 2020-04-07 kl. 18:30.
Citera
2020-04-07, 18:27
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag föreslår att du tittar på gårdagens Aktuellt.

Gårdagens aktuellt förändrar inte faktan att officiell statistik från de värst drabbade länderna visar på YTTERST få döda yngre.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Ja precis. Jag misstänker att en överväldigande majoritet av de som är borta enbart har någon liten förkylning men "tvingas" vara hemma.

Hade skolorna varit en sådan smittohärd borde vi se horder av lärare kraftigt sjuka i corona.

Vidare så måste någon passa barnen om skolorna är stängda, och jag har inte riktigt förstått vem som ska göra det?
Så du menar att de flesta som får covid-19 blir svårt sjuka?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
Hur mår de på äldreboenden? Vad kan man göra för att få dem att må bättre

Bromsa smittspridningen i samhället så att 100% av landets äldreboenden hinner bli nedsmittade. Hemtjänsten vågar jag inte ens sia om.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
zink? botar? källa?
Zink hindrar viruset från att replikera i cellen. Problemet är att du inte får tillräckliga nivåer av zink i cellen. Därför ges zink i kombination med hydroxyklorokin, som möjliggör för zink att ta sig in i cellen. Det är alltså zink som tar död på viruset, medan hydroxyklorokin gör det möjligt.

Därav ges hydroxyklorokin i kombination med zink, samt arithromycin då som antibiotika.
LA Doctor: DTMNBN Patients Go From ‘Very Ill’ to ‘Symptom-Free’ in 8 to 12 Hours Using Hydroxychloroquine and Zinc
<klipp>
The doctor explains why the combination works. The hydroxychloroquine opens up the zinc channel, allowing the zinc into the cell stopping the bad cells from multiplying.
https://davidharrisjr.com/steven/la-doctor-dtmnbn-patients-go-from-very-ill-to-symptom-free-in-8-to-12-hours-using-hydroxychloroquine -and-zinc/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in