2020-04-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag ser fortfarande inget i svensk media om det här.
Hur sjuka var hans patienter och hur trovärdig är han? Bara för att man är doktor är man inte trovärdig. Många skojare och häxdoktorer som vill göra sig ett namn i tider som denna. Hans patienter kanske bara hade milda symptom? Han säger "very, very ill" - vad exakt betyder det liksom???
Citera
2020-04-07, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
JA, jag vill veta vad corona ställer till med i samhället. Statistik och kalla siffror är det bästa vi har, inte egna känslor eller politik. Kalla siffror.
Om du ska veta vad Corona ställer till med får du titta på Coronasiffrorna. Vad säger total dödsstatistik om Corona?
Citera
2020-04-07, 18:11
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I Sverige har man beslutat att Corona ska vara en ättestupa. Så går det i Sverige när man är gammal.
AT vår pensionsräddare - om Norge och Danmark nu lyckas hålla nere siffrorna - får vi då se honom vidgå att han haft fel? Har han månntro fler sk verktyg i sin imaginära verktygslåda
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
IVA sektionen och kålsuper.

Jag kan inte tala för andra, men jag är här. Jag är optimistisk - trots kvällens dystra siffror.
Citera
Medlem
Govas avatar
Hur mår de på äldreboenden? Vad kan man göra för att få dem att må bättre
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han kommer aldrig att säga upp sig. Han hoppas att bli hjälte och ta över som partiledare efter Stefan Löfven.

Det var en seriös fråga.
Citera
2020-04-07, 18:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ingen behöver ligga på IVA länge när hydroxychloroquine och zink botar...

zink? botar? källa?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Jag hade lite problem med att förstå Tegnells uttalanden idag...
Någon som kan förklara?
Det var tråkigt att så många hade dött, men de positiva nyheterna var att det är färre patienter på IVA?
I min värld innebär ju det att patienterna på IVA har dött, men så kan det ju inte vara eftersom han sa att det var positiva nyheter?
Vad missade jag här?
Citera
Avstängd
sherms avatar
Gordon Chang: ‘There Needs to Be a Nuremberg Trial for Chinese Leaders’ over Coronavirus
The coronavirus outbreak is a cost of doing business with China, remarked Chang, repeating his call for the U.S. to decouple its economy from China.

“Ultimately we have to separate ourselves from China,” Chang said. “This process is going to be painful [and] it will be ugly, but we’ve got to do this. … We can’t reform communism in China, and communism has deadly effects for us.”

Chang stated, “We won’t have a country if Beijing succeeds in its goals. We’ve got to sever our relations with Beijing.”
https://www.breitbart.com/radio/2020/04/06/gordon-chang-there-needs-to-be-a-nuremberg-trial-for-chinese-leaders-over-coronavirus/

Finns ingen anledning att kidnappa kineser och tortera fram erkännanden till påstådda brott som Sovjet och USA gjorde i Tyskland. Men nog fan ska vi kapa banden med CoronaKina.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hur gör han det?
Går han runt och skvätter ovigt vatten?
Du har min sympati...
Han har förordat den hantering av smittspridning i Sverige som nu sprider död på äldreboenden. Svårt att se orsak o verkan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Alle kan vel gjøre feil. Men det er merkelig å tillate seg å gjøre slike feil når man har en slik stilling.

Jeg er også en av dem ønsker at smittespredningen skal bremses mer enn den har blitt bremset i Sverige. Jeg håper at det blir satt i verk gode tiltak for å begrense smittespredningen.

Kan noen si til AT at det er ingen skam å snu?

(Fra Fjellvettreglene:

Fjellvettreglene
Planlegg turen og meld fra hvor du går.
Tilpass turen etter evne og forhold.
Ta hensyn til vær- og skredvarsel.
Vær forberedt på uvær og kulde, selv på korte turer.
Ta med nødvendig utstyr for å kunne hjelpe deg selv og andre.
Ta trygge veivalg. Gjenkjenn skredfarlig terreng og usikker is.
Bruk kart og kompass. Vit alltid hvor du er.
Vend i tide, det er ingen skam å snu.
Spar på kreftene og søk ly om nødvendig.
https://inspirasjon.ut.no/fjellvett-sikkerhet/fjellvettreglene/100495)

Jag ber retroaktivt om ursäkt för alla Norge-historier jag drog som ung. Ni är nu förnuftigare på nästan allt nu. Inte roligt att erkänna eftersom Sverige var fantastiskt när jag växte upp.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Hur sjuka var hans patienter och hur trovärdig är han? Bara för att man är doktor är man inte trovärdig. Många skojare och häxdoktorer som vill göra sig ett namn i tider som denna. Hans patienter kanske bara hade milda symptom? Han säger "very, very ill" - vad exakt betyder det liksom???
COVID-19 Update 8: Zinc and chloroquine for the treatment of COVID-19?
https://www.youtube.com/watch?v=BIymfznD7YA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in