Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
De här är de frågor jag ställde igår 23:18, och då har jag skalat bort en del gött. Jag skulle gärna vilja ha svar på dessa frågor.
1. a) Tycker du att Flashback ska ha en sådan standard att man låter monumentala felberäkningar passera obemärkt förbi?
1. b) Ser du något trovärdighetsproblem för din roll som "uppskattare" med en monumental felräkning?
2. Om vi nu inte får "miljontals" döda i april, kommer du då att revidera tidsförloppet till maj?
3. Ursprungsanalysen (sorry, denna börjar med ett påstående) Excel-arket med stort E sa miljontals döda i mars. Jag vet, den har du reviderat. Trots denna monumentala felräkning skrev du igår kväll att detta blir en större katastrof än vad du räknat med. Frågan: hur hade du räknat med att det skulle se ut givet dina miljontals döda i mars som du igår inte alls hade kunnat föreställt dig?
Jag vill svara dig.
1.a JA! Flashback är ett diskussionsforum för alla. De enda regler som härskar här inne är flashbacks reglet. Varken dina eller mina regler gäller.
Säger någon att 1 miljon kommer att dö eller några tusen som Stefan trodde ( dödsexperten) eller som jag, hoppas det inte dör så många.
Då är det så. Flashback kan inte förbjuda felberäkningar. Punkt!
1.b Finns det någon jävla trovärdighet vad gäller covid-19. Är det någon i Sverige som kommer att kunna säga exakta siffror. Kan du ?
2. Nej varför ska man behöva revidera. Skall du kräva detsamma från Stefan och hans förutspådda dödstal på några tusen. Finns väl ingen anledning att be dig om ursäkt menar jag.
3. Vi får se efteråt vilka siffror allt slutar med. Slut är det då definitivt inte tal om ännu.
Det är ju skitbra om det inte blir en miljon.
Kan inte tro att det blir sådana siffror. Då borde det dö minst 5000 om dagen.