2020-04-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Därför att alla får inte så mycket symptom eller blir sjuka. Alla smittas givetvis inte. Man kan dessutom sprida smittan även innan symptomen visat sig.
Eleverna är unga och klarar sig. De sprider dock ändå smittan.
Folk som har barn eller åtminstone har varit i kontakt med dem och skolor känner till att förkylningar och annat brukar komma därifrån. Så även corona.

Jag är lärare för årskurs 4.
I min klass går 20 elever. Sista veckan var det mellan 3-5 elever i skolan varje dag så många föräldrar har sina barn hemma. Åtminstone i min klass.
Citera
2020-04-07, 16:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag vågar hävda att det du påstår är ren och skär lögn. Kolla Wegerups summering av 16.000 italienska dödsfall.

"Det innebär att hela 95 procent av de döda var över 60 år och 83 procent över 70 år. Bara 1,2 procent var under 50 år."

https://www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/dodssiffrorna-bekraftar-monstret-vi-sett-hela-tiden/
Jag talar fortfarande om Sverige din imbecill. Wegerup är journalist och en komplett nolla. Nyss satt hon på twitter och brölade om att det var många fler som hade haft Corona än vad som framkommit. Grunden till hennes påstående var en opinionsundersökning där man ringt runt och frågat folk om de hade haft Corona.

Sverige kommer se snabbt stigande dödstal när man inte längre orkar hålla undan inflödet till IVA. Då kommer yngre dö i betydligt större antal än hittills.
Citera
2020-04-07, 16:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag har redan påtalat att du är för dum och för okunnig för att argumentera.
Du får trolla vidare med dina halmgubbar.

Så här skrev du:

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Med miljoner smittande blir det tusentals unga som dör och tiotusentals äldre.

Jag tycker det är rimligt att be dig precisera dig. I annat fall blir det ju svårt att i efterhand bedöma dina förutsägelser.