2020-04-07, 16:05
Medlem
LGDs avatar
Den olycksaligt fule nämndemannen och värdegrundsförespråkande våldtäktsmannen, Denny Olofsson dömd till 3.5 års fängelse för våldtäkt mot barn, sexköp av barnprostituterad och sexköp av en annan kvinna.
Den 14-åriga flickan kom i kontakt med Olofsson efter att hon lagt ut en annons på internet där hon erbjöd sexuella tjänster för att få pengar till att köpa märkeskläder. Hon vittnar om hur Olofsson, som kallade sig själv ”Bosse”, band fast henne i samband med våldtäkterna.

– Han säger till mig att ta av alla kläder och lägga mig på massagebritsen. Sen hör jag hur han går till ett skåp och tar fram några svarta band. Och binder fast mina ben och armar så att jag ligger som ett ”x”. Sen säger han att jag ska sära på mina ben. Jag får panik verkligen, berättar flickan i rätten enligt GP.
Källa

Ja, det är inte första gången någon ur värdegrundsmaffian blivit tagen med kuken i förbjuden frukt.

Vad är Flashbacks tankar om detta? Var det ett rättmätigt straff?
Citera
2020-04-07, 17:22
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Den olycksaligt fule nämndemannen och värdegrundsförespråkande våldtäktsmannen, Denny Olofsson dömd till 3.5 års fängelse för våldtäkt mot barn, sexköp av barnprostituterad och sexköp av en annan kvinna.
Den 14-åriga flickan kom i kontakt med Olofsson efter att hon lagt ut en annons på internet där hon erbjöd sexuella tjänster för att få pengar till att köpa märkeskläder. Hon vittnar om hur Olofsson, som kallade sig själv ”Bosse”, band fast henne i samband med våldtäkterna.

– Han säger till mig att ta av alla kläder och lägga mig på massagebritsen. Sen hör jag hur han går till ett skåp och tar fram några svarta band. Och binder fast mina ben och armar så att jag ligger som ett ”x”. Sen säger han att jag ska sära på mina ben. Jag får panik verkligen, berättar flickan i rätten enligt GP.
Källa

Ja, det är inte första gången någon ur värdegrundsmaffian blivit tagen med kuken i förbjuden frukt.

Min tanke är att nyheten varit mycket större om förövaren varit SD. Nu nämns den väl knappast i MSM.
Citera
2020-04-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Min tanke är att nyheten varit mycket större om förövaren varit SD. Nu nämns den väl knappast i MSM.

Jodå. Göteborgs-Posten hade ett helt uppslag i print i dag. Med namn, ålder, bostadsort samt bild på den dömde nämndemannen. Man får ju lite Kapten Klänning-vibbar av den gode Olofssons agerande. Det sorgligaste är den trasiga flickans öde. Olofssons liv är också förstört antar jag.
Citera
2020-04-08, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jodå. Göteborgs-Posten hade ett helt uppslag i print i dag. Med namn, ålder, bostadsort samt bild på den dömde nämndemannen. Man får ju lite Kapten Klänning-vibbar av den gode Olofssons agerande. Det sorgligaste är den trasiga flickans öde. Olofssons liv är också förstört antar jag.

Kunde man läsa något om mannens utbildningsnivå?
Citera
2020-04-08, 03:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kunde man läsa något om mannens utbildningsnivå?

Inte vad jag vet. Är denne Olofsson släkt med ärkeskurken Clark Olofsson måhända?
Citera
2020-04-08, 07:51
Medlem
Har Annie Lööf kommenterat sin pedofilkollegas dom?
Citera
2020-04-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Inte vad jag vet. Är denne Olofsson släkt med ärkeskurken Clark Olofsson måhända?

Denny låter lite som en upphottad och mer modern variant än våra klassiska y-namn så det är väl inte omöjligt. Men hur kan en y-namns unge ha hamnat i centern av alla partier?

Jag gissar nog på att det här med namnet vilseleder oss och att det är en akademiker i vanlig ordning.
Citera
2020-04-08, 11:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Denny låter lite som en upphottad och mer modern variant än våra klassiska y-namn så det är väl inte omöjligt. Men hur kan en y-namns unge ha hamnat i centern av alla partier?

Jag gissar nog på att det här med namnet vilseleder oss och att det är en akademiker i vanlig ordning.
Håller med, luktar ju SD lång väg!
Citera
2020-04-08, 11:16
Medlem
johnjohns avatar
Vilken sida hade flickan sin annons på?
Citera
2020-04-08, 11:35
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD

Med svenska mått ett mycket årt straff för våldtäkt. Det normala är ju max 2 år. Men eftersom det var våldtäkt av barn så blir det påslag dårå. Ute efter lite drygt 2 år och kan då fortsätta i samma stil.

SKulle tro att i Norge hade dett blivit 8-10 år. I USA 25 eller mer.

Men så är det när man som Sverige har feministisk regering. Då har man västvärldens slappaste sexualbrottslagstiftning. Naturligtvis skulle det bli mer besvärande påföljd även i många länder som inte är västländer.
Citera
2020-04-08, 13:34
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Ingen aning. Själv kom jag att tänka på Maud Olofsson, f.d. partiledare för centerpartiet. Sedan är ju Olofsson ett tämligen vanligt svenskt efternamn. Han verkar vara folkbokförd i Lindome i alla fall.
Citera
2020-04-08, 13:47
Medlem
GP slår på stort och verkar göra politik av att dra slöjan av sexhandel och exponera förövarna, jag tycker detta är väldigt bra av GP - något man normalt inte är bortskämd med.

Jag tycker mig skönja en agenda mellan raderna där man vill få igång diskussionen kring de låga straffen och låga antal fällande domar kring sex-relaterad brottslighet. Kanske början på något bra. Denna typ av brott behöver verkligen större resurser.

Det finns en podcast som heter "systrar" där offren berättar målande och man får även höra Denny's taffliga försök till försvar i rätten. 3,5år kan jag tycka är djävligt billigt, men dom denna artikelserie/podcast är han ju spetälsk för livet, för att inte tala om hur kul han kommer ha det på kåken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in