2020-04-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad själva utgången blir är nog lite lotteri, och kan ju egentligen kvitta eftersom det här ändå ganska säkert skall upp i hovrätten sedan. Det mer intressanta är att domstolen nu måste försöka ta tag i det här och reda ut vilka indicier som egentligen finns, dvs. vilka av de av åklagaren anförda (och för SD besvärande) omständigheterna som kan anses vara utredda. Det här kommer inte att gå på ett par veckor.
Jag är ganska övertygad om att rättens ledamöter redan nu vet hur de kommer döma. Och det kommer vi få en indikation av imorgon. Jag sätter en rejäl slant på att han kvarstannar i häktet. Försvarets plädering i morgon kommer nog bara bli ett spel för galleriet.
Citera
2020-04-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nu är det Hidings tur igen.

Mordvapnet har ej hittats.
Hårt med smal kraftig kant.

Vänster sida av huvudet är mest utsatt.

Ishacka?
Citera
2020-04-07, 14:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Cylinderformat som det sagts tidigare, och nu idag "med en skarp kant" -
vad kan det vara för föremål som hon slagits ihjäl med och som gett
märkena i trädet?

Om kanten är ovantill så är det väl ett rör el motsv. Är kanten på sidan så är det väl en förädlad träbit eller någon annan formad tingest. Andra möjligheter finns väl men ett reguljärt redskap borde de väl ha kunnat sluta sig till. Antagligen hade de varit specifikare om något ytterligare inslag varit uppenbart, men GM har troligen haft en tanke att tillhygget skulle vara otypiskt eller svårt att spåra. Tror jag. Sen tror jag fortfarande att de kanske håller en del för sig själva också, åtminstone till dom fallit här. Jag är osäker på gången men det kunde väl teoretiskt falla någon ner död av tunga droger i stadsdelen som i sitt sista sms erkänner dådet och beskriver tillhygget o SD som medhjälpare. Sånt ställer ju bara till besvär.
Citera
2020-04-07, 14:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
En teleskopbatong har väl en kant?

Visa en bild. För mig ser de ut som fiskspön.
Citera
2020-04-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då Stefan mötte poliser mitt i natten bad de honom visa händerna och han hade inget i dom. Han kan ha haft vapnet instucket i linningen på byxorna och dolts under jackans ryggparti. Var det natten då han ringt efter poliserna? Då han var på väg "hem ifrån krogen"?

På krogen iförd pannlampa och ficklampa?
Citera
2020-04-07, 14:54
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Här har du ett exempel: https://armygross.se/utrustning/teleskopbatonger/mil-tec-mini-teleskopbatong-13/
Citera
2020-04-07, 14:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
16 april? Vad menar du?

Ha ha jag som är ute och snurrar när det gäller dgens datum.
Så den 23 kanske vi får ett svar
Citera
2020-04-07, 15:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Här har du ett exempel: https://armygross.se/utrustning/teleskopbatonger/mil-tec-mini-teleskopbatong-13/

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Precis - och de får ”hårda kanter” när de är utfällda. Gjorda i härdat stål.

Och de har ett kanter längs fram på ”huvudet” som mycket väl kunnat åstadskomma de skador som syns på trädet i FUP: https://bestbuysweden.com/produkt/16-tum-teleskopbatong-hardat-stal---foam-grip

Såhär ser de ut när de fälls ut: https://m.youtube.com/watch?v=oOqQRsPKTkQ
Citera
2020-04-07, 15:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I förhör med HD framkom också att han haft planer på att både döda henne
och deras lilla dotter som skrek väldigt mycket på grund av kolik. Stefan hade
googlat hur man får dödande (kvävning) av ett barn att se ut som plötslig
spädbarnsdöd.

Spädbarnsföräldrar bör av det dock ingalunda dra slutsatsen att det finns ett naturligt samband mellan detta och att fälla en fyrtioåring med 17 slag bakom ett plank femton år senare. Inte heller bör man defenestrera sin dator utan att först se efter om det är någon nedanför på gatan.

Med lite tur har åklagaren en liten kontext av diskussion mellan makarna att falla tillbaka på här, och en ganska extrem situation med en kraftigt depressiv förälder och utdragna problem.

Annars skulle väl en och annan flashbackare i de här trådarna ligga kymigt till också f.ö.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-07 kl. 16:00.
Citera
2020-04-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ha ha jag som är ute och snurrar när det gäller dgens datum.
Så den 23 kanske vi får ett svar
Vi håller tummarna för det. Jag är också dagvill i dessa coronatider när åtminstone jag inte sitter på kontoret som vanligt.
Citera
2020-04-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det känns som att hon överdrev lite.
Men han har varit där och tagit LWs My real six string där, innan den blev förstörd och flyttades:

28 febr-18:

Även HD loggade denna cache samma dag som FTF, med samma text, men med inledningen:

"Loggade tidigare som en del i TeamDavidsson men har nu eget nic, Systerhax."

Den 5 mars-18 skriver L*ena:

"Gömman trashad! Går att logga, men var extra försiktig med taket tills det är lagat. Grrr"

Ja, man kan ju undra vem som sabbade denna.

Hur som helst har ju flera varit på denna plats efter SDs FTF innan cachen förstördes. Den var ju också tillhåll för ungdomar, har vi hört.

Jag tyckte att målsägarbiträdet på Tovas mordrättegång var vassare. Gick igenom punkt för punkt noga och visade på vilket sätt åklagarna hade uppfyllt de sex kriterierna för att visa vem som är gärningsmannen.

https://www.flashback.org/sp63949448

Kanske får vi läsa i NA lite mer vad som sades egentligen.

Jag tyckte det kändes som att målsägarbiträdet tog udden lite av åklagarnas slutplädering med detta smått överdriva påstående. För det kan inte vara sant? Till och med HD - som inte har något minne - kan beskriva platsen detaljerat och hur man kommer dit. Och andra, som du skriver, har ju varit där.
Så det är inte bara mördaren som kan beskriva mordplatsen i detalj.
Det hon sa om hans beteende under förhandlingarna var klockrent.
Men det där med mordplatsen...… nja.... Det kändes inte så bra på nåt vis...?
Citera
2020-04-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tyckte det kändes som att målsägarbiträdet tog udden lite av åklagarnas slutplädering med detta smått överdriva påstående. För det kan inte vara sant? Till och med HD - som inte har något minne - kan beskriva platsen detaljerat och hur man kommer dit. Och andra, som du skriver, har ju varit där.
Så det är inte bara mördaren som kan beskriva mordplatsen i detalj.
Det hon sa om hans beteende under förhandlingarna var klockrent.
Men det där med mordplatsen...… nja.... Det kändes inte så bra på nåt vis...?
Bra att hon faktiskt tryckte lite på det. Om inte annat som en liten påminnelse om hans arrogans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in