2020-04-07, 12:58
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Pedagogiskt men fel.
På vilket sätt är det fel?
Citera
2020-04-07, 12:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Konstigt bara hur fakta presenteras just nu av DN i detta läge.

Hade det varit mindre konstigt om denna fakta presenterats för en vecka sen? Eller kommande vecka? Vart vill du komma? Tala ur skägget.
Citera
2020-04-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Stockholm 303 döda.

Om Stockholm vore ett land, så skulle det landet ligga på 15:e plats i världen i antal döda.

Exempel på länder i förhållande till Stockholm:

Stockholm 303
Österrike 243
Sydkorea 192
Danmark 187
Irland 174
Polen 111
Japan 92
Tjeckien 80
Norge 78
Israel 59
Australien 46
Finland 27
Nya Zealand 1
Vietnam 0

https://www.worldometers.info/coronavirus/

De som säger att läget e lugnt o det e inga problem i Sverige, kanske ska fundera pa hur Stockholm (12-20 ggr mindre befolkning an Australien, beroende pa om du räknar med länet osv) har mer an 6 ggr hogre antal dodsfall.
Citera
2020-04-07, 13:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Nej, jag skämtar inte. Däremot skrev jag att det var storre chans att det inte blev som i domedags-scenariot jag malade upp. Alla experter jag sett uttala sig om viruset säger att ett vaccin är enda losningen. Annars tar det aldrig slut. Men du kanske har annan info?

Nej, alla experter säger inte så. Asiaten muterade exempelvis bort sig.
Citera
2020-04-07, 13:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Nya studier visar på att Hydroxychloroquine(svenskt preparat Plaquenil) hjälper mot Covid19.

Thousands of Doctors: Yes, Hydroxychloroquine Works Against Wuhan Coronavirus

Dr. Anthony Cardillo said he has seen very promising results when prescribing hydroxychloroquine in combination with zinc for the most severely-ill COVID-19 patients.

"Every patient I've prescribed it to has been very, very ill and within 8 to 12 hours, they were basically symptom-free," Cardillo told Eyewitness News. "So clinically I am seeing a resolution."

Cardillo is the CEO of Mend Urgent Care, which has locations in Sherman Oaks, Van Nuys and Burbank.
He said he has found it only works if combined with zinc. The drug, he said, opens a channel for the zinc to enter the cell and block virus replication.

"We have to be cautious and mindful that we don't prescribe it for patients who have COVID who are well," Cardillo said. "It should be reserved for people who are really sick, in the hospital or at home very sick, who need that medication. Otherwise we're going to blow through our supply for patients that take it regularly for other disease processes."
Fler uttalanden från olika läkare som vittnar om de positiva effekterna mot C19(Se Länk)

KÄLLA.Townhall.(Se länk)
https://townhall.com/tipsheet/katiepavlich/2020/04/06/here-are-five-doctors-whose-patients-have-seen-recovery-with-hydroxy-chloroquine-n2566409

Inte många verkar bry sig. Konstigt att inte alla medier i alla länder skriver om det. Detta kan vara lösningen.
Citera
2020-04-07, 13:01
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Hur skall man veta vilket andningsskydd som är bäst, om man nu väljer att ha ett.
Varenda tillverkare säger att deras är det bästa.
Man måste ju bli expert på hur ansiktsskyddets mekanismer fungerar.
En hel vetenskap för ett ansiktsskydd.

Köp svenska munskydd så funkar det nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Detta är siffror för hela Sverige.

Medelökningen per dag för hela Sverige sen 17e Mars, har varit 10%.

Trenden har gått ner efter 6e april. 5% ökning istället för 8-9 eller 10-14%. Dagen innan 6% ökning.

Sverige kommer ha en flack kurva för hela 2020 och fältsjukhuset utanför Älvsjö kommer aldrig behövas.
We did it bois.

Siffror de närmsta dagarna bakåt har inget värde eftersom där är en eftersläpning i antalet.

Läs här: https://www.facebook.com/100001691745126/posts/2952556078144088/
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nu har de stängt ner artikeln till betalsida eftersom den antagligen har väckt uppmärksamhet.
DN stänger inte ner/låser artiklar på grund av uppmärksamhet.
Men äldre artiklar blir endast tillgängliga för betalande läsare, artikeln publicerades igår.
Alla kan just nu registera sig för ett gratiskonto på dn.se, så att tro att de "mörkar" känns lite eljest?
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vad fan snackar du om för komplex, din jävel?
Jag tål inte horungar som lägger sig platta vid minsta lilla motstånd så bespara mig dina jävla bortförklaringar i efterhand. Du är en ynklig svensson som försöker snacka dig ur problemen. Punkt!
Ditt behov av invektiv i relation till substans vid bemötande av någon tyder för en hobbypsykolog som undertecknad på ett stort hävdelsebehov, troligtvis grundad i komplex för upplevt mindervärde.

Nåja, det var lite offtopic. Om något så menar jag att det är de/ni som skriker ”ISOLERING!” som är de som verkligen gett upp, fly in i ensamheten för att undvika all form av risk. Det är farligt att leva, man kan faktiskt dö. Ja, det kommer dö många av covid19, det tror jag alla är överens om. Antalet, om jag får killgissar, blir lika högt i slutändan oavsett om alla sätts i karantän eller ej. Släpp navelsträngen för fan, det är ju du som lägger dig platt för en motgång, inte jag! Ett faktum som inte förändras av att du låtsas spela tuff genom att kalla folk för horunge och försöker skrika dig ur en diskussion. Tror du ärligt talat att viruset kommer att utrotas genom åratal av karantän eller tills ett supervaccin skapas? För det är nämligen det enda alternativet till flockimmunitet. Eller har du måhända missförstått vad ordet betyder?
Citera
2020-04-07, 13:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vilka resor är ”nödvändiga” och vilka är ”onödiga”? Det finns lika många svar på det som det finns människor.

Vad är ett ”avstånd”? Hur långt är ett snöre?
Det är det som är poängen. Alla får göra vad som fungerar för dem. Alla har olika behov och förutsättningar.
Citera
2020-04-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så hon förstår inte skillnaden mellan ånga (gas) och flytande tillstånd (små vattendroppar)? Sov hon sig genom högstadiet kemikektioner eller vad??? Visst, det man ser en kall dag när man andas är droppar, men bara för att de bildas genom kondensation efter att vattenångan som finns i utandningsluften har lämnat kroppen. Vilken total jubelidiot hon är!

En varm dag eller inomhus i normal rumstemperatur syns ingenting, så då finns inga droppar. Är allt lugnt då?

Varför anklagar du personer för att inte ta sig igenom högstadie kemi när du själv pratar om gasbildning, vet du inte att gastillståndet på vatten sker vid drygt 100C? Tror du verkligen du andas ut vattenånga?

Nej det är aerosoler precis som hon skrev.

Du kan läsa om det här i stället för att hitta på din egna "fakta"

http://static.wm3.se/sites/16/media/5905_Ingemar_Qvarfordt.pdf?1396538795
Citera
2020-04-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
De som säger att läget e lugnt o det e inga problem i Sverige, kanske ska fundera pa hur Stockholm (12-20 ggr mindre befolkning an Australien, beroende pa om du räknar med länet osv) har mer an 6 ggr hogre antal dodsfall.

Om man skall börja ta den hårdast drabbade platsen i varje land och börja jämföra, så blir ju jämförelsen rätt konstig.
Då borde vi jämföra endast Tensta med ex någon ö mitt i Atlanten. Skulle ju se ännu värre ut.
Ta istället ex. Vilhelmina och jämför mot Helsingfors, då framstår det troligtvis som massdöd i Finland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in