2020-04-07, 12:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Men seriöst. Lever vi under en sten? Alla vet att det är många som dör.
De bestämmer sig att fördjupa sig i det. Just när det finns en pågående pandemi vilken, som bekant, ökar antal döda i drabbade länder.
Jag tolkar som att: "Ja, men skulle du eller nån du känner råkar dö för covid-19 är det inget att hänga upp sej på. Man kan ju dö på upp till 700 olika sätt".
Hur sjukt är inte det att presentera detta just i dessa tider? Det tillför noll.
Alla vet att många dör hela tiden. Och? Bara för att man "i vanliga fall" dör vill man ursäkta covid-19 och Sveriges hänsynslösa strategi?
"Häng med på tåget, dö du också i covid-19, det är inne nu".

Jag tycker du gör en extremt långsökt tolkning. Det har skrivits tusentals artiklar de senaste veckorna om hur farligt C-19 är. Jag tycker det är rimligt att EN enda artikel visar på lite perspektiv.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Stämmer ju dock. Änsålänge verkar överdödligheten vara rätt så liten. Men framtiden kommer visa hur mycket överdödlighet corona gett

Så blir det ju. Svårt att se perspektiv när man är mitt i något. Vi får vänta några år.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Problemet med den teorin är att ett virus som ”muterar för att döda” är ett ineffektivt virus. Virus vill spridas, inte döda värden.

Det här med ”viruset muterar så alla dör” är hollywood-trams.

Exakt! Det var,så den dödliga vågen av spanska sjukan stoppades. Det var så pass dödligt att det inte hann föras över till en ny värd.

SARS-COV2 är däremot ett extremt framgångsrikt virus som kommer att smitta hela mänskligheten. SARS-COV2 muterar lite och det lär inte uppkomma någon variant som kan konkurrera. För det finns bara två allternativ: En dödligare variant eller en variant som är lika harmlös som det Coronavirus som orsakar rinnande näsa hos människor.
Citera
2020-04-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En tonårstjej i UK tog livet av sig bara på grund av tanken att måsta sitta isolerad. Vem bryr sig om det?

Skamlöst av dig ta upp ett fall där en tonåring tagit livet av sig. Oavsett vad man skriver på ex sociala medier som anledning (eller i ett klassiskt avskedsbrev) så är det naturligtvis år av psykisk ohälsa bakom innan något triggar så drastiska åtgärder.

Samtidigt kan "din" sida hävda att folk över 70 år levt klart efter de jobbat och slitit för att bygga upp den välfärd du tar del av. Eller att de skall sitta i karantän tills det är över så du kan vara ute och leka.

Prata eller skriv aldrig om att stå på de svagas sida något mer. Du skiter troligen fullständigt även i de yngre med psykisk ohälsa.

Vet inte varför jag ens argumenterar med folk som bokstavligen skulle slänga sin morsa framför tåget om deras huslån måste betalas in till fullo.

Som sagt hade det varit krig hade du väl deserterat eller hängt dig.

Man tar kampen för hela folket och hela nationen. Man ger inte bara upp.

Sweden - Last to Fight

Man skäms över att kalla vissa sina landsmän.
Citera
2020-04-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Alla länder förbättrar sin statistik efter en övergångsperiod.
Alltså, alla länder som tar åtgärder förstås.
Eller alltså, ju striktare åtgärder man tar desto bättre ser statistiken ut.

Sverige ser inte alls ut att få en bättre statistik. Man kan nästan undra varför.

Jag upprepar mig igen. Kolla statistiken för Skåne. När Stockholm hade 350 fall, hade vi 200.
Nu har vi 6 nya fall idag 1 död och oförändrade siffror för inlagda och på iva.
Förklara gärna för mig hur vi kan göra så in i helvete mycket fel i Sverige med de resultaten
Citera
2020-04-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kanske skämtar, men ett virus kan ju även mutera sig till att bli helt ofarligt och försvinna. Det är mycket troligare än att det ska bli farligare.

Nej, jag skämtar inte. Däremot skrev jag att det var storre chans att det inte blev som i domedags-scenariot jag malade upp. Alla experter jag sett uttala sig om viruset säger att ett vaccin är enda losningen. Annars tar det aldrig slut. Men du kanske har annan info?
Citera
2020-04-07, 12:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är väl för fan inte medierna som hanterar restriktioner och ev. åtgärder. Jag menar naturligtvis bland de ansvariga och tjänstemännen samt framförallt politikerna.

Att tex Järva i Stockholm är hårt drabbat och att många somalier dött har både AT och flera politiker stått i tv och sagt. Det är bara att lägga ner från din sida.
Citera
2020-04-07, 12:52
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Detta är siffror för hela Sverige.

Medelökningen per dag för hela Sverige sen 17e Mars, har varit 10%.

Trenden har gått ner efter 6e april. 5% ökning istället för 8-9 eller 10-14%. Dagen innan 6% ökning.

Sverige kommer ha en flack kurva för hela 2020 och fältsjukhuset utanför Älvsjö kommer aldrig behövas.
We did it bois.

Du glömmer de dolda siffrorna och framför allt alla de som är här illegalt i Sverige..
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt! Det var,så den dödliga vågen av spanska sjukan stoppades. Det var så pass dödligt att det inte hann föras över till en ny värd.

SARS-COV2 är däremot ett extremt framgångsrikt virus som kommer att smitta hela mänskligheten. SARS-COV2 muterar lite och det lär inte uppkomma någon variant som kan konkurrera. För det finns bara två allternativ: En dödligare variant eller en variant som är lika harmlös som det Coronavirus som orsakar rinnande näsa hos människor.
Medhåll!
Det finns även tecken på att 2019-nCOV som sprids utanför Wuhan har en avtagande virulens.

Vi kommer alla att dö till slut, men döden kommer i de allra flesta fall inte tillskrivas 2019-nCOV.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Propaganda för vem? Det är bara fakta som presenteras.

Konstigt bara hur fakta presenteras just nu av DN i detta läge.
Citera
2020-04-07, 12:53
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Konstigt bara hur fakta presenteras just nu av DN i detta läge.
Vilken artikel tänker du på?
Citera
2020-04-07, 12:53
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En tonårstjej i UK tog livet av sig bara på grund av tanken att måsta sitta isolerad. Vem bryr sig om det?

Gaphalsarna och alarmisterna har blod på sina händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in