2020-04-06, 23:19
Medlem
Har det någon gång nämnts ifall Jakob ska flytta tillbaka till Sverige, eller om det förutsätts att Elahe ska flytta till det landet han bor i? För visst bor/bodde han väl inte i Sverige?
Citera
2020-04-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Är ni från vettet? Hon kunde lika gärna vara 60 år gammal. Hon har det där generiska opererade utseendet som är så svårt att åldersbestämma.

Väldigt snygg med vackert ansikte och sexig kropp. Enda attraktiva tjejen som är med. Alldeles för snygg för Jakob så usel matchning där. Han kan drömma om en så het tjej.
Citera
2020-04-07, 03:15
Medlem
Emil är verkligen fullkomligt rädslostyrd. Han har tidigare blivit överkörd och nu är det hans enda mål att inte bli det igen, och därmed glömmer han sin egen roll i relationen. Det blir ”vad kan jag förlora” för hela slanten, och inte ”vad kan jag vinna” eller ”vad kan jag erbjuda”.

Uppfattar att de båda har otrygg anknytningsstil men av olika typ. Emil undvikande (önskar ha kvar sin självständighet och bli älskad ändå men blir avståndstagande, snål och självcentrerad när har blir rädd), Maxine ambivalent (önskar närhet och blir mer ”på” när hon inte får det - behöver lyssna in Emils känslighet mer och hålla tillbaka en del impulser). Kan funka mellan två så olika men kräver väldigt mycket arbete och att båda är beredda att utmana sina egna mönster.
Citera
2020-04-07, 03:17
Medlem
Hur lång tid av experimentet hade gått i Elahe och Jacobs fall i dagens avsnitt? Kan förstå Jacobs reaktion om bara halva tiden gått.
Citera
2020-04-07, 03:22
Medlem
Albin är långt före alla de andra deltagarna i personlig mognad. Troligen har redigeringen gjort Elinas person utstuderat svår, känns inte riktigt svt där tycker jag. För uppenbarligen finns en välvilja mellan Elina och Albin där nu efter ett tag. Frågan är om Albin får tillräckliga känslor för Elina för att hjälpa henne, hon verkar inte må så bra. Hoppas det för hennes skull, en tålmodig och varm person utan dömande kan verkligen vara helande för en med hennes svårigheter. Hoppas de kan förbli vänner om inte annat!
Citera
2020-04-07, 11:37
Medlem
dialektikers avatar
Heder år Elahe att hon avslutade relationen. På ett snyggt sätt också.
Faktiskt kändes Jacob lite mer blåst som verkade tro att det fanns något mer att hämta.
Citera
2020-04-07, 11:55
Medlem
dialektikers avatar
Jag vill inte vara för taskig mot Jacob. Det finns potential hos honom hos en mer analytisk lågmäld tjej, med lite vagare karaktär än Elahe.

Men även om Elahe var lite "bullrig" på parträffen så har hon ju ett helt annat utåtriktat sätt än Jacob och behöver en man med lite karaktär.
Jacob är ju en blekfis i både utseende och sätt i jämförelse (jag förstår verkligen att hon inte attraheras av honom. Gör inte jag heller. Men "rätt tjej" tycker säkerligen att han är gullig.).

Elahe och Jacob spelar INTE i samma liga utseendemässigt, även om jag inte på något sätt vill nedervärdera någons utseende. De är ju helt enkelt lingon och blåbär.

Om jag uppfattade det hela rätt så tror jag att Jacobs ex fru var en tjej med lite rysk look?
Kanske utgick experterna från dessa premisser då de tyckte att en iranska kunde passa honom i så fall?
Senast redigerad av dialektiker 2020-04-07 kl. 12:20.
Citera
2020-04-07, 12:14
Medlem
dialektikers avatar
Mellan Maxime och Emil, har det svalnat rejält nu.
Han verkar rätt trött på henne, letar fel och sånt där. Och hans sämre sidor blommar ut.

Det som är lite oattraktivt hos honom är att han verkar rätt fastlåst "vid sina rutiner" medan Maxime mer är en "låt gå"-tjej.

Jag vet inte om jag gillar överpedantiska killar heller?

Men samtidigt är ju Maxime lite för mycket, på sitt sätt.

Hursom, de där två glider ju ifrån varandra nu.
Citera
2020-04-07, 12:31
Medlem
dialektikers avatar
Albin och Elina har ju närmat sig varandra, men hon är ju inget för honom imo. Det är ju inte mycket han har att hämta där.
Han är ju rätt intressant som person och då behöver man ju konfronteras med en annan person som har lite intellekt, annars finns det ju inget att bygga på.

Hon är ju liksom uppstissad hela tiden, och då kanske hon "kan bli omhändertagen" av hans reflekterande lugn. Men vad ska han få ut av det hela, förutom "att ta omhand om henne", då?
Citera
2020-04-07, 13:36
Medlem
SmokeFrees avatar
HAHHA Vad höll Emil på med när han skulle laga mat. Hans falukorvar såg ju helt bedrövliga ut!!! Hans ju vara så strukturerad och pedant. Men kan inte ens steka lite falukorv som är typ hemkunskapsnivå i 3an
Citera
2020-04-07, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Albin och Elina har ju närmat sig varandra, men hon är ju inget för honom imo. Det är ju inte mycket han har att hämta där.
Han är ju rätt intressant som person och då behöver man ju konfronteras med en annan person som har lite intellekt, annars finns det ju inget att bygga på.

Hon är ju liksom uppstissad hela tiden, och då kanske hon "kan bli omhändertagen" av hans reflekterande lugn. Men vad ska han få ut av det hela, förutom "att ta omhand om henne", då?

Albin är ju så tråkig så klockorna stannar, ingen egen vilja eller åsikt. Han är som en hund i koppel, usch så avtändande det måste vara, för att inte tala om den likbleka sladdriga kroppen.

Vad är spännande med honom?
Citera
2020-04-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag vill inte vara för taskig mot Jacob. Det finns potential hos honom hos en mer analytisk lågmäld tjej, med lite vagare karaktär än Elahe.

Men även om Elahe var lite "bullrig" på parträffen så har hon ju ett helt annat utåtriktat sätt än Jacob och behöver en man med lite karaktär.
Jacob är ju en blekfis i både utseende och sätt i jämförelse (jag förstår verkligen att hon inte attraheras av honom. Gör inte jag heller. Men "rätt tjej" tycker säkerligen att han är gullig.).

Elahe och Jacob spelar INTE i samma liga utseendemässigt, även om jag inte på något sätt vill nedervärdera någons utseende. De är ju helt enkelt lingon och blåbär.

Om jag uppfattade det hela rätt så tror jag att Jacobs ex fru var en tjej med lite rysk look?
Kanske utgick experterna från dessa premisser då de tyckte att en iranska kunde passa honom i så fall?

Tycker Elahe och Jacob är i samma liga om man ser till de bägges utseenden.
Att den ena är mer opererad och har mycket smink kanske lurar vissa men tycker inte att Elahe har något som Jacob inte har.

Elahe är ju uppenbarligen väldigt mån om sitt yttre och det är absolut inte något fel med det, tycker däremot att det är märkligt att jämföra en väldigt sminkad tjej som har gjort många plastikoperationer med en vanlig kille.

Hon verkar ju älska uppmärksamheten detta generar i, även om den är väldigt liten. Med massvis med instagram-inlägg om hennes medverkan, deltagande i nyhetsartiklar och samma grej med hennes syster.

Däremot var de uppenbarligen på två helt olika nivåer, menar inte att Elahe är dålig eller att Jacob är bra, de var helt enkelt olika typer av människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in