2020-04-07, 11:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Åkl har utrett en hel drös med andra.
Dom kan klart o tydligt, med hjälp av platshistorik, visa vart dom varit. (dom flesta)

Inga flyktingbarn.

Han som traskade på motorvägen med en plastpåse. NOPE.

– Vi hade aldrig kunnat slutföra den här förhandlingen om vi skulle gå igenom alla som inte har mördat Lena.

Citat.
Stefan H "NA
na.se

De kan visa var deras telefoner varit.
Citera
2020-04-07, 11:25
Medlem
Citat:
– De allra flesta som levde när Palme mördades vet vad de gjorde när de möttes av beskedet. Likadant är det med händelsen där flygplanen kraschade in i World trade center, säger åklagaren och fortsätter;
– Alla vet när de för sista gången träffade Lena utom NN.

Känns som fler läser inne på flashback...

Btw.... detta kommer gå vidare till högre instans, va??

EDIT: Finns någon fördel/nackdel med att vara först ut med sin slutplädering?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-07 kl. 11:29.
Citera
2020-04-07, 11:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hans kamera tog 30 bilder på en gång.
Samtidigt som han messade med andra.
Det är en omöjlighet att han har tagit över 900 bilder omedvetet.
Vilket innebär att han tryckt på knappen minst 30 gånger.
Knappast oavsiktligt eller av misstag.
Citera
2020-04-07, 11:28
Medlem
Lite komiskt att åklagarna tar upp exakt de orden jag skrev ett inlägg för ett tag sen angående minnet och vad.man kommer ihåg vad man gjorde då; Palmemordet och 11 september....
Citera
2020-04-07, 11:29
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Åklagaren tar upp delar som 45-åringen vill bortförklara.

- Att förekomma istället för att förekommas har varit hans tidigare strategi.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagarens-slutanforande-45-aringen-har-inget-alibi-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet

Så exakt!!
Det är ju så SD gör hela tiden.
Och det är det som många känner instinktivt att det känns konstigt.
Inget beteende som man ser hos oskyldiga.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De kan visa var deras telefoner varit.

Det ger jag dig fullkomligt rätt i. Antagligen kommer försvaret att säga det också genom att åklagaren sa samma sak om SD i rättegången.
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Nu har jag varken läst hela tråden el FUP för den delen, men jag reagerade i FUP att hon haft ihop det med med iaf 4st om jag räknade rätt. Första jag tänkte var att en präst ändå brukar vara avhållsam så att säga.

Brukar de verkligen det? Sen var ju inte LW präst utan (frikyrko)pastor. De kanske har ögonen på sig mer än präst i svenska kyrkan och församlingen kanske kräver ett annat uppförande än vad svenska kyrkans församlingar. Sen ska man komma ihåg att allt det här började efter hon slutat som pastor. Hon tyckte väl inte att det livet passade henne fullt ut.
Citera
2020-04-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Känns som fler läser inne på flashback...

Btw.... detta kommer gå vidare till högre instans, va??

EDIT: Finns någon fördel/nackdel med att vara först ut med sin slutplädering?

Allt annat skulle förvåna.
Citera
2020-04-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Lite komiskt att åklagarna tar upp exakt de orden jag skrev ett inlägg för ett tag sen angående minnet och vad.man kommer ihåg vad man gjorde då; Palmemordet och 11 september....

Hate to bring it to you: Det är fler med dig som tagit upp det...
Citera
Bannlyst
- Det är inte många som känt till den här sidan av honom, säger åklagaren om 45-åringens manipulativa sida.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Åklagaren fortsätter berätta om motsägelser och oklarheter i 45-åringens berättelse.
– Han har varit svävande om deras förhållande varit offentligt. En del av hans förklaringar har minst sagt varit krystade.
"

"45-åringen drar efter andan och lutar sig tillbaka i stolen när åklagaren tar upp de olika bevisen och att 45-åringen inte talat sanning."

"– Något av det mest anmärkningsvärda uppgifterna han lämnar handlar om fyndplatsen. Det är bara mördaren som kan känna till den informationen, säger åklagaren."

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagarens-slutanforande-45-aringen-har-inget-alibi-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet

Kanske är det lite jobbigt för SD nu. Alla lögner som visas svart på vitt.
Ett av de mest graverande indicierna?
Citera
2020-04-07, 11:36
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Brukar de verkligen det? Sen var ju inte LW präst utan (frikyrko)pastor. De kanske har ögonen på sig mer än präst i svenska kyrkan och församlingen kanske kräver ett annat uppförande än vad svenska kyrkans församlingar. Sen ska man komma ihåg att allt det här började efter hon slutat som pastor. Hon tyckte väl inte att det livet passade henne fullt ut.

Nej jag vet inte om dom brukar det, bara att man skapat sig en bild av hårt troende kristna att dessa är avhållsamma tills man gifter sig och att skilsmässa är en synd. Hon kanske kände sig som en fånge som pastor och inom giftermålet. Fick leva ut när hon lämnade detta bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in