2020-04-07, 10:58
Medlem
Lillarumys avatar
Nu kommer snart usa resan upp, väldigt bra skrivet idag av na.
Citera
2020-04-07, 10:58
Medlem
Hittills tycker jag det ser vattentätt ut för en fällande dom. Hoppas!
Citera
2020-04-07, 11:01
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Gör det verkligen det? Jag har tyvärr en helt annan känsla. Mycket indicier och mycket som talar för att han gjort det men jag har någonstans en uppfattning att det inte kommer att räcka till en fällande dom.
Citera
Bannlyst
Åklagaren berättar nu om när 45-åringen innan det andra förhöret knäppte nya bilder på sin telefon utanför polishuset 15 maj, dagen efter mordet.

– Han tar 936 bilder och en film med sin mobiltelefon. Vi vet inte vad han har velat radera. Men vi vet att hade han inget att dölja hade han inte behövt göra det.

citat.
Stefan H
"na.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Håller med, och med planeringen som föregått så kan det mycket väl och troligtvis bli en livstidsdom
Citera
2020-04-07, 11:02
Medlem
Draifoss avatar
för en timme sedan:
– Precis som med tvättmaskinen är det åklagarsidans uppfattning att blodet finns där eftersom det är sannolikt att gärningsmannen vid mordet fått Lenas blod på sig.
https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false
Jag hade fått för mig att det var empiriskt bevisat att det fanns blod på SD:s tvättmaskin, men så verkar det alltså inte vara. Vad det handlar om är tydligen att åklagaren genom ett logiskt resonemang har kommit fram till att det måste ha funnits blod på tvättmaskinen.
Citera
2020-04-07, 11:02
Bannlyst
Hans kamera tog 30 bilder på en gång.
Samtidigt som han messade med andra.
Det är en omöjlighet att han har tagit över 900 bilder omedvetet.
Citera
2020-04-07, 11:04
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Åklagaren berättar att 45-åringen skrivit till flera personer efter försvinnandet.
– Han skriver gång på gång till grannar och andra att han är misstänkt. Men under huvudförhandlingen förklarar han det med att han inte visste att han var misstänkt. Det hade han inte fattat. Att han skriver så till grannar och vänner förklarar han med att han läst i tidningen om det.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagarens-slutanforande-45-aringen-har-inget-alibi-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet

Inte bra att ljuga...
Vem skulle acceptera att läsa i tidningen om att man var den misstänkte. Det utan att höra av sig till polisen för att kolla upp om det stämmer? Finns ingen som tror på det.
Citera
Bannlyst
Åsa Hiding säger att många befarade att det var Lena Wesströms kropp som hittades 19 maj.

– Om vi tittar på hur NN uttryckte sig så skriver han bland annat "Det är bekräftat att det är Lena" och "Det är bekräftat ja".

Citat.
Stefan H, "NA
na.se
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Equmeniakyrkan.
Har du prövat att använda sökfunktionen? Du verkar ha en del frågor.

Kan man söka i fupen menar du? Jag håller på att läser den och självklart dyker det upp frågor. Detta är förövrigt ett disskusionsforum så jag anser att det är befogat att ställa frågor, och irriterar man sig på det så har man valet att inte svara.
Citera
2020-04-07, 11:05
Bannlyst
Stefan VISSTE att det var Lena dom hittat, enligt åklagaren.
Problemet var att bara Polisen och mördaren visste att det var Lena man hittat.
Citera
2020-04-07, 11:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Åklagaren berättar nu om när 45-åringen innan det andra förhöret knäppte nya bilder på sin telefon utanför polishuset 15 maj, dagen efter mordet.

– Han tar 936 bilder och en film med sin mobiltelefon. Vi vet inte vad han har velat radera. Men vi vet att hade han inget att dölja hade han inte behövt göra det.

citat.
Stefan H
"na.se

Borde han inte ha städat telefonen tidigare
om det var planerat och om han är GM?

Låter lite sent och på fel plats att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in