2020-04-07, 04:50
Medlem
Ursäkta om det redan har satts upp här, har svårt att läsa 200.000 inlägg !

https://nyhetsbyran.org/2020/03/16/tidigare-forskare-msb-anders-tegnell-vagrade-utveckla-krisberedskap/?fbclid=IwAR2jOYVBk0DTefw-9cilp8LKRG4stHMyweL_-7QOVk555RhHD-MfVFjIskw

Citat:
Alla var med på värdet av ett sådant kunskapsmöte – förutom Anders Tegnell. Han stoppade Ing-Marie Perssons initiativ med kunskapsmöten vars syfte var att utveckla den svenska krisberedskapen för pandemi.

Han kanske skulle ha tagit någon kurs om jämställdhet så han förstod att även kvinnor kan göra bra förslag !
Citera
2020-04-07, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oinbjuden
Ursäkta om det redan har satts upp här, har svårt att läsa 200.000 inlägg !

https://nyhetsbyran.org/2020/03/16/tidigare-forskare-msb-anders-tegnell-vagrade-utveckla-krisberedskap/?fbclid=IwAR2jOYVBk0DTefw-9cilp8LKRG4stHMyweL_-7QOVk555RhHD-MfVFjIskw

Han kanske skulle ha tagit någon kurs om jämställdhet så han förstod att även kvinnor kan göra bra förslag !

Man blir inte klok på denne Tegnell. Jag undrar ständigt om han verkligen vill stoppa pandemin eller tvärtom att den skall spridas.

Varför var han redan för tio år sedan emot att det skulle utvecklas krisberedskap? Hur stor roll har Tegnell i avvecklingen av den svenska beredskapen och bränningen av skyddsutrustning?

Kan det vara så att han har hoppats på att det som nu händer skulle ske för att han skulle få stå i rampljuset. Denna pandemi är kanske hans dröm som går i uppfyllelse.
Citera
2020-04-07, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Så för de som överlever coronaviruset så väntar en ny "Wall Street Crash of 1929"?
https://en.wikipedia.org/wiki/Wall_Street_Crash_of_1929

Och vad som avhjälpte den ekonomiska härdsmälltan 1929 var ett världskrig.

Okej!
Den som lever får se . . .
Citera
2020-04-07, 05:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man blir inte klok på denne Tegnell. Jag undrar ständigt om han verkligen vill stoppa pandemin eller tvärtom att den skall spridas.

Varför var han redan för tio år sedan emot att det skulle utvecklas krisberedskap? Hur stor roll har Tegnell i avvecklingen av den svenska beredskapen och bränningen av skyddsutrustning?

Kan det vara så att han har hoppats på att det som nu händer skulle ske för att han skulle få stå i rampljuset. Denna pandemi är kanske hans dröm som går i uppfyllelse.

Den dryga jäveln tänkte väl att flockimmunitet skulle lösa allt och få beröm av staten för legala folkmordet på de gamla och sjuka så de slapp betala pensioner.
Citera
2020-04-07, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Han vill ha "flockimmunitet" så snabbt som möjligt. Men han gasar för snabbt.
Citera
2020-04-07, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomness1
Tegnell har ju haft fel gång på gång på gång. Dessutom har vi ett av världens högsta dödstal per capita och mer dödsfall än resten av Nordens länder TILLSAMMANS. Det finns inget creddigt i det!

Tegnele har aldrig haft rätt, ALDRIG !

Det behövs helt enkelt inte mer bevis för att skicka honom till "the Hague" för folkmord på de äldre som byggde upp vår utopia men nu kostar för mycket.
Citera
2020-04-07, 05:32
Medlem
[quote=Oinbjuden|71081284]Tegnele har aldrig haft rätt, ALDRIG !

Han har rätt om att hans "rekommendationer" inte går fram (i Aktuellt igår).

Kan bero på hur de kommuniceras: Vi avråder från stora folksamlingar - men det är bra att vara ute i friska luften.

Pang så springer folk ut till uteserveringar i drivor
Senast redigerad av heavydutybody 2020-04-07 kl. 05:38.
Citera
2020-04-07, 05:35
Medlem
Det drar iväg i Japan nu.
Citera
2020-04-07, 05:36
Medlem
Karin Hildebrand, intensivvårdläkare SÖS i Aktuellt igår:
Även unga patienter blir mycket svårt sjuka. Vi läkare slås av hur många unga som drabbas och blir allvarligt sjuka. Min bild av sjukdomen, ur ett intensivläkarperspektiv, stämmer inte med den allmänna bilden ute i samhället.
Detta jag har skrivit om sedan tråden startades. Vi inom intensivvården som ser patienterna ser att detta inte enbart gäller "gamla och multisjuka". På min egen avdelning uppskattar jag att runt 30% är i åldersgruppen 18-35 år.
Citera
2020-04-07, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Karin Hildebrand, intensivvårdläkare SÖS i Aktuellt igår:
Även unga patienter blir mycket svårt sjuka. Vi läkare slås av hur många unga som drabbas och blir allvarligt sjuka. Min bild av sjukdomen, ur ett intensivläkarperspektiv, stämmer inte med den allmänna bilden ute i samhället.
Detta jag har skrivit om sedan tråden startades. Vi inom intensivvården som ser patienterna ser att detta inte enbart gäller "gamla och multisjuka". På min egen avdelning uppskattar jag att runt 30% är i åldersgruppen 18-35 år.

Man såg på henne att hon ville skrika: Fatta att det är allvar!

Men måste väl vara försiktig och solidarisk.
Citera
2020-04-07, 05:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast vi har en ny lag i Sverige som säger att alla måste begravas inom en ny månad. Då med andra ord så blir det massgravar!

Eller att man ställer urnorna i ett förråd tills det är praktiskt möjligt att ta farväl.
Citera
2020-04-07, 05:56
Medlem
Liten ljusglimt

Nya Zeeland har nu noterat endast ca 50 nya fall, deras lägsta notering på 2 veckor. De har 1160 fall och 1 avliden.

NZ har haft och har lockdown ett tag till. I artikeln syns en bild med texten: "Stay home. Break the chain of transmission. Save lives". Man uppmanas endast gå ut om nödvändigt och att bara umgås med sin familj eller den man bor med.

De kanske kan ge Tegnell en snabbkurs i det där med smittkedjor...

Glad att det går bra för NZ, håller tummarna för dem även i fortsättningen.

(Artikeln finns nu på www.bbc.com/news/live/world ,. Högt upp )
Senast redigerad av Maharaja79 2020-04-07 kl. 06:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in