2020-04-06, 15:51
Medlem
Går det?
Har bara Bitcoin men vill investera dom i Norwegian då dom.är superläge just nu och tänkte de här ett supertilfälle att gång ta mina btc med typ 5 på nån vecka.

Eller måste man växla först till fiat?
Citera
2020-04-06, 16:00
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Du får sälja dina bitcoins först.
Citera
2020-04-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Går det?
Har bara Bitcoin men vill investera dom i Norwegian då dom.är superläge just nu och tänkte de här ett supertilfälle att gång ta mina btc med typ 5 på nån vecka.

Eller måste man växla först till fiat?

Norwegian har precis varslat alla anställda i Sverige.
Om du tänkte köpa idag är det nog en ganska dum idé.
Citera
2020-04-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Norwegian har precis varslat alla anställda i Sverige.
Om du tänkte köpa idag är det nog en ganska dum idé.
Knappast dålig idé. De lär ju inte gå i konkurs iaf och när folk börjar resa igen om nån månad stiger dom
Citera
2020-04-07, 04:54
Medlem
Av alla aktier så skall du alltså handla just Norwegian?? Oh boy...
Citera
2020-04-07, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Av alla aktier så skall du alltså handla just Norwegian?? Oh boy...
Förklara nåt jag inte fattar
Citera
2020-04-07, 11:35
Medlem
Citat:
Knappast dålig idé. De lär ju inte gå i konkurs iaf och när folk börjar resa igen om nån månad stiger dom

Norwegian har varit väldigt hårt pressat senaste åren.
De om några är de som riskerar att konka hårdast av detta. Tror du Norwegian får samma stödhjul som SAS får?

Hela svenska besättningen är nu uppsagd. Det är bara början och sjukdomen har knappt rört Sverige.

Du tror även att folk kommer börja resa som vanligt om någon månad? Det är alltid härligt att se hur naiva svenskar är i denna situation, för ni märker ju inte ens av problematiken runt er då regeringen är passivare än någonsin.

Jag bor i Portugal, det är färre döda och smittade än Sverige så som jag förstått det men vi har haft lockdown i över 3 veckor nu dvs utegångsförbud och samtliga arbetar hemma förutom viktiga jobb. Du behöver intyg för att gå ut, du får inte åka mellan städer eller utanför din kommun med bil. Bara apotek och matbutiker är öppna vilka vaktas av polis eller militär och har kösystem utanför.

Detta kommer troligtvis pågå hela månaden ut om inte mer och det ser ut såhär i de flesta Europeiska länderna just nu - men du säger att folk kommer flyga på som vanligt om en månad i Europa?

Folk kommer inte heller vara särskilt köpsugna framöver, varslingstalen vi ser är större än tidigare kriser på sina håll och vi ser bara toppen på ett isberg. De som inte varslats har blivit permitterade dvs de kan jobba 6 månader till, men vet inte om de har jobbet kvar efter det.
Bara en nyttig idiot hade gjort större inköp som resor och annat nu.

Dessvärre verkar faktiskt inte gemene svensk förstå detta, då Sverige är det enda landet i Europa där folk faktiskt sitter ute på uteserveringarna tätt ihop och dricker bärs och lever på som vanligt.

Om du tror att Norwegian kommer smälla upp långflygen igen om en månad och att planen kommer vara fullastade med 70-åringar som ska till Thailand och Spanien så är du dummare än du låter.

Lär vara supertrevligt att åka till Phuket om en månad, vilken avslappnad semester du!
Senast redigerad av vossibop 2020-04-07 kl. 11:37.
Citera
2020-04-07, 12:10
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Som andra pekat på så har Norwegian varit konkursmässigt i flera år och dessutom dragits med en hel del av Boeings kassa flygplan. Däremot flyger jag gärna med Norwegian - de har bra flygplan och bra priser.

Du kan ha tur och göra ett superkap just nu, men sannolikheten är nog större att du likväl ser dina pengar försvinna. Jag gissar på att det är 70-90% risk att du likväl kunnat skicka pengarna till ett hem för herrelösa hundar.
Citera
2020-04-07, 13:14
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Tror du själv att alla investerare utom du har missuppfattat Norweigan? Risken för konkurs är stor, det är därför aktien har tankat. Varför inte investera i företag som åtminstone var lönsamma före 2020?
Citera
2020-05-10, 17:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Du fattar tex inte att vissa aktier har rasat mycket av en anledning! Blev det någon affär? Norwegian har rasat ytterligare 46% sedan du startade tråden och för att undvika konkurs så blev Norwegian tvugna att ge ut nya aktier och ge till sina fordringsägare vilket medför att de tidigare aktieägarnas ägarandel minskar med 95! Detta medför att att man i framtiden som altieägare bara kommer få 5% av aktieutdelningen mot om de haft koll på ekonominoch inte gett ut aktierna!
Citera
2020-05-11, 06:12
Medlem
sleevs avatar
När du köper aktier så köper du dom i den lokala valuta som dom handlas i.

Norwegian handlas på Oslobörsen så du har också en risk i Norska kronan förutom skälva aktien Norwegian air shuttle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in