Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Floskelbingo igen.
Vad är det som säger att inte regeringens hantering av detta leder till ekonomisk misär?
Vi vet ju inte hur och när detta slutar. Misstänker att du pga överkonsumtion har en massa lån som förfaller, och har ångest över hur du ska klara räkningarna denna månad.
Men glöm inte att det kommer nya räkningar nästa månad, och nästa månad, och nästa månad ...
Världsekonomin har redan fått sig en rejäl knäck, och inbilla dig inte att vi ska kunna tälja guld med fickknivar om det mot förmodan skulle blåsa över här till efter påsk.
Vad har vi att sälja? Vad kan de andra länderna tänkas behöva köpa?
Vi säljer idag bilar, flygplan, malm, virke, verktyg, maskiner, och allt är i världsklass och står högt i efterfrågan internationellt. Speciellt vad gäller maskin och tillverkningsteknik så är vi högst upp tillsammans med tyskarna. Så nog vill andra länder köpa av oss. Det är så vi har blivit ett rikt land som kan försörja soc fall som dig som spenderar sina pengar på betalflickor.
Jag betalar varje månad 2000kr för mitt enda lån till csn. Och oavsett pandemi eller inte så ångrar jag inte det lånet då det har gett mångdubbel avkastning både monetärt och i övrig livskvalitet. Förstår dock inte varför du är så intresserad av min privatekonomi.