2020-04-07, 00:16
Medlem
Antalet smittade stiger i rask takt. Som jag förväntade mig. Samma gäller med antalet döda. Mot en katastrof går vi
Men. Men. Vi är konstant runt 350-450 som vårdas just nu på intensiven. Varit konstant där i härdet senaste tio dagarna.

Tycker det är märkligt att inte uppåt tusen personer vårdas just nu på IVA. Följer inte övriga kurvor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Floskelbingo igen.
Vad är det som säger att inte regeringens hantering av detta leder till ekonomisk misär?

Vi vet ju inte hur och när detta slutar. Misstänker att du pga överkonsumtion har en massa lån som förfaller, och har ångest över hur du ska klara räkningarna denna månad.
Men glöm inte att det kommer nya räkningar nästa månad, och nästa månad, och nästa månad ...

Världsekonomin har redan fått sig en rejäl knäck, och inbilla dig inte att vi ska kunna tälja guld med fickknivar om det mot förmodan skulle blåsa över här till efter påsk.
Vad har vi att sälja? Vad kan de andra länderna tänkas behöva köpa?

Det finns grader i helvetet. Är övertygad om att vi ligger bättre till ekonomiskt än nedsläcknimgsländerna.

Hela den här händelsen är ett konstigt spel för galleriet där politiker försöker låtsas att ett liv inte har ett pris. Sverige kör iaf på.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Exakt så!

(Hahaha tack för dagens skratt, mitt i allt elände. Det var roligt formulerat av dig).
Fan, och jag som menade allvar ...

Skämt åsido, tack för komplimangen och roligt att nån mer än jag har upptäckt det.
Började faktisk själv skratta när jag såg din kommentar.
”Ett gott skratt håller viruset borta!”
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Har det pratats om det även genom trovärdiga medier/källor här i Sverige?...

När kroppen inte kan syresätta sig själv och heller inte mha respirator så kraschar lever, njurar osv. Då är man ju hjälpt av dialys om man får sån organsvikt. Ingen hemlighet direkt. Men otäckt!
Citera
Medlem
GrandCanyons avatar
Alla de som tillhör riskgrupper, är de tvungna att jobba nu, eller får de sjukskriva sig?
Citera
2020-04-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Njae Italien ”toppade” på ca 800/dag vilket motsvarar ca 130/dag. Så vi har lyckats bättre.
Sen återstår lomgterm effekt då Sverige kan/borde klare sig bättre pga insatser 2v senare i årstid etc.

Vi har ju så FÖRBANNAT mycket bättre förutsättningar också...
Längre tid på oss att förbereda oss, glesbefolkat, i princip inga generationsboenden samt flest singelhushåll i världen. Man ska ha i beräkningen att Italien har fler vårdplatser per miljon invånare också och faktiskt bättre sjukvård överlag. Kommer vi upp i 110-120 döda om dagen når vi Italiens absolut katastrofala nivå....
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Floskelbingo igen.
Vad är det som säger att inte regeringens hantering av detta leder till ekonomisk misär?

Vi vet ju inte hur och när detta slutar. Misstänker att du pga överkonsumtion har en massa lån som förfaller, och har ångest över hur du ska klara räkningarna denna månad.
Men glöm inte att det kommer nya räkningar nästa månad, och nästa månad, och nästa månad ...

Världsekonomin har redan fått sig en rejäl knäck, och inbilla dig inte att vi ska kunna tälja guld med fickknivar om det mot förmodan skulle blåsa över här till efter påsk.
Vad har vi att sälja? Vad kan de andra länderna tänkas behöva köpa?

Vi säljer idag bilar, flygplan, malm, virke, verktyg, maskiner, och allt är i världsklass och står högt i efterfrågan internationellt. Speciellt vad gäller maskin och tillverkningsteknik så är vi högst upp tillsammans med tyskarna. Så nog vill andra länder köpa av oss. Det är så vi har blivit ett rikt land som kan försörja soc fall som dig som spenderar sina pengar på betalflickor.

Jag betalar varje månad 2000kr för mitt enda lån till csn. Och oavsett pandemi eller inte så ångrar jag inte det lånet då det har gett mångdubbel avkastning både monetärt och i övrig livskvalitet. Förstår dock inte varför du är så intresserad av min privatekonomi.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Snacket om att man inte blir immun (vilket Contractor påstod utan att länka till denna påstådda studie) skulle innebära att det inte är möjligt att ta fram ett vaccin. Man kan väl anta att just vaccintesterna innebär att man faktiskt blir immun.
Citera
2020-04-07, 00:18
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
När kroppen inte kan syresätta sig själv och heller inte mha respirator så kraschar lever, njurar osv. Då är man ju hjälpt av dialys om man får sån organsvikt. Ingen hemlighet direkt. Men otäckt!

Ok. Tack för bra förklaring!
Usch 😔
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vad jag är orolig för är vilken panik det skulle kunna skapa i EU.

Folk tenderar att se kända människor som nära på odödliga av någon märklig anledning. Och om det visar sig att den här "odödliga" kändisen har dött av något som ALLA kan bli smittade av, så får dessa människor panik.

Vi får hoppas han klarar sig!
UK är inte längre med i EU så vad bryr det oss?
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-07 kl. 00:24.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Egentligen så är det helt otroligt att man inte har stängt ner Stockholm ännu med tanke på mängden smittade där, och det faktum att det är många som ignorerar alla rekommendationer.
Citera
2020-04-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Antalet smittade stiger i rask takt. Som jag förväntade mig. Samma gäller med antalet döda. Mot en katastrof går vi
Men. Men. Vi är konstant runt 350-450 som vårdas just nu på intensiven. Varit konstant där i härdet senaste tio dagarna.

Tycker det är märkligt att inte uppåt tusen personer vårdas just nu på IVA. Följer inte övriga kurvor.

Antagligen blir man mer och mer restriktiva med att ta in nya ju mer ansträngt läget blir. Säkert många som dör i hemmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in