2020-04-07, 00:12
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Har det pratats om det även genom trovärdiga medier/källor här i Sverige?...

Har läst det åtskilliga gånger i utländsk media när det gäller fallbeskrivningar av de svåraste fallen. Det sedan lång tid tillbaka. Kan på rak arm inte minnas att jag läst det i just svensk media dock.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Det är inte resten av Europa som ska få samma situation som Italien och Spanien utan främst bara Sverige. De flesta andra kommer klara sig då de tillämpar striktare regler.

Det MÅSTE såklart inte bli så illa i Sverige ENBART pga av val av strategi. Massa andra parametrar spelar in. Klimat, sjukvård, trångboddhet, sociala beteenden, mediciner, rökning, fetma, ålder osv osv.

Vi vet om några veckor om vi kommer klara oss bättre eller inte.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja absolut. Men du frågade hur det går för henne så jag svarade
Ja tack! Menade inget illa med det. Kanske såg lite fräsigt ut 😂
Citera
2020-04-07, 00:13
Medlem
Haloumis avatar
Trump vill inte säga vad det är för läkemedel som dom skickat för att hjälpa Boris Johnson. Men han säger att det är ett beprövat gammalt läkemedel som är helt nytt att använda mot covid19. Kan ju inte vara hydroxiklorokin då, för då hade han sagt det.

Kan det vara Ivermectin som jag skrev om igår? Skabbmedicinen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Måste bara ventilera en sak som jag fick höra idag. Sanningshalten kan jag ej stå för...
Men denne man, vars bror jobbar som läkare på IVA i Stockholm var bekymrad.
Det inte media här än gått ut med är att många av dem som ligger i respiratorer även behöver dialys, då denna ”skiten” (som han uttryckte sig), även sätter sig på njurarna!?..

Har någon av er hört något liknande eller (ännu bättre!) - har styrkande fakta kring detta?

Han, läkaren, var i alla fall säker på sin sak.
Att detta inte var nån smitta från nån djurmarknad var helt klart... (?)
Ett möjligt scenario är en bakteriell lunginflammation, sekundär till virusinfektionen som sedan leder till sepsis.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Sverige är redan inne på samma utveckling som Italien men blir klart sämre pga en folkmordstrategi.
Tegnell bör avrättas.
Njae Italien ”toppade” på ca 800/dag vilket motsvarar ca 130/dag. Så vi har lyckats bättre.
Sen återstår lomgterm effekt då Sverige kan/borde klare sig bättre pga insatser 2v senare och ev. årstidseffekt etc.
Citera
2020-04-07, 00:14
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Har läst det åtskilliga gånger i utländsk media när det gäller fallbeskrivningar av de svåraste fallen. Det sedan lång tid tillbaka. Kan på rak arm inte minnas att jag läst det i just svensk media dock.

Tack. Jag har läst liknande. Men trodde inte vi, Sverige mörkade.
/ Naiv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hej foliehatt. Källa på det fetade tack!

Har kommit en starkt kritiserad artikel från nån anti vaccin tönt som sa att vaccin orsaker livmoderhalscancer. Detta är avfärdat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är så mycket uppgifter som far fram och tillbaka. Och inte blir det bättre av att våra styrande hattar i sina utsagor.
Till råga på allt så agerar vår media som om det vore Mello/ESC de rapporterar om.

Att Sverige är delat i två läger i denna stund är ett stort misslyckande för våra krishanterare.

Jupp- har själv lagt märke till detta- i i princip alla andra länder drar alla åt samma håll och alla förstår att regeringen vill deras bästa osv vidare, utom vissa få undantag. Här är det två polariserade läger som snart vill ha ihjäl varandra...härligt
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Floskelbingo igen.
Vad är det som säger att inte regeringens hantering av detta leder till ekonomisk misär?

Vi vet ju inte hur och när detta slutar. Misstänker att du pga överkonsumtion har en massa lån som förfaller, och har ångest över hur du ska klara räkningarna denna månad.
Men glöm inte att det kommer nya räkningar nästa månad, och nästa månad, och nästa månad ...

Världsekonomin har redan fått sig en rejäl knäck, och inbilla dig inte att vi ska kunna tälja guld med fickknivar om det mot förmodan skulle blåsa över här till efter påsk.
Vad har vi att sälja? Vad kan de andra länderna tänkas behöva köpa?

Dasspapper?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
1. Hur tror chans tror ni Boris Johnson har att överleva?

2. Vad tror ni händer i det fall han skulle avlida av detta virus?

1) Bättre än genomsnittet utav patienter i hans ålder och tillstånd.., säger 85 % chans till att allt går bra med honom. Tror man behandlar honom mycket aggressivt.

2) Brexit.., kommer en ev. arvtagare dra en fuling ?
Citera
2020-04-07, 00:15
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ett möjligt scenario är en bakteriell lunginflammation, sekundär till virusinfektionen som sedan leder till sepsis.

Ok. Jag förstår inte vad det innebär.
Men en naturlig medicinsk förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in