2020-04-07, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja men med den här sjukdomen kan du känna dig frisk i fler dagar sedan kommer den tillbaka i full styrka på en del.

Jo tack, min feber gick som en jävla jojo dag för dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jaja, såklart. Kanske skulle skrivit "muterar snabbt" eller nåt. Point taken. Har du koll på just Coronavirus, hur dess mutationer är mot vaccin som finns?
Det finns uppgifter om att detta virus faktisk muterar långsammare än influensavirus. Det har länkats i tråden tidigare men det är inget jag är bergsäker på.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ni måste ge er med era meningslösa ekvationer kring "deathrate" och dylikt då inget land har någon som helst aning om hur många smittade de har... Dödsantalet blir då det enda riktiga att gå på, per capita och ungefär när i "cykeln" man ligger i - om detta nu ens är möjligt att utröna... Glöm detta med döda/antalet smittade, det blir så oerhört missvisande. Även så blir dödsantalet det, då vi inte kan lita på att alla länder redovisar ALLA döda... Vi lever i ovisshet och kommer troligtvis ALDRIG få reda på omfånget av denna pandemi...
Citera
2020-04-07, 00:11
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om det nu stämmer att sydkoreaner faktiskt har blivit smittade igen så kan ni glömma att det här viruset kommer från en marknad. Då är det garanterat från ett lab i Wuhan.

Tänk efter:

Varför tog Kina sådana extrema åtgärder? Varför är Kina tokiga på andra länder över att vi inte tar till samma åtgärder som dem?

Jag tror faktiskt att vi kan köra upp flockimmuniteten i arslet...

I Asien så har man en allmän hövlighet i att bära ett andningsmask om man känner sig smittsam.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Det är ju klockrent. Om sjukvården hänger med trots våra få ingrepp i samhället, så når vi ju immuniteten snabbare än något annat land. Jag tror du missuppfattat Svenska målet med åtgärder.

Landet ska uppnå immunitet så fort som möjligt utan att sjukvården kollapsar. Blev extra tydligt i kvällens Aktuellt.

Jag har inte missuppfattat ett skit. Det är du som har missuppfattat.
Svenska målet är att skydda pengar före människoliv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Till råga på allt så agerar vår media som om det vore Mello/ESC de rapporterar om

Exakt så!

(Hahaha tack för dagens skratt, mitt i allt elände. Det var roligt formulerat av dig).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Du har rätt i att sjukvården prioriterar en illegalt invandrad yngre våldtäktsman än en person i Boris Johnson åldern.

Men svenska folket har röstat fram detta medvetet

Hahahahaja ja där är vi två.......fyfan. Undrar vad som händer när en klanmedlem från östafrikas horn får morsans respirator ryckt från henne för en yngre svensk?
Kan inte se annat än katastrof här i april maj.....
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är så mycket uppgifter som far fram och tillbaka. Och inte blir det bättre av att våra styrande hattar i sina utsagor.
Till råga på allt så agerar vår media som om det vore Mello/ESC de rapporterar om.

Att Sverige är delat i två läger i denna stund är ett stort misslyckande för våra krishanterare.
Så är det med allt vad gäller Sverige.
Oftast lyfter man enbart fram ena halvan och hånar den andra. Media är de som säger vart skåpet skall stå. Uppfostrare!
Våra styrande tycker att det är bra då slipper de jobba så mycket. Media gör jobbet åt dem ungefär.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vad för verklighet? Är ”verkligheten” synonymt med ekonomisk misär?
Floskelbingo igen.
Vad är det som säger att inte regeringens hantering av detta leder till ekonomisk misär?

Vi vet ju inte hur och när detta slutar. Misstänker att du pga överkonsumtion har en massa lån som förfaller, och har ångest över hur du ska klara räkningarna denna månad.
Men glöm inte att det kommer nya räkningar nästa månad, och nästa månad, och nästa månad ...

Världsekonomin har redan fått sig en rejäl knäck, och inbilla dig inte att vi ska kunna tälja guld med fickknivar om det mot förmodan skulle blåsa över här till efter påsk.
Vad har vi att sälja? Vad kan de andra länderna tänkas behöva köpa?
Citera
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad det Holland som hade liknande åtgärder som oss? Deras siffror ser ju onekligen sådär ut, om än att dom är tätbefolkade.

Tror inte det. Vad jag förstått så är det bara vitryssland som kör på sama linje som sverige sedan UK ändrade sig.
Citera
2020-04-07, 00:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Lockdown bara skjuter upp allt till våg två i oktober

Meningslöst

Då finns det kanske ett vaccin.

Citat:
Coronavirus: US volunteers test first vaccine

https://www.bbc.com/news/health-51906604

Men om inte, då är i alla fall sjukvården bättre dimensionerad för att klara en ny coronavirusvåg. Plus att även allmänheten är mer förberedd.
Citera
2020-04-07, 00:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Han är väl bara 55 och får säkerligen bästa möjliga vård så antagligen klarar han sig.

Om han dör. Tror inte det skulle påverka så mycket faktiskt. Sänka pundet något i så fall och skrämma börsen.

Vad jag är orolig för är vilken panik det skulle kunna skapa i EU.

Folk tenderar att se kända människor som nära på odödliga av någon märklig anledning. Och om det visar sig att den här "odödliga" kändisen har dött av något som ALLA kan bli smittade av, så får dessa människor panik.

Vi får hoppas han klarar sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in