2020-04-07, 00:04
Medlem
EnergizerBunnys avatar
1. Hur tror chans tror ni Boris Johnson har att överleva?

2. Vad tror ni händer i det fall han skulle avlida av detta virus?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja har tänkt på det också. Kan vara en lurig jävel som gömmer sig i värden och väntar på rätt tillfälle att blomma upp igen.
Tänkt också på att man kanske inte blir immun. Det blir en skada och man blir frisk men åker på det igen och igen och till slut kollapsar allt.
Är det någon som hört något om någon som blivit helt friskförklarad har blivit sjuk igen efter några veckor eller finns det ingen tid att genomföra sådana undersökningar. Skulle ju vara bra att hålla koll på sådant också.
Det är så mycket uppgifter som far fram och tillbaka. Och inte blir det bättre av att våra styrande hattar i sina utsagor.
Till råga på allt så agerar vår media som om det vore Mello/ESC de rapporterar om.

Att Sverige är delat i två läger i denna stund är ett stort misslyckande för våra krishanterare.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja influensa muterar årligen trots vaccin.

Jaja, såklart. Kanske skulle skrivit "muterar snabbt" eller nåt. Point taken. Har du koll på just Coronavirus, hur dess mutationer är mot vaccin som finns?
Citera
2020-04-07, 00:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vilka restriktioner, och hur har det blivit åtlydda?

Har du missat att halva Sverige jobbar hemma å typ 50.000 pers har blivit av med jobbet för att hotell, flyg å restauranger har tappat 90% av försäljningen?

Tror inte svenskar upplevt något liknande sen andra världskriget.
Citera
2020-04-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Nej influensan muterar inte så snabbt att det är det som är problemet från ett år till ett annat. Problemet är att olika influensavirus byter stora bitar av RNA med varandra när de finns tillsammans i värdjur.
Ah, trodde det räknades som mutation, men det gör det kanske inte så.
Citera
2020-04-07, 00:06
Medlem
Har Holland gjort en Iran? Verkar stannat i dödssiffror runt 150 bara så där flera dagar i sträck, stämmer inte överens med vad verkligheten borde vara. Mörkar dom, liksom vad vi förväntar oss att ett skitland som Iran gör.
Citera
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och vad är det för linje?
Att försöka begränsa hastigheten på spridningen så att sjukvården klarar av hantera de sjuka. Enligt mig är detta ett stort misslyckande och onödigt många personer komner att dö vilket vi redan ser i sveriges dödstal.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Fast det var precis så det var för mig när jag fick en vanlig hederlig lunginflammation för några år sedan. Febern kom och gick, jag hann t.om ringa till jobbet och säga att jag skulle komma tillbaka dagen efter för att sedan bli totalt däckad med hög feber igen senare samma kväll.
Ja men med den här sjukdomen kan du känna dig frisk i fler dagar sedan kommer den tillbaka i full styrka på en del.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Korrekt. 1000 döda om dagen är mer 600 som vanligtivs dör i Spanien.
Men det finns inget soom säger att resten av Europa skall få samma situation som Spanien och Italien.

Det är inte resten av Europa som ska få samma situation som Italien och Spanien utan främst bara Sverige. De flesta andra kommer klara sig då de tillämpar striktare regler.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Måste bara ventilera en sak som jag fick höra idag. Sanningshalten kan jag ej stå för...
Men denne man, vars bror jobbar som läkare på IVA i Stockholm var bekymrad.
Det inte media här än gått ut med är att många av dem som ligger i respiratorer även behöver dialys, då denna ”skiten” (som han uttryckte sig), även sätter sig på njurarna!?..

Har någon av er hört något liknande eller (ännu bättre!) - har styrkande fakta kring detta?

Han, läkaren, var i alla fall säker på sin sak.
Att detta inte var nån smitta från nån djurmarknad var helt klart... (?)

Organsvikt till följd av covid19 i de allvarligaste fallen är väl något det pratats om länge?
Citera
2020-04-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Av det vi sätt hittills är Sveriges strategi rätt. Tänk bara hur många fler timmar som jobbats i Sverige i jämförelse med andra länder i väst.

Nu tror jag iofs att det för svensk del tyvärr inte är någon uttänkt strategi utan det blev ett passivt agerande mot COVID tack vare en senfärdig regering.
Citera
2020-04-07, 00:07
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Läste en artikel i går. Hon har inga biverkningar, en vecka hade gått sedan hon fick sprutan tills artikeln skrevs.

https://www.geekwire.com/2020/jen-haller/

Det där var fem dagar efter sprutan.
För kort stund för att se om den är säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in