2020-04-06, 23:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Initial sequence analysis of the 29,900 nucleotide-long SARS-CoV-2 genomes from Austria revealed on average 6 mutations different to the reference genome isolated in Wuhan, the capital city of the province of Hubei, China in December 2019.

En fråga om flock-immunitet. Om viruset hela tiden muterar, kan flock-immunitet uppstå då?
Kan vi ha olika varianter som cirkulerar i Sverige?
Kan en och samma person smittas med olika strains?

Det är inget nytt att virus muterar. Dom gör det konstant och på Island hittade man väl 40 talet olika strains.

Att virus muterar sig genom vaccin är ovanligt.
Citera
2020-04-06, 23:41
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Själva intensivfasen sätter in väldigt plösligt.

Man kan gå med små och lätta symtom i ett antal dagar, och sen från en minut till nästa så är det som någon har satt metallband runt bröstkorgen. Går plötsligt inte att andas. Detta var vad Björn Olsen berättade i Aktuellt.

I min stad är det ambulanser som far fram och tillbaka hela tiden. Mycket mer än vanligt. Ovanstående förlopp är det som gör att folk ringer efter en ambulans. Och det som gör att sjukvårdspersonal alltid brukar berätta att "de som kommer in är riktigt sjuka".

Skitsnack. åkte ambulans för en vecka sen och ddå jag fick vänta en timme ungefär innan ambulansen kom så ringdes jag upp för att färsäkra mig om att den skulle komma, då berättade telefonisten att belastningen är så hög pga av att många ringer pga att dom tror att dom har corona medans dom som verkligen har det ligger hemma och inte ringer eller nått liknande.'

detta bekräftade även ambulanspersonalen, att den absoluta majoriteten som ringer inte har covid men dom måste ändå skicka ambulans

detta i sthlm ,JÄRVA
Senast redigerad av shponglad 2020-04-06 kl. 23:44.
Citera
2020-04-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Nej... Siffrorna över dödsfallen är kristallklara.

Det som började med massiv kritik/förundran mot Sveriges agerande mot COVID börjar sakteliga vändas till eftersträvansvärt i andra länder. Läs utländsk press.

Två, max tre veckor till sen blir det svårt att motivera några åtgärder

Så du menar Norge ångrar sig din idiot?
Jämför Bagdad Bob Tegnells siffror i Sverige med Norges siffror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Detta är från Ica Kvantum i en stad i norra Sverige häromdagen.

https://www.bildtagg.se/bild/uvye0nf36xz8hnb4ylzmps6t

Taco-hyllan är tom så måste varit från i torsdags eller fredags
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Kontrollerad flockimmunitet är den enda vägen tyvärr. Precis som alla andra länder kommer tvingas till.
Jag gillar det inte heller, men du kanske kan lösa den frågan för resten av världen.

Men då har vi nog ingen värld kvar då.

Allt var instabilt redan innan detta.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Amerikas presskonferens börjar nu. För alla som vill se.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
De flesta märker inte av det

Kanske har vi redan Flockimmunitet i Sverige ganska snart.

Bra att Österrike och Danmark karbonkopierar Tegnells strategier.
Flockimmunitet= fantasi=massmitta= massdöd.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, hon har inte tillfrisknat.

Det hör till den här sjukdomen att febern kommer och går. Man mår bättre och orkar vara uppe - för att sen hastigt bli sämre igen. Jag vill minnas att just den 10. sjukdagen skulle vara avgörande många gånger. Åtminstone blir de som behöver intensivvård oftast sämre under andra sjukdomsveckan.

Hon är fortfarande ung (32), men lugnkapaciteten är försämrad pga graviditeten. Hon ska dessutom föda i början av sommaren så barnet tar redan relativt stor plats i henne.

Låt oss ändå hoppas det bästa för alla tre i familjen.
Ok. Tyckte att det stod att hon tillfrisknat.
Ja den här sjukdomen verkar väldigt underlig. Nästan så att viruset smyger sig in. Gör att man känner sig lite dålig. Går över. Förökar sig och smäller till med kraft igen.
Varför gör den inte det på alla, tänker jag.
Gäller ju inte endast riskgrupper.
Varför är den aggressivare på vissa. Har de fått i sig mycket mer virus än den som får lindrigare symtom och de som inte känner något. Vad händer hos dem med viruset. Verkar ju som att deras kroppar bryter ner viruset snabbt och gör det ofarligt.
Underlig sjukdom.
Gamla förstår jag mer. De kan dö av en vanlig lunginflammation. Förstår att den här sjukdomen är mer farlig för dem.
Citera
2020-04-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
De flesta märker inte av det

Kanske har vi redan Flockimmunitet i Sverige ganska snart.

Bra att Österrike och Danmark karbonkopierar Tegnells strategier.

Såna som du verkar ju helt jävla borta i huvet.
Trodde du de skulle ha lockdown för evigt eller?
Driver du?
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Vilket himla skämt denna Wuhan snuvan är. Ni har alla blivt blåsta. Jag med. Världshistoriens största bluff någonsin. Allt för att krascha ekonomin och casha ut.

VAR ÄR KAOSET på alla sjukhus som skulle inträffa? Var är alla döda som ramlar ner på gtor och torg och inte kan andas?

10 mars
"-Men Glenn, fattar du inte! Vi är 2 veckor efter Italien"

24 mars
"-Men Glenn, fattar du inte! Vi är 2 veckor efter Spanien"

6april
"Snart...snart dör massa folk."

Samtidigt har det inte dött fler i år jan-mars än vad som dog jan-amrs 2019 i Sverige.

Vilket himla april skämt! Herregud!
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Trump säger att han ska komma med fantastiska nyheter om läkemedel ikväll.

Presskonferensen är live på Youtube.
Citera
2020-04-06, 23:44
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Därför att sådana restriktioner som skulle behöva användas för att helt stoppa viruset skulle vara värre för folkhälsan än att låta det spridas i rimlig takt så sjukvården inte kollapsar.

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Varken Taiwan eller Sydkorea har lock down men klarar det fint utan att ha ihjäl massa medborgare.

- Dom asiatiska länderna har generellt satsat på att övervaka människors rörelser, istället för att införa utegångsförbud.

Jag inser att det kan krävas stora ingrepp i individernas friheter för att stoppa en epidemi. Men jag vill inte att Västvärlden inspireras av Asiens metoder, som bygger på övervakning. Myndigheterna kanske återanvänder övervakningssystemen i andra syften än att stoppa smittspridning? Kan medborgarna vara säkra på att övervakningen upphör när epidemi-faran är över?

Ifall myndigheterna behöver göra ingrepp i medborgarnas friheter, så föredrar jag att myndigheterna använder grova verktyg, såsom avspärrningar och karantän. Sådana verktyg kan myndigheterna inte behålla i smyg, efter att epidemi-faran är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in