2020-04-06, 23:19
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oh, säg inte så, hans kvinna är ju gravid ... jag hoppas på det bästa även om jag inte riktigt gillar mannen.

Nu ser jag helhetsbilden med alla som får en respirator. Det är sjukt tragiskt.
Citera
2020-04-06, 23:20
Medlem
Citat:
Fifty-one recovered coronavirus patients test positive AGAIN in South Korea amid fears virus can hide in human cells and reactivate
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8192015/Fifty-one-recovered-coronavirus-patients-test-positive-South-Korea.html
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hon har också insjuknat med tydliga symtom, tyvärr.
Ja men hon hade lindrigare och har blivit frisk. Står på CNN.
Läste reportaget nyligen.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Lockdown i Israel nu under den stundande påsken, invånarna får inte besöka andra ä den närmaste familjen, inga besök. Resor mellan städer förbjuds.
Samtidigt bygger folk vägspärrar runt de svårt infekterade orterna där de ultraortodoxa judarna bor, i rädsla för att smittan ska sprida sig även till deras bostadsorter.
Israel har nu närmare 9000 smittade, 139 i kritiskt tillstånd och 58 döda.

https://www.jpost.com/Breaking-News/Coronavirus-8611-Israelis-have-disease-141-in-serious-condition-623716
Citera
2020-04-06, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Läkarna och dietister har tjatat om detta i evigheter = det metabola syndromet. Midjemåttet som talar om att det finns för mycket fett runt våra inälvor. Vi rör på oss för lite och äter alldeles för mycket i förhållande till det arbetet de flera utför (stillasittande).

Diabetes 2 ökar explosionsartat överallt i hela världen. Så även högt blodtryck och stroke.

Människan är inte skapad för att sitta framför datorn och äta McDonalds-mat.

Alla har vetat om riskerna - men få har brytt sig.

Folk kommer att dö som flugor både i USA och i England pga sin fetma. Det i sig är redan en så stor belastning för kroppen att den tål inte ytterligare detta virus ovanpå det.

under digerdöden och spanska sjukan sa fanns inget av det ovannämnda folk dog som flugor i alla fall
Citera
2020-04-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Fast Boris har väl inga underliggande sjukdomar som man känner till?

Det kan väl inte räcka med att man äter ohälsosamt? I sådana fall så är ju detta virus BETYDLIGT värre än vad man går ut med.
Nej vi vet inte men man kan ju ana högt blodtryck, en viss övervikt och prediabetes, tyvärr. Jag skulle ändå bli ledsen om han gick bort. Han är färgstark.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men barn blir inte allvarligt sjuka.

Citat:
Risken att för smitta under den tidiga inkubationstiden är ganska liten.

Citat:
Jag är ganska väl insatt i virus i allmänhet och corona, numera, i synnerhet.

Svara på min fråga istället för att komma med påståenden. Hur vet du att vi har ett stort mörkertal?

Citat:
Du kan ju inte ens svara på enkla frågor så jag betraktar dig knappast som upplyst . . .

Därför svarar jag inte på dina frågor. Låtsassjuksköterska.

Du har fått hur många källor som helst, men du läser dem aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hon har också insjuknat med tydliga symtom, tyvärr.
Aj då, man får hoppas det blir lindrigare för henne som är yngre och kvinna. Det blir många tragedier i spåren av denna pandemi.
Citera
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
https://www.berlingske.dk/samfund/nu-er-den-her-en-ny-test-skal-give-klarhed-over-danskernes-flokimmunitet

2,7% är siffran från huvudstadsregionen (2 miljoner invånare). Midtjylland hade 0%. I övrigt har man ingen statistik alls.

Betänk att smittan I Sverige sprids snabbast i Stockholm också.

Jag såg också detta, de har bara testat 1000 blodgivare och 25 hade varit smittade. Tyvärr är 1000 testade aldeles för få för att redan nu säga att den är 2,5% i regionen.

T ex kan det vara så att många inom vården känner ett ansvar att lämna blod och är därför en stor del av blodgivarna. Samtidigt löper vårdpersonal större risk än allmänheten att smittas i deras yrke vilket skulle kunna betyda att denna siffran är för hög och inte är representativ för 2000 000 personer.

Men hoppas att de gör fler tester, det är på detta sättet vi kan förstå ett eventuellt mörkertal.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja fy fasiken vad äckligt.
Undra om myggor kan sprida det vidare till människor också. De måste väl också kunna bli smittade. Hoppas inte.

Intressant fråga.

"I Sverige är fästingar ett betydligt större problem vad gäller spridning av sjukdomar än mygg och står årligen för ett stort antal sjukdomsfall. Fästingar kan sprida bl a sjukdomarna TBE, borrelios och ehrlichios"

Myggor kan sprida harpest, ockelbosjukan, denguefeber osv. Hoppas dom inte sprider covid19.

https://www.mygga.se/om-myggor-och-fastingar/insektsburna-sjukdomar/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Ja då är det ju även farligt att vara inne. Eller har du vakuum hemma?

Nej, men jag har väggar och tak, och filter vid ventilerna!
Citera
2020-04-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Därför svarar jag inte på dina frågor. Låtsassjuksköterska.

Du har fått hur många källor som helst, men du läser dem aldrig.
Ingenstans påstår jag att man blir immun, vilket du påstod att jag hävdat.

Dessutom stämmer alla de där påståendena jag gjort.

Man kan hitta enstaka exempel som visar på motsatsen men i det stora hela stämmer de.

Exempelvis kan man smitta under prodromalfasen men man smittar INTE därför under hala inkubationstiden.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-04-06 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in