Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Nej det var en utförlig beskrivning tycker jag, nu börjar jag förstå vad det handlar om. Päminner lite om Pokemonhysterin fast detta har lite sektvibbar inblandat, det som fattas är väl att SD var den evige lekledaren och hade sex med alla kvinnorna.
Fast Lena verkar ju varit rätt lössläpt då hon tycks ha dejtat och legat med dom flesta inblandade männen. Kan inte ha varit lätt för SD om han var den svartsjuke typen, få höra att hon pippat en ny gubbe som han känner var och varannan dag typ.
Tror att jag föredrar Magnus Härenstam eller t o m Rickard Sjöberg som lekledare före SD... Ja, t o m Lotta Engberg leder nog lekar bättre än SD. Sex med alla kvinnor tror jag annars att SD mest fantiserade om. Det mesta tyder väl på att han bara fick till det med LW, och om man ska tro vissa rykten i tråden JG? Inget fel i det men får inte intrycket att han fick lika många napp som han fiskade efter. Eller gav försöken med kvinnorna i grannskapet någon frukt till slut?
Angående LWs dejtande. LW var ju fri och singel. Hon hade kanske en del att ta igen efter en förmodat kärnfamiljeidoliserande frikyrkofrom uppfostran samt därpå giftemål rakt in i en kärnfamilj med UW. Vet många kvinnor som blivit hårt hållna hemifrån som sedan, när de på något vis insett att de är vuxna med frihet, haft en period då de kanske släppt på tyglarna lite väl mycket för sitt eget bästa. Dock brukar det inte sluta med mord då de inte råkat ut för någon som SD.
Tror att det är Cocinella som brukar sätta in detta med LWs dejtande i lite perspektiv. Utslaget på så många år som singel så var LW inte vidare extrem. Klart att en ev diagnos (bipolaritet som jag spekulerat om utifrån vittnesmål med vänner och brorsan i FUP) gjorde hennes förmåga att sköta det snyggt något sämre, men sett till antal var hon väl inte så lössläppt? Och hon såg ju bra ut, var extrovert och pratglad så hon fick nog många män att hoppas. Sedan verkade hon ju vara en kul kompis att ha med ut i skogen också. Hennes barn var stora nog att klara sig själva längre stunder och hon hade en massa energi vilket nog kan ha varit attraktivt för män som fastnat i slentrian i ekorrhjulet med den egna frun.
Om spekulationen om bipolaritet skulle stämma och man adderar att hon hade en massa att ta igen från sin uppfostran (spekulation) så kanske hon behövde leka av sig under några år innan hon kunde lugna ner sig och hitta den rätte. Förbaskat synd bara att hon aldrig hann träffa den rätte med stort R som bara svept mattan med SD. LW hade förtjänat att få träffa en sådan man och bli så kär att hon flyttat iväg långt bort från paret D och deras fuskloggande, mordplaner och Järngäng. Man önskar så gärna när man läser i den här tråden, att man kunnat vända tillbaka tiden, släpa fram LW till den där mannen som ju var den rätte och få henne att bara skita i SD en gång för alla. Hon hade kunnat ha ett långt, härligt liv framför sig där hon fått lugna ner sig, fått hjälp, fått mer ork att finnas där för barnen och deras barn på sikt. Hon hade så mycket att ge med sin energi men hon mördades just då hon verkade bli stark nog att gå från SD och den illa klingande tretaktsvalsen med paret D.