2020-04-06, 22:30
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hemskt. Och vi har Samma Jävla Sjukdom på full spridning mitt i Stockholm, överfulla bårhus, överfulla kylkontainrar i Stockholm. Och vi kör full fart med fulla uteserveringar mitt i vårsolen.

Det är så bisarrt, så man finner inte ord.

Folk är verkligen dummare i huvet än jag, och säkert FHM, trodde. Och då har jag ändå mitt användarnamn av en anledning (förutom att det är inledningen i en rad i en låt).
Aktuellt ikväll alltså. Gamlingar överallt som inte fattar ett skit och pratar om att de tagit en extra spruta... Blir så frustrerad, för om folk betedde sig enligt riktlinjer skulle vi inte behöva en lock down, men nu lutar det mer och mer åt det här också.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Norge verkar ha bättre koll på det här än Sverige i alla fall.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Många unga, svårt sjuka.

Vårdpersonal på Södersjukhuset i Stockholm är förvånade över andelen unga de ser med covid-19. – Vi ser fler än vi förväntat oss, unga personer utan riskfaktorer som drabbas hårt av covid-19, säger Karin Hildebrand, intensivvårdsläkare på Södersjukhuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hörde på tv haha...

Om vi utgår från Sydkoreas siffror (törs ej lita på Italien, landet är.genomkorrupt)

Så är.dödligheten kring 1.3. vi har högst 60k smittade. 65-70 procent i Mälardalen och Sörmland.

Stäng ner ALLT söder om Gävle och allt norr om Landskrona.

Bara att placera några Leopard's och KSP-58 skyttekompanier från ex. hemvärnets insstsplutoner. Då på E4' an och skjuta på allt med puls.

Sthlm hade 60k smittade för 1-2 veckor sedan möjligen.
Eftersom det är ca 2 veckors fördröjning innan man dör.
Nu ör det betydligt fler smittade
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Stefan har blod på sina händer.

Det är lite humor.

https://www.svenskdam.se/kungligt/just-nu-kungen-i-krissamtal-med-stefan-lofven/
Citera
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Enligt Aktuellt har han inga bekräftade underliggande sjukdomar mer än att han är något överviktig, vilket de flesta är.

Precis, så skulle Boris då stryka med så kommer det säkerligen orsaka en mindre panik.
Citera
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnjefvel

b) viruset släpptes in på vårdhem, jag läste att i varje svensk åldershem fanns redan nu corona - resten vet vi

Fast nu har de sagt att smittan finns på 1 av 3 äldreboenden i Stockholm... så hur kan det då finnas i VARJE svensk ålderdomshem?
Citera
2020-04-06, 22:31
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Såsom artikeln från Dk där 27/1000 hade antikroppar. 2.7%
Det är inget massivt mörkertal.

40% av alla testade i New Jersey är positiva på viruset. Mörkertalet lär vara enormt i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
En polare fick sitt provsvar idag. Han har corona! troligtvis jag med.
Tråkigt, väldigt tråkigt!
Eller kanske du är glad för att du möjligtvis kommer att få en immunitet och snart kan börja bygga upp Sverige igen?
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Kortsiktigt +, men på några års sikt, inte väldigt mycket, kommer bero på andra faktorer. Däremot kommer de som gillar honom göra honom till någon slags legend under en lång tid, på liknande sätt som gjordes, och delvis fortfarande görs, med Palme.

Precis. Är det som brukar ske när folk dör. Personen blir ihågkommen. Undrar dock om samma gäller politiker som kändisar, och även då de dör i sjukdom och inte blir dödade/skjutna.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Detta. Tegnell få så jävla mycket skit i denna tråd. Men han är den som står på FHM:s pk nästan varenda dag och är med i Aktuellt, Agenda, Tv 4 morgon och kväll. Stefan Löfven har mäktat med ett förinspelat tal till nationen. Helt osynlig. När regeringen talar är det Magda eller Lena H.

Låt Löfven svara för politiken och låt Tegnell stå för virusbekämpningen.

Tegnell är epicentret för denna ondska som nu förespråkas. Det är han som viskar i Löfvens öra.

Sen förstår jag inte riktigt hur ni tänker? Om man är med på presskonferenser och intervjuer varje dag och det enda man gör är att sprida desinformation, ska man hyllas för det?

Hade det inte varit bättre om han bara försvunnit från jordens yta så vi kan få in en sansad epidemiolog (någon av de över 100 som skrivit brev till regeringen om Dr Tengeles folkexperiment?).
Citera
2020-04-06, 22:32
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Du borde vara rädd oavsett om Boris går bort eller ej. Seriöst vad har din situation med Boris att göra?
Tänk positivt och gå inte ut på krog och håll dig hemma så borde det gå bra för dig.
Vet inte men man läser hela dagarna folk som sörjer, sörjer dig, inshallah Jannah på Facebook men ser mig lite som han Boris, överviktig men frisk 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in