2020-04-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Varsågoda! https://www.youtube.com/watch?v=n3NAx3tsy-k

Varför gör han så där för, är han dum i hela huvet?

England körde med samma taktik som Sverige i början, "flockimmunitet".

Att gå runt och skaka hand med alla man hittar på ett sjukhus blir kanske rimligt då? Tyvärr så fegade Löfven och Tegnell ur och stanna hemma, medans de uppmuntra alla andra att fortsätta som vanligt.
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Boris Johnson moved to intensive care after coronavirus symptoms worsen.

Nu kanske det händer något när topp politiker blir sjuka.

https://www.youtube.com/watch?v=xfMlGPIN7ws
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är du säker att det är rätt myndighet du skäller på? Jag tyckte det var läkemedelsverket som inte godkänt testet ännu?
Hur som försvarades av AT i samma inslag
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Chockerande att Boris Johnson ligger på intensiven. Ska c19 nu ta den första statsministerns liv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Går Boris bort blir jag jävligt rädd för att smittas med min övervikt. 2 vänners vänner i Järva, visst lite långsökt, men har dött och dom var inte inte i riskgrupp 43 och 62 år 😢

Du borde vara rädd oavsett om Boris går bort eller ej. Seriöst vad har din situation med Boris att göra?
Tänk positivt och gå inte ut på krog och håll dig hemma så borde det gå bra för dig.
Citera
2020-04-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Hoppas du inte tar den för sanning? 24 patienter med medelålder på 64 år kan knappast betraktas som supervetenskapligt.
Undersökningen är sann för de drabbade i fråga, inget mer. Men tillsammans med andra undersökningar kan den ge vägledning för medicinsk personal. Den säger ingenting om utgången för smittade yngre generellt. Men de nojjiga stollarna i denna tråd klänger sig fast vid allt hemskt som vid halmstrån.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
De stängde gränsen, helt, den 19 mars, då de hade identifierat totalt 28 smittade. De hade då under en tid haft noggranna kontroller av inresande och 14 dagars karantän för resande från riskområden. När det ändå slank igenom ett par dussin smittade så stängde de dörren helt.

Kort sagt, de var proaktiva och agerade resolut på ett mycket tidigt stadium. Kunde Sverige också ha gjort. Jag håller de som inte fattade de besluten som skyldiga till hittills ca 400 svenskars död.
Ja det märks på deras siffror också. Kollat på Nya Zeelands siffror ett bra tag nu.
De agerade direkt.

Men jag ser även att det i Afrikanska länder också är stabilt än så länge.
Elfenbenskusten tror jag har endast en eller två döda, det har också varit så i ett par veckor.
Chad har ingen död. Inte många smittade heller i många Afrikanska länder. Skönt tycker jag.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Skulle Boris Johnson avlida, som är 55 år, kommer nog folk inte längre lita på myndigheternas tjat om att bara äldre dör.

Du är bra selektiv om du hört att bara äldre dör, även om det är en stor majoritet just äldre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Adekvat logik om man är normalbegåvad. Tyvärr är du i minoritet. Den övervägande majoriteten av de som kommer fram till denna slutsats är folk som inte bor kvar i Sverige.
Ja man blir faan mörkrädd och mitt i allt elände så går dessutom sossarnas popularitet upp. Fantastisk! När de suttit handlingsförlamade och låtit coronasmittade invandrare kört på i hemtjänsten och sjukvården var körd redan innan viruset kom hit.Finns 20 saker till som de har gjort katastrofalt dåligt som jag inte orkar rabla upp för jag blir bara förbannad.
Citera
2020-04-06, 22:20
Medlem
"Bårhusen i New York börjar bli överfulla – och snart kan man behöva gräva ner döda i stadens parker.
Det uppger den lokale demokratiske politikern Mark D. Levine på Twitter.
"Gravar kommer att grävas med plats för tio kistor i rad. Åtgärden kommer att vara värdig, ordnad och tillfälllig. Men det kommer att bli svårt för New York-borna att ta", skriver han."

Källa Aftonbladet.

"HELT VANLIG INFLUENSA"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Har man en 100% idiot som Tegnell blir det som det blir!
CE märkta munskydd kräver han, när det finns godkända munskydd från USA som testar om man är smittad mm. på 15 min.
Som läkaren svarar: Hellre testad än inte testad alls!
Att alltid ligga två steg efter är idioti!!
Anledningen kan delvis bero på att Tegnell är statlig byråkrat, lojal med regeringen. Han vet att resurser när det gäller bl.annat skydd varit minimal..
Läkaren på företaget som sålde testerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Maskerna måste ha CE-märkning för att rädda liv, det fattar väl alla.
Ja, det är själva CE-märkningen som fungerar och inte masken i övrigt.

Staten borde köpa eller tillverka olika masker i miljoner och dela ut de som skulle vara av tvivelaktig kvalitet utanför affärer. Lite hjälper dom nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in