2020-04-06, 22:00
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man undrar vilken typ av livsstil de typiskt har. Hälsosamma, sportande som lagar egen naringsriktig mat till middag eller soffpotatisar som föredrar chips, läsk, droger, tobak och alkohol?

Som det lät på läkaren helt normala, så både och förekommer säkert. Om det var främst feta narkomaner skulle hon nog beskrivit det annorlunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
En polare fick sitt provsvar idag. Han har corona! troligtvis jag med.

Vem mutade han för att få testa sig?
Citera
Medlem
Boris J fästmö e gravid. Om han dör och dom e ogifta blir det tyvärr jobbigt för henne. Hans andra skilsmässa hade precis gått igenom.
stackars tjej. Ung också.

Boris e inte en «fit» man. Han gillar sin drink och smygrökande. Snubben har chips tuttar. Vet inte om han kanske e ett överlevande ideal. Om han dör lär ju inte trycket lätta om att öppna upp europa igen.

Men jag gillar Boris..Hoppas han blir frisk för det ofödda barnets skull
Citera
2020-04-06, 22:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Se till o kör några vändor i bastun direkt! Kolla medcram på Youtube om vad du ska göra nu för att boosta immunförsvaret så fort du kan. Lycka till
Citera
2020-04-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej hon testades negativ
Jag vet, var mest nyfiken på att höra spekulationen om vad det säger om utbredning. Det hade nog kunnat blivit lite vad som helst med den informationshanteringen.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Researchers looked at the 24 most critically ill patients from the Puget Sound area in the early stages of the coronavirus pandemic and found their mortality rate was 50 percent.
The study said most of the patients in the study had underlying conditions like diabetes or kidney problems.

Samma resultat som femtioelva liknande undersökningar jorden runt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
På vilket sätt skulle sådana restriktioner vara värre för folkhälsan?

Låsa in folk i sina hem i ett år? Ja. Jag behöver nog inte förklara hur det skulle vara sämre. Det är vad som krävs om du ska stoppa det helt. Du måste låsa in folk tills vaccin kommer.
Citera
2020-04-06, 22:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Därför att sådana restriktioner som skulle behöva användas för att helt stoppa viruset skulle vara värre för folkhälsan än att låta det spridas i rimlig takt så sjukvården inte kollapsar.
Misstänker att du tillhör de som är överbelånade och är rädd för hamna i ekonomisk knipa, men som man bäddar får man ligga ...
Ditt snack om ”överbelastad sjukdom” är bara en mask.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Tyvärr fortfarande ingenting om urvalet? Förstår du inte vad jag menar så föreslår jag att du ger tusan i att svara.

Sluta gnäll o leta upp studien som jag angav. Eller är du för lat för det?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Om de någonsin helt fick bukt på den... när man ser statistik av typen: USA ~30k nya fall, Kina - 34 st så blir man ju mer än misstänksam. Det kan vara 300k döda, det kommer vi aldrig få reda på.

Jag hoppas verkligen Sveriges linje visar sig framgångsrik. Jag tror inte (fanns kanske en chans i Kina i dec) på att bli kvitt viruset via en evighetslockdown tills ett vaccin finns om 1-2 år, så jag hoppas verkligen att den hånade och bespottade Tegnell får hålla gästseminarier på Imperial Collage till hösten.

Som en brittisk tidnings vetenskapskrönikör skrev: "om den svenska modellen visar sig funka kommer det bli ett helvete för oss" dvs att försöka förklara och rättfärdiga lockdownens gigantiska ekonomiska skador på brittiska samhället i form av arbetslöshet, A-kassor osv.

Det skamliga och skandalösa är att vi saknar lager av en så grundläggande sak som skyddsmasker/andningaskydd. Oförlåtligt.

Den svenska modellen kommer inte att visa sig framgångsrik. Tänk att nästan 100 dör varje dag i april. Detta blir flera tusen under en enda månad och detta kommer att fortsätta i maj, juni och framöver.....
Citera
Medlem
Citat:

Var han oförsiktig? Gick ut på krogen och levde som vanligt ? Varför berättar du inte allt? Så att folk kan lära sig att stanna inomhus och inte leka stålmannen! Och nu lugn bara för att han har fått corona behöver inte att du kommer mista en vän.
Citera
2020-04-06, 22:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
The study said most of the patients in the study had underlying conditions like diabetes or kidney problems.

Samma resultat som femtioelva liknande undersökningar jorden runt.

Ja, de flesta som hamnar på IVA har underliggande problem. Boris har säkert några sådana också annars hade han ju inte hamnat där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in