2020-04-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vad är oodsen att överleva om man hamnar på IVA/Under respirator?

Boris odds? Det ska vara dåliga odds hörde jag? 50%?

50/50 är också en siffra jag hört, men minns inte källan nu,
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det verkar onekligen vara faktorn feber som driver på och försämrar hälsan för för patienterna. Jag antar att så länge man inte får hög feber så ska man vara tacksam?

Nä. Det är lungornas kollaps som är jobbig. Du drunknar i princip till slut. Lungorna blir blöta och som en vätskefylld tvättsvamp.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Helt bisarrt inslag på Aktuellt från Stockholm.

Hur kan någon hävda att Sverige modell fungerar? Det är helt bisarrt. 77-åring som sitter och säger "jag tog en extra spruta mot influensa", och sen någon på krogen som säger "Jorå, de går bra de här ska ru se".

Helt sjukt. Bisarrt.
Mmm, skandalöst hur folk uppför sig i Sthlm. Jag var ute en promenad på lunchen och inte en j*vel visar hänsyn. Möter man ett gäng på tex fyra personer som går i bredd på en smal gångväg, så fortsätter de gå i bredd rakt emot mig. Om man vill undvika deras vidriga andedräkt, får man försöka hitta en väg vid sidan om snabbt som bara den, men ibland går det ju inte.

Dessutom är det betydligt mer folk ute nu i alla parker. De sitter i stora klungor, sitter på serveringar. Svenskar är så frutkansvärt aningslösa och egoistiska att man bli mörkrädd.

Sen den trötte Tegnell i Aktuellt som knappt verkar bry sig utan svamlar på som vanligt. Han anger att "vi byggt ut sjukvården" som skäl för att hans koncept "fungerar". Hur hänger det ihop logiskt?
Citera
Medlem
Nu kommer Boris Johnssons ringa övervikt slås upp här inne. Kanske är han också en kedjerökande diabetiker med Downs Syndrom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Hade inte Angela Merkel också Corona? Två europeiska ledare i sådana fall, det säger en del om denna sjukdoms utspridning.
Kan du inte berätta lite om vad det säger? Upplys oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, varför skulle man vara tacksam för feber?

Kan du inte läsa?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vet någon om det funkar att ge blod till infekterade? Blod från någon som redan varit smittad. Kina gjorde väl en studie om det? Varför i helvete ska Sverige göra en studie om det fungerar i Kina???
Ett vetenskapligt resultat anses inte fastställt förrän en annan forskargrupp har kommit fram till samma slutsats. Om två oberoende studier leder till samma resultat ökar sannolikheten att det inte var en slump eller lokala förhållanden som avgjorde. Det är helt normalt.
Citera
2020-04-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
50/50 är också en siffra jag hört, men minns inte källan nu,
Välkommen till coronatråden, här har de flesta ”hört” något, oftast har de också glömt var.
Citera
2020-04-06, 21:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Han är överviktig och ser inte ut att ha den bästa hälsan. Enligt nätet spottar han inte glaset. Det förbättrar väl inte oddsen
Undrar vem som smittade honom och om den personen kommer att hängas om han dör.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vad är oodsen att överleva om man hamnar på IVA/Under respirator?

Boris odds? Det ska vara dåliga odds hörde jag? 50%?

Ja typ 50 har jag också hört. Men beror på underliggande faktorer o ålder med. Boris är fet o då funkar andningen sämre. Fetton går det ofta illa för
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qeROa/rikard-28-dog-av-coronaviruset--brodern-viktor-om-sorgen-obegripl

Den här stackarn förlorade sin bror, som hade Downs, men för fan, 12 dar, det är så overkligt. Jag oroar mig för morsan som jobbar på demensboende. Hon är noga med sin handhygien men resten av hennes kollegor? Kan man lita på dem?`Nej det kan man fan inte.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
+78 (runt 200 på riktigt pga coronaviruset) nya döda idag och dagen är inte ens slut! Timme för timme så ökar det för nya döda idag. Folk dör som flugor och mörkertalet är enormt! Vi kan räkna med 2-3 gånger då det kommit fram att 2/3:e delar inte rapporteras in.

https://c19.se/

Enormt betyder att det är 100 gånger större så med din beräkning är det då 10000. Om du får hålla i siffrorna så är vi alla döda till midsommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in