2020-04-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Han har också sagt att man kan minska smittspridningen, så hur hänger det ihop med att man inte kan stoppa den?
Hur minskar man smittspridningen på ett sätt, som bara går att användas för att minska den, men inte för att stoppa den?
Förklara gärna för mig, fast det kan ni nog inte!

Det är väl en jävla skillnad på att strypa smittvägar, och att helt utrota viruset. Du har väl sett idag att det dykt upp flera fall i Wuhan igen, trots att folk suttit inspärrade i månader. Det om något är väl ett bevis på att det helt enkelt inte går att får bort skiten helt.
Vad alla länder gör just nu är ju att försöka hitta balansen emellan öppet samhälle och vårdens kapacitet.
Om det inte hade varit så, så hade väl ex Österrike inte börjat öppna igen, utan fortsätta tills smittan var helt borta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig) fetade: Nej verkligen inte. Det är väldigt många läkare och ssk i gruppen "Vi som stödjer Anders Tegnell" på facebook.

Sedan kan man i detaljer vara oenig med FHM (Tegnell är ingen soloartist) och jag kanske är mer av en anhängare till Björn Olsen (mest för att jag träffat honom personligen några gånger) men jag är likafullt med i gruppen.

Medicinskt är det inte någon som säger att fler smittade är bättre. Tegnell bryter mot sin Hippokrates ed när han ger politiskt grundade råd istället för medicinskt grundade råd.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så om tre veckor så tror du vi har 30000 döda svenskar? Dubbelt mot Italiens totala siffror idag?

Skitsnack.
Nej. Tiden har två riktningar, framtid och det förflutna. Jag vet hur utvecklingeb skett i det förflutna, därför kan jag räkna bak. Framtiden vet jag inget om.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .caz
Vad fan skriker du om? Vad är det som är så viktigt att se på Aktuellt?

I början var det en läkare från IVA. Hon var ställd över att dom får in så pass många unga friska män som behöver respirator. Det är många säger hon.

Så det lät ju inte så bra.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Bild från Stockholm idag, fullt på uteservering!
https://i.imgur.com/KTH835h.jpg
Fast bilder av den typen blir lätt missvisande. Det ser ut som om folk sitter tätt, men hade den tagits rakt uppifrån skulle folk se mycket mer utspridda ut. Så fall inte för den typen av manipulativa bilder, snälla. Hur sjutton ska du kunna mäta avståndet mellan folk i det där hoptryckta perspektivet?

Tänk en skog full av raka furustammar, alla på flera meters avstånd från varann. Tar du ett foto rätt in i skogen så flyter alla träd ihop och skogen ser mycket tätare ut än i verkligheten. Tänk, för sjutton! Fall inte för tricket! Var smartare än så!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Med risk för att låta cynisk, men den absoluta majoriteten av de som dött i exempelvis Italien har varit äldre och/eller multisjuka. Dvs varit 75+ med flertalet underliggande sjukdomar.

Jag önskar givetvis ingen att dö men är man 75+ och har flera sjukdomar så kan man inte räkna med mer än ett år i taget, Corona eller inte. Jag tror det snarare är så att Corvid19 samlat ihop 1-4 års dödstal till ett år.
Min mor som garanterat kommer dö om hon får detta kommer bli en siffra i statistiken, givetvis till enorm sorg för mig, mina syskon och alla barnbarn. Men jag vet ju att hon lever på nåder, denna sjukdom till trots.

Läkaren på Aktuellt säger hon är förvånad det är så många unga och friska -som blir svårt sjuka i Covid-19
När Tegnell säger att sjukdomen är lätt för unga människor så är det inte så konstigt ändå. Unga människor har lyssnat på Tegnell och trott stt han talar sanning.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Helt bisarrt inslag på Aktuellt från Stockholm.

Hur kan någon hävda att Sverige modell fungerar? Det är helt bisarrt. 77-åring som sitter och säger "jag tog en extra spruta mot influensa", och sen någon på krogen som säger "Jorå, de går bra de här ska ru se".

Helt sjukt. Bisarrt.

FHM räknar med att visa beter sig så
Citera
2020-04-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, och jag tror att Sverige, i det hela stora, valt rätt väg.

Vansinnigt av norrmännen att inbilla sig att de kan stoppa och rulla tillbaka smittan.

Att Boris Jonsson nu ligger i respirator hoppas jag kommer att få många medelålders och yngre att sluta tro att de är odödliga. Eftersom denna grupp är så stor så är det viktigt att dessa håller sig till FHM rekommendationer. Annars så kommer sjukvården att braka samman, vilket drabbar alla!
Vrf har han ej varit så här bra innan tegnell?
Din hypotes verkar logiskt.

Tror de flesta karantän länder kmr tbaka t ruta ett. Jag har aldrig hävdat att karantän är rätt väg att gå.
Citera
2020-04-06, 21:41
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nu får dem fan rappa på med bromsmedicin för den här jävla vidriga sjukdomen.

Undrar hur de kommer att behandla Boris Johnson. Sätter de in malariamedicinen tro?

Tror dom sätter in ivermectin och hydroxiklorokin.
Citera
2020-04-06, 21:42
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Farbror Adolf satte sitt folk först. Han hade gjort ALLT i sin makt att för att få så få döda som möjligt i corona. Jag hade MYCKET hellre haft Adolf Hitler som ledare nu än Löfvén
Jag vet det. Det kan ingen förneka.

Stefan har inte gjort någo mer än att prata. Tegnell med .
Vi får se om de kan prata ihjäl sjukdomen.
Det enda man kan göra är att hoppas att det inte blir värre än värst. Så mycket annat har vi inte att rätta oss efter.
Citera
Medlem
Yinool0401s avatar
Vad är oodsen att överleva om man hamnar på IVA/Under respirator?

Boris odds? Det ska vara dåliga odds hörde jag? 50%?
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
30,9% av nyazeeländarna har fetma.
Tror det är maorierna som drar upp. Dom är kända för enorma kroppshyddor. Genetiskt? Kokosfett?

För övrigt sa Dr John Campbell i sitt dagliga YT-klipp att australnegrerna var överrepresenterade som gravt sjuka eller döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in