Citat:
Ja okej, jag tror om jag känner människan rätt, att en sådan taktik inte kommer att fungera.
Vi människor tenderar att glömma väldigt fort.
Om smittan ter sig så långsamt i Norge som den nu verkar göra, så tror jag att människor kommer att slappna av. Näringslivet påtryckningar om att öppna upp samhället igen, då ekonomin går åt h-e kommer bli för stort.
Man kommer börja öppna upp igen och smittan kommer ta en väldig fart. Då kanske man väljer att stänga ner igen och debatten kommer då ta ny fart, människor blir utan jobb och kommer börja protestera. Hotet från Viruset kommer kännas mindre relevant när jobben försvinner.
Jag tror att resultatet för samtliga länder kommer att bli detsamma i slutändan. Fram tills dess så får vi hoppas på så lite lindande som möjligt
Vi människor tenderar att glömma väldigt fort.
Om smittan ter sig så långsamt i Norge som den nu verkar göra, så tror jag att människor kommer att slappna av. Näringslivet påtryckningar om att öppna upp samhället igen, då ekonomin går åt h-e kommer bli för stort.
Man kommer börja öppna upp igen och smittan kommer ta en väldig fart. Då kanske man väljer att stänga ner igen och debatten kommer då ta ny fart, människor blir utan jobb och kommer börja protestera. Hotet från Viruset kommer kännas mindre relevant när jobben försvinner.
Jag tror att resultatet för samtliga länder kommer att bli detsamma i slutändan. Fram tills dess så får vi hoppas på så lite lindande som möjligt
Ja, du har noen gode poenger der, samtidig så har menneskeheten fått seg en vekker nå, en strak høyre... jeg er ganske sikker på at de fleste nordmenn, passer bedre på hygiene, folkemengder og andre steder der det kan være smitte. Jeg tror stenginga, har hatt en effekt på folk, og at smitten ville spredd seg tregere nå, hvis man åpnet alt, enn den gjorde før folk begynte å ta det på alvor.
Å ikke gjøre noe, ser jeg på som en kjemperisiko, og det er ikke helt sånn mennesker tenker. Man lever NÅ og de færreste land og ledere vil ignorere en slik trussel, basert på at resultatet blir det samme til slutt uansett, det bare tar lenger tid... Jeg tror heller ikke det vil skje, jeg tror det vil komme effektive behandlingsformer, gode måter å hindre smitte på og en vaksine til slutt. Ved å bremse, kan man også bygge opp helsevesenet underveis.
Ved å ikke gjøre noe, vil man effektivt drepe helsevesenet, og man vil slite med kapasitet selvom man kjapt er kvitt dette viruset ( som ikkeer sikkert man blir, dersom man ikke blir immun for evig og alltid etter å ha hatt det) .

. Inte lika kul längre när vi bara har 300 nya fall och fler länder blrjar köra svenska taktiken?