Citat:
Ursprungligen postat av
Konfucius2
Sverige 76 död idag. Norge 3 döda.
Behöver vi, över huvud taget fundera på om FHM gjort ett bra jobb...

Om du läser min poshistorik i denna tråd, är det jag som varit mest kritisk mot Anders Tegnell från första början. Jag fick vittring direkt på vilka sorts filur denne byråkrat är.
När man påstår att man vill skydda gamla och svaga men inte tar personals skyddsutrustning på allvar, och mot bättre vetande är det en rå kalkyl.
Folkimmunitet är den enda rätta vägen eftersom vi inte har vaccin. Men det handlar om den friska delen av befolkningen som skulle smittas i en takt sjukvården kan hantera. Min uppfattning baseras på att jag tror man måste gilla läget när man inget har att sätta emot. Corona återkommer likt andra Pandemier i olika intervaller, och smittspridningen försvinner när viruset inte kan få fäste längre hos människor. Det sker när ca 60% av befolkningen haft smittan.
Jag insåg tidigt att staten inte är att lita på när det gäller liv och död. Därför är det upp till varje person att ta eget ansvar för att inte bli smittad. Särskilt om det blir kaos i vården och man tillhör en åldersgrupp (fläskberget), som staten tycker har levt för länge.
När man har folkimmunitet som strategi betyder det att man måste skydda alla som riskerar dö av Corona, en sak som var utlovad men som inte har skett. Det pågår i stället en systematisk avlivningsprocess av de människor om är inlåsta i statens boenden eller beroende av hemtjänst. Det är en likgiltighet inför att folk dör i förtid, så länge man håller skenet uppe med att den importerade arbetskraften var en succé.
Många av de som nu jobbar i vården kan inte ens svenska, de har ingen utbildning, eller ens förutsättningar att förstå innebörden av smittspridning, eller använda skydd på eget initiativ.
De har inte fått skyddsutrustning när de vårdar gamla och svaga. Trots att de själva bor trångt, reser kommunalt, och har drabbats av stor smittspridning själva där de bor.