Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
1 miljon är nog något i överkant. Du kan nog räkna med 0.5% av befolkningen som ett absolut max. Och då pratar vi om ett år framåt.
Mycket mojligt att 0,5% ar det totala maxet. Det beror saklart dock pa ett flertal saker. Inte allra minst, hur fort viruset sprider sig, vilka som blir sjuka, om folk kan fa hjalp eller bara lamnas till sitt ode.
Medans alla 'positiva svenskar' pratar om flockimmunitet som nagon slags losning, sa ar det ju sa att den hogst troligt inte alls finns har i detta virus. Du ar dock hogst troligt 'raddad' nagra manader om du haft corona nu. Men sen da?
Det finns de som sager att det ar fullt mojligt att Covid-19 del 2 kan komma att vara nagot nytt, oerhort mycket varre. Aven om det alternativet inte kan anses vara favorit att intraffa, vore det nog naivt att tro att tro att Chinos-byxans flockskydds-losning ar losningen.......
Det som jag last mig till, fran 'experter' som jag litar mer pa an Tegnell, ar att ett vaccin ar den enda slutgiltiga losningen mot detta virus. Sa vi ska nog alla halla vara tummar att vi, vara nara o kara o sa manga medmanniskor som mojligt klarar sig igenom den forsta stormen och att ett fungerande vaccin kan komma innan det tar annu mer liv.