2020-04-05, 22:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Man sjunker ännu längre ner när man inser att Allsvenskan hade varit igång nu egentligen.
Citera
2020-04-05, 22:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Det stör mig inte så mycket att AS skjuts upp eller i värsta fall ställs in. Det är vad det är. Men det jag undrar över är spelarkontrakten.

Förbannat drygt att ett år *poff* försvinner. Kan bli jobbigt.

De enda storklubbarna i Sverige (Malmö och Djurgården) klarar sig utan biljettintäkter, men om spelarna rasar iväg så tar ju även dessa klubbar stryk.
Citera
2020-04-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är du så kränkt att du börjat upprepa dig?

Hur många arga mail har du skickat till alla som skämtsamt drar "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"-repliker?

Töntar som drar rasistkortet för allt är verkligen bland det mest pinsamma i dagens samhälle.

Om ni vill vara förknippade med rassekommentarer och tinder-snuskgubbar ska jag inte hindra er.
Citera
2020-04-05, 23:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Jag börjar nog också mer och mer tycka att man börja utnyttja detta till börja testa att spela höst-vår istället.

Till alla kritiker vill även jag påpeka att det inte skulle bli någon större skillnad vad beträffar tidpunkterna som man ska spela mot hur det är nu. Det handlar ju inte om att spela som tex dom stora ligorna ute i Europa, utan typ den danska modellen ligger väl närmast till hands fast med något längre vinteruppehåll. Vi spelar ju något färre matcher dessutom. Man har ett uppehåll som vanligt i juni/juli på ca kanske en och halv månad. Börje spela från slutet av juli till någon gång i november. Sen vinteruppehåll..exakt som nu, börjar spela sen i slutet av mars till början av juni.
Du menar att vi ska ha ett uppehåll mitt i serien på väldigt många månader, jag förstår inte hur danskarna och Ryssarna klarar det, jag hade blivit tokig.
Uppehåll på 3-4,5 månader mitt under säsongen, skulle ju vara helt sjukt.
2019 hade vi uppehåll på 26 dagar, 2/6 var sista matchen omgång 12 och 28/6 första matchen omgång 13, det är ett lagom uppehåll för lite vila och återhämtning utan att man tappar gnistan.

Klart det går att genomföra men frågan är om det är bra att genomföra det och hur många förutom topplagen i allsvenskan skulle tycka det var ett bra upplägg.
Citera
2020-04-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Om ni vill vara förknippade med rassekommentarer och tinder-snuskgubbar ska jag inte hindra er.
För att ha era tränares agerande i Sarfo-frågan förvånas jag över att du är så mån om att ta "the moral high ground".

Återigen, vem är rasist? Att skämtsamt referera ett klassiskt citat innebär att man är rasist? Jisses, det är nog inte många procent i världen som inte är rasist i dina ögon va?
Citera
2020-04-06, 07:46
Avslutad
Ifall allsvenskan inte ska börja spelas förrän sensommaren så hade den allra simplaste lösningen varit att dela upp serien i en mästerskapsserie (plats 1-8) och en nedflyttningsserie (9-13 + nykomlingar). Kan tyckas orättvist men på så sätt hinner man lira trippelmöten om man så önskar och man slipper diskussionen om höst-vår, vår-höst.

För att de i nedflyttningsserien skulle gå med på detta så går SvFF in och kompenserar dem för publikbortfallet som de missar i samband med att storklubbarna kommer på besök, på så sätt får de inte ett alltför stort ekonomiskt bortfall.

En enkelserie ska undvikas till varje pris då det kommer stjälpa mer än hjälpa.
Citera
2020-04-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
För att ha era tränares agerande i Sarfo-frågan förvånas jag över att du är så mån om att ta "the moral high ground".

Återigen, vem är rasist? Att skämtsamt referera ett klassiskt citat innebär att man är rasist? Jisses, det är nog inte många procent i världen som inte är rasist i dina ögon va?

Haha va? Kim och Tolle skickade ju honom till Malmö där de välkomnar sådant agerande, perfekt skött ju!
Citera
2020-04-06, 08:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
För att komma med i en sådan elva tycker jag ändå man ska ha hållit riktigt bra klass över tid. Rogne var en gigant våren 2015, men efter skadan kom han aldrig upp i samma nivå (även om han fortfarande var mittback av hög allsvensk klass). Detta gäller även en spelare som Kalle Svensson som var magisk vårsäsongen 2006. Bjärsmyr och Ragnar är, enligt mig, de två mittbackar som varit bäst över tid.

Inser nu, med samma med logik, att det kanske är lite tveksamt att välja Berg före Vibe. Ingen av dessa var dock i klubben särskilt länge, och håller Bergs 2007 högre än Vibes 2014.

Ja, precis, man kan snacka om villkoren för en sådan där elva. Ska man bara gå på vilka som hade högst nivå när dom väl spelade (såvida vi inte bara snackar en enda match typ) eller skall man gå mer på "lång och trogen tjänst".
Dessutom är det lätt att bländas av hur bra spelaren blev senare i karriären.

Beträffande Berg är du ju mycket också för att han spelade i ungdomslagen etc, det var mer än en gång man såg honom i dåtidens u21/junislag och insåg att det fanns mycket där.

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Hoppas du får rätt men Önsketänkande såklart och det är inte alls säkert att de konkar med tanke på att klubben klarat av varenda hinder som uppstått tidigare. Varför skulle de inte kunna klara av även detta? Jag tror på deras KK när jag ser det, tills dess lär de nog hitta ytterligare ett kryphål och spela klart utan problem, tror du inte?

Jo, det lär hittas kryphål där. varenda jäkel där i den föreningen jobbar ju uppenbarligen på det sättet. En sak om det "bara" varit Kindberg men även om han fortsätter i bakgrunden visar det ju sig att det finns fler som inte direkt kör fair där...
Det mest rimliga är snarare att dom åker ur serien rent sportsligt iår om det nu blir nån säsong...

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Jag börjar nog också mer och mer tycka att man börja utnyttja detta till börja testa att spela höst-vår istället.

Till alla kritiker vill även jag påpeka att det inte skulle bli någon större skillnad vad beträffar tidpunkterna som man ska spela mot hur det är nu. Det handlar ju inte om att spela som tex dom stora ligorna ute i Europa, utan typ den danska modellen ligger väl närmast till hands fast med något längre vinteruppehåll. Vi spelar ju något färre matcher dessutom. Man har ett uppehåll som vanligt i juni/juli på ca kanske en och halv månad. Börje spela från slutet av juli till någon gång i november. Sen vinteruppehåll..exakt som nu, börjar spela sen i slutet av mars till början av juni.

Det är ju helt värdelöst med ett sådant megauppehåll mitt i en serie. Nu har vi ett uppehåll mellan våra säsonger det är något helt annat.
Dessutom ska vi ju spela på sommaren när det är som skönast väder och något längre uppehåll har vi aldrig mästerskapsfria år. 1,5månads uppehåll på sommaren har vi ju knappt ens vid mästerskap.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Man sjunker ännu längre ner när man inser att Allsvenskan hade varit igång nu egentligen.

Det värsta är ju att vardagen liksom börjar bli en helt annan allaredan när det inte är nån fotboll på g.

Det känns ju tveksamt att vi startar i sommar ens...
Citera
2020-04-06, 10:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Herregud, hur överlevde du när Tauer drog sitt kukskämt om Dembo Tourray? Sjukskrivning 2 månader pga den chocken?

Nu vet jag inte vad ”Bosses agerande i Sydafrika” egentligen syftar till. Är det också en dokumentär? Är den i så fall gjord i difs regi eller är den externt producerad? Sånt spelar ju in också såklart.

Bosse är ju för övrigt till och med mer inblandad i den perverterade slavhandel-tematiken som dokumentären försöker pålysa. För jag förutsätter att du bygger rasistargumentet på mer än att man citerar det uttjatade och lama Kamerun-citatet?
Senast redigerad av simonvp 2020-04-06 kl. 11:01.
Citera
2020-04-06, 14:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Herregud, hur överlevde du när Tauer drog sitt kukskämt om Dembo Tourray? Sjukskrivning 2 månader pga den chocken?

Nu vet jag inte vad ”Bosses agerande i Sydafrika” egentligen syftar till. Är det också en dokumentär? Är den i så fall gjord i difs regi eller är den externt producerad? Sånt spelar ju in också såklart.

Bosse är ju för övrigt till och med mer inblandad i den perverterade slavhandel-tematiken som dokumentären försöker pålysa. För jag förutsätter att du bygger rasistargumentet på mer än att man citerar det uttjatade och lama Kamerun-citatet?
Undrar vart Adde var när Bosse slängde fram kuken dyngrak för en kvinnlig polis. På tal om klandervärt beteende alltså. Om det nu ska diskuteras.
Citera
2020-04-06, 15:00
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Undrar vart Adde var när Bosse slängde fram kuken dyngrak för en kvinnlig polis. På tal om klandervärt beteende alltså. Om det nu ska diskuteras.

Eller om vi nu ska snacka klass.
Citera
2020-04-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Eller om vi nu ska snacka klass.

Enligt rätten så är Bosse oskyldig.

Hur mår Tinder-pedofilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera