2020-02-16, 14:16
Medlem
1-1 mellan AIK och Rostov, bra resultat men fortfarande inga spelmål (straff). Det är svårt att dra några slutsatser - ska vi byta spelsystem så får man ha lite tilltro. Vi kommer nog straffas innan spelet sitter. Första halvlek var 3 1 4 2, enligt

Ylätupa - Goitom
Otieno - Hussein -- Larsson - Assani
Ado
Mets - Karlsson - Panos

Det är knappast en startelva. Ofori, Sightorson, Granli, Michel kan nog ta plats.
Citera
2020-02-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag jämförde lite siffror mellan Paulinho och Kalle Holmberg för skojs skull. Jag gick tillbaka till 2015 när Paulinho återvände till allsvenskan under sommaren.

Paulinho 98 matcher 50 mål 16 assist (0,67 poäng/match)

Holmberg 139 matcher 41 mål 10 assist (0,37 poäng/match)

Jag blev faktiskt förvånad att Holmberg lyckats göra så många poäng trots sin begränsade förmåga. Men en stor del beror ju på att han hade en idiotsäsong där han gjorde mål på det mesta. Men det är klart att det är en oerhörd skillnad på siffrorna ändå. Det är ju nästintill dubbelt så många poäng per match för Paulinho.

Paulinho är 34 år! Håller han samma nivå som han gjort de senaste åren? Oklart
Citera
2020-02-16, 19:49
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Paulinho är 34 år! Håller han samma nivå som han gjort de senaste åren? Oklart
Med tanke på hans spelstil så tror jag inte det ska vara några större bekymmer, däremot e frågan om han blir skadefri, har man haft knäproblem hämmar det ju äldre man blir extra mycket, lätt att bli skadad och ha känningar lite hela tiden
Citera
2020-02-16, 21:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Med tanke på hans spelstil så tror jag inte det ska vara några större bekymmer, däremot e frågan om han blir skadefri, har man haft knäproblem hämmar det ju äldre man blir extra mycket, lätt att bli skadad och ha känningar lite hela tiden

Sliter plast mer än gräs/hybrid på dåliga knän?
Citera
2020-02-16, 21:50
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sliter plast mer än gräs/hybrid på dåliga knän?
Det vet jag faktiskt inte! Däremot minns jag att man enklare fick krämpor på gräs, i synnerhet när man fick spela på åkermark :P
Citera
2020-02-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
de testade det o var nöjda förra året innan Berg pajade. har ju mkt kantspelare o fältare så egentligen skulle det kunna funka.

Berg-JUL-Danielsson
Ulven-Karlis-Astrit o Walker delar på 3 centrala platser
kanterna får ju bara två platser som ska delas av sjukt många...kanske 3-4-3 istället.

tror Chili kommer användas som forward en del i år. men det behövs en till om det ska vara 5 mer centrala

Aha, kommer inte ihåg det, hade för mig att det var Berg och Danielsson som spelade som mittbackar, men såg långt ifrån alla matcher, men mot oss på Tele2 var det dom två, Berg blev tunnlad och trippade sedan Benji i straffområdet... skulle nog ha blivit straff

Ja någon reserv är ju bra att ha, ni lånade ut en gubbe till Örgryte som verkar ha varit bra än så länge.
Citera
2020-02-17, 09:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Aha, kommer inte ihåg det, hade för mig att det var Berg och Danielsson som spelade som mittbackar, men såg långt ifrån alla matcher, men mot oss på Tele2 var det dom två, Berg blev tunnlad och trippade sedan Benji i straffområdet... skulle nog ha blivit straff

Ja någon reserv är ju bra att ha, ni lånade ut en gubbe till Örgryte som verkar ha varit bra än så länge.
de spelade bara 3 backs i några matcher mot lite lättare mostånd, hann aldrig testa det fullt ut tyvärr.
Citera
2020-02-17, 14:12
Avslutad
Så Wiland slutar? Lite tråkigt när profiler slutar såklart men det är ändå förståeligt att det inte längre går att kombinera fotbollsspelandet med hans inspelningar av tyska svettiga p-rullar.
Citera
2020-02-17, 15:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Har Wiland vunnit guld med Elfsborg? Ja.
Med Malmö? Ja.
Med FCK? Ja.
Med Hammarby? Not so much.
Citera
2020-02-17, 16:36
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Med Malmö? Ja.
Med FCK? Ja.

Edit: Har Ovcharka mer attraktion för Bajen än Djurgården? Ja.
Citera
2020-02-17, 19:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Med Malmö? Ja.
Med FCK? Ja.
Är Ovcharka incel? Ja
Ser Ovcharka majoriteten av matcherna online? Ja
Har Ovcharka besök Tele2 senaste året? Nej

Behöver Ovcharka få ligga? HELL YEAH!

Min förhoppning är att Johan vill skola om sig till målvaktstränare. Vill han det kan vi skicka Mille till damlandslaget på heltid. Dags att bli en professionell klubb i alla delar. Det innebär att vi måste kicka ut Mille.
Citera
2020-02-17, 20:35
Moderator
vfs avatar
Laul tippar alltså AIK som vinnare denna säsongen, synd för AIK men bra för alla andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in