2020-04-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
"Ett spädbarn har bekräftats smittat av covid-19 i Sverige, uppger Akademiska sjukhuset i Uppsala.
Barnet, som inkom till akuten under söndagen, ligger nu i respirator.
– Det stämmer att vi har ett väldigt litet barn som just nu ligger i respirator. Barnet mår under omständigheterna rätt så bra, säger Rainer Dörenberg, sektionschef på Barnintensivvårdsavdelningen"

Tur det fortf finns respiratorer lediga annars hade barnet kvävts till döds.
Nä då hade de tagit en respirator från en äldre och låtit honom att dö istället för det är vad som händer i Italien och Spanien läkare där leker gudar som bestämmer vilka som ska leva och vilka som ska dö. Tyvärr men det är verkligheten.
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Flera länder i Europa har utegångsförbud, men när restriktionerna släpps kan smittan ta ny fart säger Anders Tegnell.

Mannen som alltså avfärdat allt som har med att ta i med hård handskarna säger såhär.

Han är alltså medveten om att detta är en bra metod men samtidigt förnekat det?

Jag kanske tolkar helt fel
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Måste dessutom ha varit massivt utsatta för virus utifrån. Man vet ju hur snabb och häftig en förkylning blir när någon nyst en rakt i facet. Nej, jag har inga medicinska bevis på detta men det har drabbat mig några gånger.
Ja, det verkar som om dosen virus har stor betydelse för sjukdomsförloppet.
Därför är det fenomenalt illa att man sänkt kraven för sjukvårdspersonalens skyddsutrustning här!
Ambulanssjukvården har ju börjat använda regelrätta gasmasker.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det verkar som om de flesta är asymptomatiska, och av de som blir sjuka är det en relativt stor grupp som blir allvarligt sjuka. Det är det som är så lömskt med den här sjukdomen enl. de läkare jag talat med.
Det kanske är därför det sprids på äldreboendena nu. Personal och annhöriga utan symptom har sannolikt dragit in smittan.

Antagandet att de flesta är asymptomatiska har kommit ifrån byn Vo i Italien och Diamond princess skeppet, de enda ställen man hittills har kunnat mäta alla invånare i en sluten miljö. Det visade sig senare att även de flesta av dessa insjuknade, man mätte alltså för tidigt så att säga. Slutsiffran som uppskattades över asymptomatiska landade på 16%, inte 50-75% som först antogs.

Presymptomatiska är därför ett bättre ord att använda, de flesta är alltid presymptomatiska efterssom viruset är så smittsamt och det tar sån lång tid för symptomen att blossa upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Finns i Sverige också.
2020-03-23
Svenska Intensivvårdssällskapet
Svenska Intensivvårdsregistret

INFORMATION, STUDIER, REKOMMENDATIONER – Covid-19
.......

FARMAKOLOGISK BEHANDLING
1) A systematic review on the efficacy and safety of chloroquine for the treatment of COVID-19.
Cortegiani A1
, Ingoglia G2
, Ippolito M2
, Giarratano A2
, Einav S3
. J Crit Care. 2020 Mar 10. pii:
S0883-9441(20)30390-7. doi: 10.1016/j.jcrc.2020.03.005. [Epub ahead of
print] https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0883-9441(20)30390-7

Du läste inte mitt inlägg. Poängen är att behandlingen måste sättas i ett mycket tidigt skede. Alla med symptom ska ha behandling. Helst efter bekräftat prov men går inte det behandling gen ändå. Det är INTE en behandling för intensivvården. Då är det alldeles för sent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jesus fuck... Att inte 60% är immuna nu kan ju bero på att 60% inte hunnit bli immuna ännu.
Enligt er som tror på tom britton så uppnår vi detta i slutet av april.. Sverige rullar igång och allt är som vanligt.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Det finns många platser där man inte har vidtagit de mest drakoniska åtgärderna och ändå klarat sig väl (Japan, Sydkorea, Hong Kong, Singapore etc). Eftersom vi har dessa alternativa exempel så blir det ganska enkelt att se att skräckprogandister som denne brittiska forskare ljuger.

Dödlighet på 1 % förresten, uppenbarligen förstår du ingenting. Den siffran är beräknad utifrån bekräftade fall. Den kan inte överföras på hela befolkningen, som är en mycket friskare grupp. I övrigt så kan du väl återkomma när du lärt dig stava till Storbritannien.

I Japan har de flesta munskydd. I Japan stängde man tidigt skolorna.
Citera
2020-04-06, 13:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Dessa videor är gamla, början av mars. Inte hört mycket från Iran sedan dess. Deras siffror är väldigt skumma då antal döda och smittade i princip ökat linjärt hela tiden. Skulle tro att de ligger i nivå med Italien egentligen då deras utbrott började i princip samtidigt och följde samma mönster tills Irans siffror stagnerade på ett onaturligt sätt sett till övriga världen.
Tsck för infon. Jag tror du har helt rätt. Jag tror också den svenska irsnska diasporan har många sjuka på sjukhusen.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Tom britton är de eran gud?
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2604821012957858&id=591566134 283366 eran flockimmunitet dröm är krossad.
Tom Britton är en galning i mina ögon och jag tror inte för ett ögonblick på vad han säger.
Jag tror inte heller på detta med flockimmunitet, det finns inget som säger att det kommer att fungera och fungerar antagligen bara i teorin.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
I Italien har ytters få människor under 50 år dött även då sjukvården varit hårt belastad. Förväntar du dig ett värre utbrott i Sverige än Italien? Antal personer i åldrarna 0-39 år som dött av covid-19 i Italien är extremt litet sett till döda.

Allt tyder på att sjukdomen i regel är skonsam för yngre, även om dessa lider av underliggande sjukdomar.

Mycket tyder på det men nånting säger mig att det inte riktigt stämmer. Man ändrar riktlinjer och mörkar. Nästa år kommer sanningen fram så jag förstår inte varför folk roastar varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
I Japan har de flesta munskydd. I Japan stängde man tidigt skolorna.

Japaner är smarta.
Citera
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
https://www.svd.se/nya-uppgifter-visar-hogre-dodstal

Tegnell is a maniac!
Läste du ens artikeln?
Citera
2020-04-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Tom britton är de eran gud?
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2604821012957858&id=591566134 283366 eran flockimmunitet dröm är krossad.
Marcus Oscarsson som vanligt fel ute... Först och främst så var siffran närmre 3 procent. Sen vetetusan om 3 procent är så lågt egentligen, innebär att cirka 40000 i Köpenhamn varit smittade. Lägg därutöver på att man först får antikroppar ett tag efter infektion samt att man ej generellt går och lämnar blod direkt efter man har varit sjuk, speciellt inte i dessa tider. Så förmodligen lär ju den dagsfärska siffran ligga på ett antal gånger fler smittade i DANMARK. Förmodligen är betydligt fler smittade i Sverige som vidtagit mildare restriktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in