2020-04-06, 13:40
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Just nu pågår löpande mord på gamla och svaga plus en och annan ung och frisk som råkar ha otur.

Information om behandling finns fullt tillgänglig och enda anledning till att ansvariga i Sverige inte inser det är att de är inkompetenta och ignoranta.

Nedanstående är bara en av en lång rad rapporter om hur Covid-19 ska behandlas. Det finns inga frågetecken, det är bara att köra igång.

Finns i Sverige också.
2020-03-23
Svenska Intensivvårdssällskapet
Svenska Intensivvårdsregistret

INFORMATION, STUDIER, REKOMMENDATIONER – Covid-19
.......

FARMAKOLOGISK BEHANDLING
1) A systematic review on the efficacy and safety of chloroquine for the treatment of COVID-19.
Cortegiani A1
, Ingoglia G2
, Ippolito M2
, Giarratano A2
, Einav S3
. J Crit Care. 2020 Mar 10. pii:
S0883-9441(20)30390-7. doi: 10.1016/j.jcrc.2020.03.005. [Epub ahead of
print] https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0883-9441(20)30390-7
Citera
2020-04-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är Tegnell "out" ?

De som deltar på pressekonferansen mandag er Anders Wallensten, assisterende statsepidemiolog i Folkhälsomyndigheten, Sveriges kriseberedskapssjef Johanna Sandwall, Socialstyrelsen og Maria Bergstrand, leder for operativ avdeling hos Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.

Følg pressekonferansen i videoen øverst i saken fra klokken 14.00!

https://www.nettavisen.no/nyheter/svenske-myndigheter-med-siste-koronanytt/3423949938.html

FHM säger:
Citat:
Medverkar gör Anders Tegnell, statsepidemiolog, Folkhälsomyndigheten, Johanna Sandwall, krisberedskapschef, Socialstyrelsen och Maria Bergstrand, enhetschef, enheten för operativ ledning, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.
Citera
2020-04-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fruktansvärda filmer från Iran på dödsoffer insvepta och i kistor, alla döda från covid-19.

https://twitter.com/TomthunkitsMind/status/1244666781299589120?s=20

https://twitter.com/ISCResearch/status/1235221045092720641?s=20

Iran has just arrested the man who took the video! Fy fan hur det är
Citera
2020-04-06, 13:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det blir för lång väntan för honom om man måste vänta till "det här är över"..

Det är det ingen som vet än. Jag tror inte det är omöjligt att krisen är över inom några månader om vi snackar sjukvården.

Den ekonomiska biten kommer såklart hänga kvar klart längre men det är inte ATs ansvarsområde.
Citera
2020-04-06, 13:42
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är Tegnell "out" ?

De som deltar på pressekonferansen mandag er Anders Wallensten, assisterende statsepidemiolog i Folkhälsomyndigheten, Sveriges kriseberedskapssjef Johanna Sandwall, Socialstyrelsen og Maria Bergstrand, leder for operativ avdeling hos Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.

Følg pressekonferansen i videoen øverst i saken fra klokken 14.00!

https://www.nettavisen.no/nyheter/svenske-myndigheter-med-siste-koronanytt/3423949938.html

Tegnell är väl själv i riskzonen? Skulle inte förvåna mig ett dugg om han insjuknar då han ska springa från konferens till konferens och ha dialog med folk hela tiden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Hej!
Det här med "stay inside your house!"
Det är väl i första hand i stan?
Jag bor på landsbygden med 100 meter till närmaste granne.
Jag har en skogspromenad jag brukar gå på en grusväg. Den kan jag väl gå?
Jag brukar i regel inte möta någon och om jag möter en person kan jag väl hoppa ner i diket eller något?

Eller skall jag låta bli? Menar de att viruset sprids fritt med vinden överallt?
Det har ju snackats om att det kan vara luftburet.

Promenader i skogen, i parken, eller där det är lugnt och inte en massa folk måste ju vara riskfritt. Om man är utomhus utan andra människor i sin absoluta närhet skall det väldigt mycket till för att man blir smittad. I skogen på en grusväg skulle i alla fall jag inte ens fundera på det. Förmodligen större chans att smittas i karantän i sitt eget hem, typ av någonting man fått hem i brevlådan eller något annat långsökt. Direktreklam-killen kanske hostat på IKEA-katalogen.

Kommer det någon kan man ju bara hålla avstånd.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej har ingen länk. Den finns här i tråden någonstans.
Tror jag vet nu vad det var du menade kanske. Döda låg på gator invirade i plast i något sydamerikanskt land.
Nej den jag menar har folk som är 25-35 i relativt fina kläder som vacklar och faller eller redan fallit på gatorna. En ung kvinna med långt mörkt hår t ex.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Betyder 100 döda idag 300 döda i övermorgon och 600 döda tre dagar senare? Då blir det 900 döda när påsken är över och sen 1800... Gode gud.

Nej det tror jag inte. 100 st är illa nog. Sen vänder det kanske
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Hej!
Det här med "stay inside your house!"
Det är väl i första hand i stan?
Jag bor på landsbygden med 100 meter till närmaste granne.
Jag har en skogspromenad jag brukar gå på en grusväg. Den kan jag väl gå?
Jag brukar i regel inte möta någon och om jag möter en person kan jag väl hoppa ner i diket eller något?

Eller skall jag låta bli? Menar de att viruset sprids fritt med vinden överallt?
Det har ju snackats om att det kan vara luftburet.

Vad dom menar är, stanna hemma gå inte ut och festa, gå på krogen, gå på kalas, gå på begravning, på födelsedagskalas osv osv
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigMeraMagaluf
De beräkningarna lämnar jag med varm hand över åt kompetenta epidemiologer och matematiker. Det som tycks mig uppenbart är att vi följer en kurva som leder helt åt fanders, eller mer exakt mot en kollapsad sjukvård. Att inte detta skulle leda till en obehaglig överdödlighet även i yngre åldrar förefaller osannolikt. (Notera att jag inte presenterar mina antaganden som en objektiv sanning.)

Vi kommer som sagt att få veta hur det förhåller sig i sinom tid. Att sjukvården saknar kapacitet borde varje normalfuntad medborgare ha förstått för länge sedan.
Citera
2020-04-06, 13:43
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Och här tänker jag per automatik, vad vet dom egentligen? Gissar dom som vi på Flashback?

Och med tanke på liknande uttalanden (gissningar?), ÖKAR förtroendet mot myndigheter i Sverige enligt nyheterna i morse?

Jag blir hyfsat förvånad!
Det verkar som att dom säger det som faller dom in utan någon eftertanke.
FHM ligger i när det gäller att säga emot sig själva, det går inte en dag(snudd på) utan motsägelser, förnekande av fakta eller påståenden som är helt grundlösa. Dom är sällsynt klantiga och framstår som en grupp mumlande personer som fast beslutna står fast vid sina beslut ena dagen för att nästa dag säga tvärt emot med lika stor beslutsamhet, och så tror FHM att dom har folkets förtroende.

Det blir intressant att höra vilken inställning dom har till ansiktsskydd idag vid presskonferansen? står dom fast vid det några timmar gamla uttalandet eller gäller gårdagens uttalande?
Nu hoppas jag(förmodligen i onödan) att det finns någon journalist som sett dessa uttalanden och vågar ställa frågor om detta.
Att MSM påstår att förtroendet ökar för regeringen och FHM trots alla fadäser är rent av komiskt.
Citera
2020-04-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Också shithole på sina håll. Kalifornien är en enda stor ”dumpster”, för att inte tala om new York och Washington state. Det finns dock vettiga samhällen i usa och de kommer klara sig fint.
Sociologerna har studerat nordamerikansk slum och slummen i Indien och kommit fram till att det är väsensskillda "samhällen". I den indiska slummen finns en viss solidaritet mellan människorna medan den amerikanska (det var San Francisco som studerades) karakteriserades av en grymhet och hänsynslöshet som förvånade de lärde. Shithole som shithole säger någon, men jag tror man måste se skillnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in