Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag har skrivit + 80 år med andra sjukdomar.
Det tröttsammaste argumentet är sådana som du som tydligen inte begriper att det är 70000 + 80 som dör varje år i genomsnitt. Du begriper inte heller att det är i denna grupp som huvuddelen döda i covid-19 kommer att finnas.
Tror du att de multisjuka + 80 kommer att vara mindre utsatta än de 80-åringar du hänsvisar till med återstående livslängd om 8,3-10,5 år? Jag kan säga dig att det inte är de senare som dör i covid-19. Det är de multisjuka + 80 som annars ändå skulle tillhöra de 70000 som dör varje år.
Och bara för att det dör 70 000 varje år så gör det inget att några tusen till dör ? är det detta du vill förmedla eller vad är det egentligen du vill få fram med ditt eviga tjat om detta ?
Du verkar ha funnit en egen personlig trygghet i att förneka att andra än 80+ dör och genom att älta detta i vecka eftervecka så hoppas du på din egen odödlighet..
Du måste vara oerhört rädd för att dö för din egen del..Jag natar att du heller inte skulle drömma om att ge dig ut i samhället och hjälpa till som vi andra gör. Du tycks vilja varatrygg på pojkrummet undangömd bakom dina siffror.
Du kan väl göra som jag och många andra.. Anmäla dig som frivillig till länsstyrelsens frivilligregister och eller röda korsets..Där finns både jag och mina grannar med..Dessutom är vi aktiva i byalaget.
Vi sitter inte och skakar och gömmer oss bakom några trygghets siffror i hemmet.. vi är ute och hjälper till.