2020-04-06, 10:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Nu tror jag faktiskt att det är du som är indoktrinerad.

Jag har faktiskt gillat trumpen, och hans okonventionella hållning.
Han är ju mot alla odds den enda president som fått till ett möte med Nordkoreas diktator, mot alla odds! Även om det inte gav ett skit i slutändan.
Men man måste vara saklig och ärlig i debatten, vilket du absolut inte är nu.

Han sa ordagrant i en separat mening, det går inte att misstolka om man inte är fullständigt blåst:

Det kanske hjälper, det kanske inte hjälper, men det kommer inte att skada dem!

Innan det sa han även att han förstår de som är "dödligt sjuka" och att de vill prova vad som helst, och att de borde få göra det om de skriver under på att de ej kommer att stämma: sjukhuset, läkaren, delstaten, staten eller regeringen och vad mer det nu var...

Du får ursäkta, men som han själv säger så är han ingen läkare, och här ger han sig ut på väldigt djupt vatten som är betydligt djupare än hans egen kompetens.

Jag skulle inte bli förvånad om just denna presskonferens blir hans fall!

Trump är inte läkare! Han måste inte vara 120 procent säker på att de mediciner han förordar inte kan vara skadliga. Det måste däremot en läkare. Skillnad.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Så gått som varje dag flyger SAS från Arlanda till New York. Varför?
Flight SK903
Citera
Medlem
Förändring i vissa länders andel av de totala covid19-dödsfallen sista veckan:

+5,53% USA
+3,63% Frankrike
+3,38% UK
+0,72% Belgien
+0,57% Tyskland
+0,38% Turkiet
+0,27% Brasilien
+0,25% Holland
+0,19% Sverige
+0,08% Schweiz
+0,06% Danmark
+0,04% Ryssland
+0,02% Norge
-0,01% Grekland
-0,16% Sydkorea
-2,11% Iran
-2,22% Spanien
-7,81% Italien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så gått som varje dag flyger SAS från Arlanda till New York. Varför?
Flight SK903

Cargo och för att det kostar mer att ha flighten stående.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Jag gillar inte ordet killgissa, men är det inte exakt det som Giesecke ägnar sig åt. "Jag satt och tittade lite på siffrorna igår och tänkte efter". Utifrån tankeverksamheten efter söndagsgroggen kommer han fram till att det kommer bli värre i Sthlm i tre veckor, sedan en kort platå och därefter bättre.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/giesecke-det-kommer-bli-mycket-varre-for-sjukvarden

Kommer dessa människor någonsin ställas till svars för sina uttalanden och hur kan "jag satt och tittade lite på siffrorna en söndagskväll" tillmätas sådan vikt.

Redovisa då siffrorna - redogör för hur du tänkt, men journalisterna sitter där som sådana där kinesiska kattstatyer och nickar med.
Citera
2020-04-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Den slår inte i kapacitetstaket för att man låter folk dö hemma i frid och inte brukar IVA på svårt sjuka. Anser du att det är moraliskt rätt? Det är min fråga, men du svarar konsekvent på andra saker än vad jag frågar dig.

Ja, jag vet att dagens talpunkt är att de äldre skulle dött ändå och att vi inte bryr oss annars så vi har en underliggande agenda.

Min mor är högriskgrupp, hon har 15 år kvar av ok liv och det finns inget direkt som skulle knuffa henne av stegen.

Corona är en dödsdom och hon har satt sig i karantän.

När coronaviruset slingrat vidare så kommer hon återgå till det normala.

Det är bara coronaviruset som är ett bekymmer.

Jag tror ingen i denna tråd förutom du pratar om såna som har ett par månader kvar, det dör folk med 15-20 års ok liv kvar för att det varit skitdålig krishantering.
Citera
2020-04-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darknightress
Hann någon spara ner artikeln på aftonbladets förstasida där det stod något i stil med ”Folkhälsomyndigheten backar munskydd skyddar”.
Det var en artikel med intervju med en kvinna från folkhälsomyndigheten som berättade att de ändrat sig till att munskydd visst funkar och att de fått ny information.
Publiceraeför 2 timmar sedan men för 30 min sen uppdaterades artikel till att handla om munskydd i andra länder.

Jag tycker detta var skumt. Varför ändra deras artikel helt plötsligt?

Mina funderingar är rent spontant,
Varför är de så emot munskydd?
Vad skadar de att rekommendera att folk ska bära munskydd om de har tillgång till det?
Det är ju självklart att de skyddar mer än inget munskydd alls.
Vad tror ni?

Pinsam inkompetens som potentiellt kan leda till åtal mot arbetsmiljlbrott kanske.
Citera
2020-04-06, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vi vill att EU skall agera gemensamt. Sen skiter svenska myndigheter i svenskar.

Byt efternamn till Wallenberg så får du deras fulla uppmärksamhet
Citera
2020-04-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det kan gå ut motsatt håll, än mot panik.
Minskat antal besök på psykakuter.

En förklaring:
Vissa personer kan när det är kris i samhället paradoxalt nog åtminstone tillfälligt kan må lite bättre, för man har helt enkelt annat som man fokuserar på än sitt mående. Men det får man ta med en nypa salt för det är uppgifter som redogjorts för under exempelvis andra världskriget

Har du någon spännande läsning på det där? Är sant, väldigt paradoxalt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Länk till film massgravar..............

De va fake. fan va lurad jag blev, i den jag såg hade dom klippt ut videon där kropparna ramlar ut ur lastbilen och lagt på någon effekt så d såg mer äkta ut.

https://www.snopes.com/fact-check/mass-graves-italy-coronavirus/
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu är ju inte Corona begränsat till äldre. Sen kan ju äldre ha haft många år kvar att leva om de inte fått Covid.

https://edition.cnn.com/2020/04/05/health/young-people-dying-coronavirus-sanjay-gupta/index.html

Det är nog så att 90 % bland de döda i covid-19 är personer som skulle dött inom 6 månader och 7 % inom 12 månader. Sedan finns det 3 % som är oförklarat.

Äldre +80 har sällan »många år kvar att leva«.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Pinsam inkompetens som potentiellt kan leda till åtal mot arbetsmiljlbrott kanske.
Vem har pinsamma inkompetens, Aftonbladet eller FHM eller båda två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in