2020-04-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det är så, så borde det snabbt ändras (undantagsregler införas i kanske tre månader)! Och på samma sätt, borde folk som uppehåller sig illegalt här i landet inte få intensivvård! Jag menar inte att vi borde ha sådana regler i normala fall, men nu när det är strid på kniven...
Varför vill du ha lagar som nekar oss att åka dit vi vill? Är det inte bättre att följa råden och känna att du har kvar din frihet när det här kaoset slutar? Jag tror inte att en individ med normal intelligens kan missa att bör och skall är samma sak i råden. Möjligen att de kunde stifta en lag där det står att man under extrema situationer och kriser bara får vård, hjälp från polis och räddningstjänst i sin egen hemkommun. Om man inte medvetet utsätter sig och eventuella minderåriga barn för risker.
Citera
2020-04-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Regimen beter sig som en trottsig tvååring.
Kanske hade varit bättre om länder uppmanat.Använd inte munskydd. Då hade de gjort tvärtom.
Löfven är en sån person som aldrig medger att han har gjort eller gör fel. Se bara på invandringspolitiken som enligt andra länder är helt kass. Enligt Löfven är det pga svenskarna fel att det blivit så satans fel. -Vi svenskar måste förstå att de som kommer från muslimska länder har rätt att våldta esamgående kvinnor i sina hemländer, och att döda folk är mycket mer accepterat. Det tar en tid innan de tar in att så bör man inte göra här.
Samma med coronan. -Vi måste förstå att coronan har en annan kultur än våra vanliga sjukdomar. Coronan blir snällare när vi offrar tillräckligt många liv. Och mångfald är en rikedom.
Citera
2020-04-06, 09:35
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Nej,

Sverige har inte högst skattetryck,

https://www.ekonomifakta.se/fakta/sk...461/1,2,3/all/

Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Andel av BNP 4a i världen.
Andel av privat köpkraft är väl mer rättvist och där är vi väl i topp?

Tråden handlar om Coronaviruset och den pågående pandemin som just nu tar människors liv runtom i världen,

är det inte ganska tydligt att denna pågående naturkatastrof sätter ekonomiska "normala" förlopp ur spel, över hela världen?

Inget tjafs om ekonomi, BNP, skatter eller stödpaket kommer att skydda varken patienter eller vårdpersonal,

just saying,

sy några masker och skänk till vänner och bekanta istället!
Citera
Avstängd
sherms avatar
Mike Coudrey
@MichaelCoudrey
Hydroxychloroquine and azithroymycin are both very cheap medicines and both are out of patent.

Without insurance, the 10 day treatment costs about $100.

Guess who absolutely hates that fact
8:19 fm · 5 apr. 2020·Twitter for iPhone
Jag gissar på Bill Gates, mannen som vill vaccinera varenda människa i världen.
Crimsontim
@TimThom18693488
Svarar
@MichaelCoudrey
I was diagnosed with pneumonia due to covid 19 7 days ago. I was given Hydroxychloroquine and a z-pac. Huge difference in ability to sleep in 24 hours. Significant increased energy due to normal lung functions in 3 days. I feel completely normal 7 days later (today) after drugs
12:05 em · 5 apr. 2020·Twitter for iPhone
Från sjuk till frisk på sju dagar med klorokin.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Solveig Kristiansson som har KOL men i övrigt är frisk blev väldigt upprörd och ledsen när hon fick frågan per telefon av sin läkare.
"Då sa läkaren att om du får coronavirus, inte vill väl du ligga där som en grönsak. Och det vill väl inte dina anhöriga heller", berättar hon.
Man behöver inte längre bli så upprörd när man hör om läkare som dör i corona. Karma.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Vad hände med Anders Tegnells svamlande igår om att "vi ser tecken på en topp den kommande veckan"?

Jag tror han är på väg ut..

1) Regeringen vill ha större befogenheter. Går nog mera stick i stäv med Tegnell`s "låt gå" attityd.

2) Man avser att börja testa mer, mycket mer "inom några veckor".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sverige har tjafsat oavbrutet med Kina vad gäller Gui Minhai, vilket lett till en diplomatisk kris mellan länderna. Vi har fått kineserna att tappa ansiktet och det är oförlåtligt i relationen med asiater.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BREBpl/fallet-gui-minhai--det-har-har-hant

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70wGyv/expert-om-gui-minhai-pressa-kina

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0n7l7o/utrikesministern-vi-kraver-att-gui-minhai-slapps-fri

https://www.expressen.se/nyheter/kinas-ambassador-till-angrepp-mot-expressen/

Det är rätt märkligt att vi kan tjafsa på Kina för att de slänger en av sina egna medborgare i fängelse när vi faktiskt gör samma sak med Dan Park:

https://www.svt.se/kultur/gatukonstnaren-dan-park-doms-till-fangelse-for-hets-mot-folkgrupp

Snacka om att kasta sten i glashus för våra politiker. Nu har de satt hela sitt eget folk på pottan för sitt godhetsrunkande. Ja förutom Dan Park då som de satte i fängelse! Sverige är ett skämt!
He is alleged to have knowingly distributed books not approved by China's press and publication authority.

Aha, så Gui blev fängslad pga brott mot upphovsrätt. Som Peter Sunde, fast kinesisk. Fast omvänt.

Sunde fallet: nej du får inte medghjälpa till att sprida information bara så där, in i fängelset med dig.
Gui fallet: nej du får inte sprida information bara så där, in i fängelset med dig.
Citera
2020-04-06, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Ye, försöker verkligen inte tänka på det men om någon/några har gått ut med desinformation är det just FoHM samt MSB. Vilket i sig någon (journalister) snart behöver plocka upp - det börjar bli lite mycket.

Instämmer helt.

Det är FHM och MSb själva som gått ut med tonvis med desinformation.
Senast igår läste jag dessutom uttalande från Tegnell att Stockholm ska peaka denna vecka.
Börjar bli otroligt tröttsamt.

Känns som man lever i Nordkorea...
Citera
2020-04-06, 09:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Så du menar att alla andra undersökningar som görs på 1000 personer. För ja de är vanligaste talet är helt meningslösa?

Nej, jag menar det jag skriver. Således att jag vill se studien från källan, inte från Oscarssons halvtramsiga Facebook-sida.
Citera
2020-04-06, 09:37
Medlem
Kul hur statsministern och kungen talar om hur alla måste offra sig nu i kristider.

Vad offrar de själva?
Citera
2020-04-06, 09:38
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja ingen är väl förvånad eller? Kanske svetsarn är dock. Blir en fin spridning över landet under veckan iaf!

Nej, vi är inte förvånade.
Citera
2020-04-06, 09:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, det är klart. Men nu menade jag inte (bara!) grupper som har bildats för att hata Tegnell, utan grupper inom allt möjligt som jag är med i. Språk, opera, katter, ingenjörsvetenskap, handarbete, matlagning... så jag ser ingen sådan bias "från början".

Jag har inte hört någon i vardagslivet som har något negativt (eller positivt för den delen heller) att säga om FHM. Däremot har jag hört många som tycker att Sveriges hållning är bra och är glada över att det inte stängs ner som i Storbritannien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in