2020-04-06, 08:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
sjuksköterskans varning
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/sjukskoterskans-varning-sa-kan-smittan-spridas/
Har inte möjlighet att lyssna, vad säger hon?
Citera
2020-04-06, 08:19
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag skrev vilka sidor jag syftade på. Men men, vi får hoppas att det inte är jätteallvarligt, men som sagt, oavsett vad så åker ingen till sjukhus sent på kvällen för rutinprover.
Ingen vanlig dödlig, men för premiärministrar gäller andra rutiner. En oviktig person skulle ha blivit tillsagd att stanna hemma och inte störa vården i deras arbete med de som var sjuka på riktigt.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Men det ändrar inte det faktum att Trump är komplett galen.

Konstigt inlägg. Hur är han galen? Han lyssnar på forskare och experter, vilket är mer än megalomanen Tengill gör.
Trump har dessutom rätt, jag har hört flera röster berätta att det där svårstavade medlet hydroxiklorokin hur det nu stavas, malariamedicinen ska hjälpa mot viruset.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-04-06 kl. 08:21.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Han och Tegnell är ju lika goda kålsupare båda två, det märkte jag direkt när de båda verkade hålla med varandra om allt trots att resten av världen säger annat. Och de är inte ensamma heller, de måste givetvis ha fler som är med om samma oärliga agerande inom FHM. Hycklarmaffian i maskopi med varandra med andra ord, vad brukar man kalla det? Just det, en konspiration. Vi har så mycket bevis för detta vid det här laget dessutom att det är fakta vid det här laget, inte en teori.

De som påstår konspirationsteori vid det här laget är antingen hjärndöd eller sinnesslö. Konspirationsfakta kallas det.

Ja det är väl en sorts konspiration när man anpassar budskapet efter resurserna eller snarare bristen på resurser. FHM känner sig tvungna att manipulera folket. Samtidigt som faran med viruset ska framhållas så är det samtidigt inte så farligt. Samtidigt som fallen ökar kan vi se en viss minskning, typ. Munskydd hjälper inte men hjälper kanske ändå. Olyckligt med de helt oskyddade sjukhemmen för äldre men situationen ska inte överdrivas. Så maler de på. Det gäller att hålla problemen från dörren och det viktigaste är att ge ett trovärdigt intryck. Intrycket är allt. Det är politiker som talar. Inte experter.
Citera
Medlem
Jaha... NU kommer Folkhälsomyndigheten med information att munskydd kan hjälpa. No fucking shit, Sherlock?!

FHM har haft fel i nästan allt de har sagt de senaste 6 veckorna. De ändrar sig hela tiden. Först skulle det vara flockimmunitet, sen blev det en dålig idé. Först skulle alla skolor (även gymnasie & högskola) vara öppet, sen skulle de stängas.

Vad håller dem på med?
Som tur är lyssnar jag inte på dem. Utan man får helt enkelt ha sunt förnuft.

Finns en anledning att länder där munskydd används betydligt mer har färre antal smittade procentmässigt.

Sverige är ett relativt litet land sett till antal invånare, men ändå är vi runt top 19 i världen med flest antal smittade.

Jag har aldrig sett en så inkompetent regering i ett europeiskt land förut. Dem vet inte vad dem håller på med. Stäng nu av allt som har med svensk media att göra. Läs inte svenska tidningar längre. Utan ha lite sunt förnuft och kolla på hur andra länder gör.

I flera länder är det utegångsförbud. Sverige lär som vanligt vara en månad efter alla med det.

Fyfan vilket jävla skitland Sverige är. Som tur är flyttar jag strax.
Citera
2020-04-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Vad har det med pandemi att göra? du försöker tänka rätt men det blir bara fel.
Har du någonsin ägnat en tanke åt den ekonomiska krisens påverkan av dödstalen i de länder som drabbades värst? Det verkar som om svaret är ett rungande nej.
Citera
2020-04-06, 08:20
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Johan giesecke tidigare statsepidemiolog. Munskydd hjälper ej.
Nyligen släpptes en fem år lång studie som visar på motsatsen samt så har även WHO ändrat sina rekommendationer.

Men vi skall väl lyssna enkom på "svensk expertis".
Citera
2020-04-06, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Vad har det med pandemi att göra? du försöker tänka rätt men det blir bara fel.

Ptja, det är den krisen (som vi '' löste'' genom att inte lösa den) som kommer nu.
Citera
2020-04-06, 08:22
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Kan du berätta vad man kan finna den informationen?

Känner du till att det är sekretess inom svensk sjukvård. Någon kan hävda vad som helst, det går inte att verifiera.

Man kan ju alltid trolla och säga det var en släkting till mig, "personen var helt frisk" innan den fick viuset,
Exakt. Detta är dock konstaterat.

99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says
More than 99% of Italy’s coronavirus fatalities were people who suffered from previous medical conditions, according to a study by the country’s national health authority.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-18/99-of-those-who-died-from-virus-had-other-illness-italy-says
Citera
Medlem
Om Japan (April 06, 2020):
Prime Minister Shinzo Abe has decided he will declare a state of emergency in the Tokyo metropolitan area and other areas to deal with the spread of the new coronavirus because he believes that the growing number of people infected with the virus could lead to the collapse of medical services.
https://the-japan-news.com/news/article/0006471469
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Har du någonsin ägnat en tanke åt den ekonomiska krisens påverkan av dödstalen i de länder som drabbades värst? Det verkar som om svaret är ett rungande nej.
Kan du utveckla vad du säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det var ett bra, sansat filmklipp, tack 👍

Vad bra att du tyckte det, kände likadant själv när jag såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in