Fran svt-chatten om corona-viruset , just in.
Quote :
Många här i liveflödet undrar om symptomfria personer kan vara smittsamma. Så här säger Johan Giesecke om saken i Morgonstudion:
- Det kan de (smittfria personer, reds. anm). Det finns en studie från Singapore där man har tittat på grupper av människor som blivit smittade och identifierat den personen som har fört smittan vidare. Då vet man att vid tillfället smittan överfördes så hade han eller hon inga som helst symptom. Det finns exempel att man kan smitta ett par dagar innan. Men det är extremt ovanligt och har egentligen ingen betydelse för själva epidemin, den drivs av personer som är sjuka, men det kan förekomma.
Är inte den här kunskapen viktig när det handlar om vilka som kommer in på äldreboenden?
- Det är så ovanligt, det är en försvinnande liten del.
Min kommentar nedan :
Herr Giesecke later valdigt saker pa sin sak. Det ar inte den tonen jag hor fran Australien nar det galler samma sak, inte heller fran andra experter.
Hur kan Giesecke vara sa saker pa detta, nar det finns en studie fran Singapore endast att titta pa detta fran?
Varfor ar Chinos-byxan Tegnell lika saker pa sin sak, nar alla andra inte ar inne pa det sparet?
Ar det verkligen sa ovanligt, en 'forsvinnande liten del', sa det inte spelar nagon roll for de gamla och sjuka pa aldreboenden (nar vi nu vet att manga har blivit smittade och avlidit redan) ?
Ar det bara jag som undrar vad i h-e dessa 'experter' haller pa med? Eller ar de inne pa ratt spar?