2020-04-05, 19:58
Medlem
Sven2s avatar
Jag har varit i Södra Sandy idag. Björkbacken Förskola i Södra Sandby uppvisar att de tar LGBT frågor på allvar https://imgur.com/a/5ymw3IV . Någon kan säga att den regnbåge flaggan är en symbol av glädje, men jag köper inte det.

Jag tror att flaggan är toppen av isberg. Vad händer egentligen inne? Vad lär sig barn där?

PS Jag är uppvuxen i ett diktatur land och indoktrinering skedde inte för de i förskoleålder. Jag är överraskad att Sverige tar det till en ny nivå.
Citera
2020-04-05, 20:06
Medlem
Jag hade tagit ned flaggan och hissat CCCP-flaggan. Vore mer passande och ärligt.
Citera
2020-04-05, 20:09
Medlem
På vart enda dagis och i var enda skola prackas "hbtq" på barnen.

Titta in i ett klassrum och du kommer se bögflaggan, i flaggstången, vimplar you name it.
Vet inte hur många bögflaggor jag har räddat barnen ifrån och brännt upp.
Citera
2020-04-05, 20:19
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Jag har varit i Södra Sandy idag. Björkbacken Förskola i Södra Sandby uppvisar att de tar LGBT frågor på allvar https://imgur.com/a/5ymw3IV . Någon kan säga att den regnbåge flaggan är en symbol av glädje, men jag köper inte det.

Jag tror att flaggan är toppen av isberg. Vad händer egentligen inne? Vad lär sig barn där?

PS Jag är uppvuxen i ett diktatur land och indoktrinering skedde inte för de i förskoleålder. Jag är överraskad att Sverige tar det till en ny nivå.
Du kan fråga fröknarna om det! En ganska självklar lösning på ditt problem
Citera
2020-04-05, 20:34
Medlem
Det krävs en man och en kvinna för att ett barn skall bli till. Men någon har bestämt att sexualitetens syfte är något annat än reproduktion, och då är varje avvikelse lika bra som någon annan. Det är vad man undervisar idag.

Om man avviker från hetero-normen är man naturligtvis inte ond, så det är rimligt att lära ut acceptans. Däremot är det ganska bisarrt att man hävdar att hetero är bara en av många varianter av 'normal' sexualitet. Fast där befinner sig Sverige idag.

Relativiseringen stöter väldigt snart på svårigheter. Det gäller HBTQ så väl som alla andra områden. Det är ibland lite obekvämt att se hur dess förespråkare trasslar in sig i påhittade "regler" och undantag som på något sätt i slutänden skall ställa allt till rätta. Det påminner lite om tiden före upplysningstiden, när vetenskapsmännen försökte hitta på formler för att "bevisa" hur solen och planeterna kretsade kring jorden, eller när kreationisterna försöker bortförklara evolutionen.
Till exempel anses homo, hetero, bi, queer, trans etc alla lika goda. Men man försöker sopa pedofili, nekrofili, tidelag etc under mattan, trots att de alla är avvikelser från naturens huvudspår på exakt samma sätt som alla de andra avvikelserna.

Låt oss hoppas att pendeln svängt till sin extrem nu, och sakta börjar röra sig tillbaka mot mitten. Annars har jag svårt att föreställa mig vad som härnäst skall bli "normalt".
Citera
2020-04-05, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2

Tror att de lär sig att man får älska vem man vill typ. Såna där mänskliga rättigheter du vet.
Citera
2020-04-05, 22:06
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Tror att de lär sig att man får älska vem man vill typ. Såna där mänskliga rättigheter du vet.

Stockholms stad satsar hårt på att HBTQ-certifiera sina verksamheter, bla dagis. När jag granskade detta för ett par år sedan hade ca 50 certifieringar delats ut - dock inga i Järva-området.
Citera
2020-04-05, 22:37
Medlem
Citat:

Ja, det är vad barn lär sig idag. Hemsk tanke för vissa konservativa heterosexuella män. De borde inte få vara föräldrar.
Citera
2020-04-06, 07:32
Medlem
Ska man förändra ett samhälle i grunden så måste det ske på alla plan, nästa generation ska ha det i blodet och då gäller att skolan undervisar i det rätta. Samma hände på slutet av sextiotalet, kinakommunister, sovjetkommunister, marxister osv blev lärare, jag minns själv hur flera talade väl om kommunistiska system.
När det gäller den här typen av aktivism säger man att man kapar organisationen man vill använda i sin kamp, i det här fallet är det nätverken som vakar bakom varandras ryggar som ligger bakom. Det fungerar väldigt bra, de som arbetar på organisationerna och inte är med mobbas bort. Metoden har kommit långt i sverige och är i gång eller ska igång i andra länder - mycket viktigt att inte skvallra (lägga ut på internationella forum) hur det går till.
Den här informationen jag skriver kommer att stoppas av moderator eftersom Flasback.org också är kapat, de flesta moderatorerna är för kapnings-metodiken och hjälper till att stoppa informationens spridning.
Citera
2020-04-06, 10:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Det är givetvis ingen mänsklig rättighet att älska vem man vill, än mindre är det en rättighet att ha sexuell relation med vem man vill. Snarare är det rättighet för barn att slippa bli påprackade allehanda sexuella avvikelser. Sådant skall man hålla borta från barn.
Citera
2020-04-06, 10:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
På tal om dagis, så har jag ibland frågat mig hur man i olika diktaturer fick barnen att ange sina föräldrar för diverse saker. Men efter ett samtal med en dagisfröken på en middag i Sverige för några månader sedan så framstår detta som mer begripligt för mig.

Tydligen är det nu obligatoriskt att på dagis hålla "föreläsningar" för barnen om FN's barnkonvention. Följden av detta är nu att barnen "anger" sina föräldrar för allt möjligt, att dom inte får "spela data", att mamma har höjt rösten mot en storasyster & liknande.

Man kan ju anta att denna typ av indoktrinering fortgå inom alla postmarxistiska & intersektionella områden, med motsvarande "angiveri" om någon förälder skulle avvika från gällande & godkänd doktrin. Barn är väldigt mottagliga för indoktrinering i den åldern.

Tankarna går till Frances Vestins bok "Handbok i barnindoktrinering" från 1970, det var då det började, när vänsteraktivisterna satte igång att infiltrera skolor & dagis.

http://libris.kb.se/bib/1206885
Citera
2020-04-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är givetvis ingen mänsklig rättighet att älska vem man vill, än mindre är det en rättighet att ha sexuell relation med vem man vill. Snarare är det rättighet för barn att slippa bli påprackade allehanda sexuella avvikelser. Sådant skall man hålla borta från barn.

Exakt sådana här diskussioner kan tas upp i högstadiet när människor blivit könsmogna. Vilka sjuka människor det är som har makten i Sverige. Låt barn vara barn......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in