2020-04-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
USA har just nu ändå en lägre dödlighet per 1 miljon invånare än Sverige.

Ja, det lär ta tid innan de är ikapp oss, de är ju 32 ggr. fler, betyder således att om de ska komma ikapp oss så krävs fler än 32 döda i usa för varje död i sverige, hemskt att säga men så illa ser det ut för oss
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fyfan Expressen är en tidning jag inte klarar av att kolla i, ännu mindre deras krönikörer.

Jag gillar inte Schulman men har börjat kolla hans blogg varenda dag nu för att se att det jag tänker mig att han kommer att skriva det skriver han. Haft rätt varenda dag. Nästan så jag vet vad han kommer att håna om från dag till dag.
Expressen ihop med övriga världens medier är bra att jämföra med. Får se hur all media världen över lägger fram allt.
I Sverige hånar man folket enormt mycket samtidigt som politiker samt media påstår sig vara de mest medmänskliga folk på denna jord.
De enda människor media och politiket är dumma och hånfulla mot är svensken.
Till och med när covid- 19 tar livet av människor både i Sverige och jorden runt så måste de håna svensken.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Sjukhusen är fyllda, det är därför Trump beordrat att bygga nya mobila sjukhus, skickat ett krigsfartyg, fortlöpande skickar respiratorer och övrig utrustning samt senast igår beordrat 1 000 militära läkare och medicinsk personal till NYC.
Nej. Fartygen skickades ut efter att prediktioner gjorts baserat på modeller som inte överensstämmer med verkligheten. Sjukbåten i New York hade fram tills nyligen tre (3) patienter, då NY nyss fick för sig att bistå med ytterligare några CORONASMITTADE.

Citat:
Senast igår bekräftade president Trump även att båten fortsatt tjänar patienter som är i behov av intensivvård men inte är drabbad av Corona. ”Behovet är dock inte lika stort som vanligt eftersom ingen längre är ute och åker motorcykel eller skadar sig på annat vis” var ungefär hans ord. Allt från den länk du tidigare fått.
Senast redigerad av sherm 2020-04-05 kl. 19:10.
Citera
2020-04-05, 19:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Dör min far finns det folk som skall stå till svars. Jag behöver endast ventilera mina händer mot deras hals.

Vet du hur trycket är på Nacka ?
Citera
2020-04-05, 19:08
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Han ligger på Nacka sjukhus. Vi är en hel del här som sitter på ett visst våldskapital som kommer kräva svar om våra nära och kära dör.

Hur gammal är din pappa?
Citera
2020-04-05, 19:09
Medlem
Max3xs avatar
Om finska beredskapslager på SVT Agenda ikväll (21.15 på SVT2).

Finlands beredskapslager är uppbyggda efter svensk förebild. Innan vi på 90-talet eldade upp och skänkte bort våra egna lager hade vi ungefär 2 års normalförbrukning av det mesta. Vi lagrade även enorma mängder olja och industriråvaror i Sverige. Tydligen har Finland behållit och skött sina beredskapslager medan vi satsat på något helt annat.

https://www.svt.se/nyheter/hemliga-finska-beredskapslager-oppnas
Citat:
Massiva hemliga lagerlokaler i de finska skogarna hyser sjukvårdsmateriel i överflöd för att säkerställa att sjukhusen ska ha utrustning, specifikt för att behandla just viruspatienter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Du vet ingenting om vad som kommer hända i omnejd till Wuhan eller hurnmånga som dött där. Kommunistdiktaturer brukar inte direkt dra sig för att förfalska statistik.

Vården meddelar att de klarar ge adekvat vård än så länge.

JA alla blir ju lyckliga av sin tro.
Citera
Medlem
Citat:
Min pappa ligger inne på sjukhus med misstänkt corona.

dör han i onödan kommer jag döda löfven innan jag ger upp.

Tack för kaffet liksom...
Så det är Löfvéns fel att SARS-CoV-2 sprids?
Citera
2020-04-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Tegnell är ju helt slut som säger att det ksk börjar vända nu i Spanien, Italien och Sverige.
Anledningen till varför antal döda och smittade sjunker är ju bara för att folk håller sig hemma.
Så fort man häver karantänerna kommer ju smittan och dödstalet stiga igen, fattar vilken idiot som helst.
Kanske folk håller sig hemma mer i småstäderna. Men i storstäderna lever folk på som vanligt. I den sämsta luften i Sverige. Det är därför de kommer drabbas hårdare. Ju bättre luft runtomkring dig i combo med social distansering desto mindre chans att du blir sjuk i Corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Tegnell är ju helt slut som säger att det ksk börjar vända nu i Spanien, Italien och Sverige.
Anledningen till varför antal döda och smittade sjunker är ju bara för att folk håller sig hemma.
Så fort man häver karantänerna kommer ju smittan och dödstalet stiga igen, fattar vilken idiot som helst.

Jag och min fru håller oss hemma. Det har varit en underbart vacker dag i Malmö, men vi har inte gått ut. Jag kan inte se något fel med det, tvärtom. Skit i Spanien och Italien, här håller vi oss hemma, och det kommer att fungera.

Vad den där apan säger på TV, skiter jag fullständigt i.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
USA har just nu ändå en lägre dödlighet per 1 miljon invånare än Sverige.
Jaha! Jag är inte så himla duktig på att räkna fram det som du gjort här men säger du egentligen att vi ligger sämre till eller vad?
Citera
2020-04-05, 19:11
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Back to ... vad?

Vilka siffror ser du gå nedåt? Jag ser en ökning av antalet döda denna helg med 3.88 ggr jämfört med förra helgen.

Förra helgens dödssiffror låg på 46% av antalet som rapporterades döda torsdag-fredagen innan.

Denna helg är siffran 70% av torsdagen-fredagen innan. Jag tror tyvärr att dödstalen accelererar uppåt, och konstigt vore ju annars eftersom det inte finns något som skulle förhindra det.

Jojo men smittan mattas av. Nu börjar vi ju se slutresultatet av de smittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in