2020-04-06, 03:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Nu känns det skönt att man har 5 flaskor noromectin hemma hehe. Sen förstår ja inte vad artiklar säger ska vara så farligt med detta för människor? Jag och andra jag känner har råkat få in lite noromectin intramuskulärt av misstag ett par gånger, är nemasproblemas.

Skönt att de kanske snart kan hitta något som botar mot COVID-19 och att vi överlever!!!
Citera
2020-04-06, 03:57
Medlem
mUdajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Skönt att de kanske snart kan hitta något som botar mot COVID-19 och att vi överlever!!!

Får ja skiten lovar ja att ja sätter en spruta noromectin i mig och ser hur de går!
Citera
2020-04-06, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Skall bli intressant och se när döda i Sverige övergår Kina. Med utvecklingstakten borde vi komma dit i maj.

Kina rapporterar följande idag:

Chinese mainland reports 39 new confirmed COVID-19 cases, with 38 imported cases and 1 from Guangdong. 78 new asymptomatic COVID-19 cases also reported.

"Latest figures:
- 81,708 total confirmed cases
- 3,331 total deaths
- 77,078 discharged from hospitals"

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Eftersom Sveriges siffror alltid mystiskt gar ner varje helg, saval nya fall som antal doda, sa ar det svart att veta nagot med mer sakerhet.
Sen att antalet tester ar fruktansvart fa i en global jamforelse med I-lander, gor inte saken enklare att forsta.
Jag kan inte forsta hur man 2020 inte kan ha ett system dar alla dagar i veckan, under en global panedemi, kan ha en enda person atminstone som ar ansvarig, aven under helger?
Det kanns som ett svenskt fenomen minst sagt........

Sa idag blir det som vanligt. Chinos-byxan Tegnell forklarar en okning pa den 'plana kurvan' med att det var lite fall fran helgen och tidigare som bakats in i mandagens siffror. Folk behover inte oroa sig.
Tvatta handerna. Forsok att inte ga till krogen for ofta. Stall paskkvasten pa parkeringen.

Undrar hur lange detta ska fortsatta och om den ratta dodssiffran nansin kommer ut? Finns det nagot land som ar mindre transparent i vastvarlden?

Om allt nu vore sa bra som Anders sager, sa undrar jag varfor inte all professionell sport kan paga varlden runt, allra minst i Sverige. Eller varfor nagot overhuvudtaget ar stangt.
Nagot ar sjukt, mkt sjukt. Da tanker jag tyvarr inte bara pa de som har drabbats allvarligt av viruset.
Citera
2020-04-06, 04:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men de som tar i hårdast är kanske The Guardian:

Boris Johnson börjar få andningsbesvär.
Officiellt är Boris inlagd "precautionary" och för tester.

Det tror jag inget på. Han har varit sjuk i 10 dagar och massor med tester kan man ju göra på Downing Street.

Jag tror han är rejält sjuk. Om han inte är inkopplad till syrgas och ventilator redan så finns det i närheten. Kanske en ECMO är standby också. Och han är under ständig bevakning, monitorering av syresättning etc
Citera
2020-04-06, 04:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Officiellt är Boris inlagd "precautionary" och för tester.

Det tror jag inget på. Han har varit sjuk i 10 dagar och massor med tester kan man ju göra på Downing Street.

Jag tror han är rejält sjuk. Om han inte är inkopplad till syrgas och ventilator redan så finns det i närheten. Kanske en ECMO är standby också. Och han är under ständig bevakning, monitorering av syresättning etc

Ja, det tror jag också. Carrie kommer att bli ensamstående mamma, och de var inte gifta så hon kommer inte ens att få änkepension. Undrar om han i alla fall har skrivit testamente, och satt över lite pengar på henne där? Annars hamnar hans förmögenhet in "trust" tills deras barn fyller 18, och Carrie kan inte disponera någonting. OM barnet någonsin föds och överlever - Carrie är ju också sjuk.

Vilken hemsk sjukdom det här är! Sådana här familjetragedier händer ju överallt nu, men man hör inte om det när det är vanliga människor.
Citera
2020-04-06, 04:21
Medlem
USA nytt högsta antal döda/dygn: 1200 personer. Totalt: 9600 personer. Tredje värst drabbade landet i världen nu.

(Aftonbladet).

Sorgligt, vila i frid..

Man kan bli lite orolig och fundersam hur det blir med den sociala stabiliteten/oron borta i USA om det fortsätter så här, läste ngn artikel häromdan som handlade om att folk hade "bunkrat" vapen... Hoppas det får hålla sig lugnt så att de kan fokusera på de sjuka, etc.
Citera
2020-04-06, 04:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning

Eftersom Sveriges siffror alltid mystiskt gar ner varje helg, saval nya fall som antal doda, sa ar det svart att veta nagot med mer sakerhet.
Sen att antalet tester ar fruktansvart fa i en global jamforelse med I-lander, gor inte saken enklare att forsta.
Jag kan inte forsta hur man 2020 inte kan ha ett system dar alla dagar i veckan, under en global panedemi, kan ha en enda person atminstone som ar ansvarig, aven under helger?

Sa idag blir det som vanligt. Chinos-byxan Tegnell forklarar en okning pa den 'plana kurvan' med att det var lite fall fran helgen och tidigare som bakats in i mandagens siffror. Folk behover inte oroa sig.
Tvatta handerna. Forsok att inte ga till krogen for ofta. Stall paskkvasten pa parkeringen.

Undrar hur lange detta ska fortsatta och om den ratta dodssiffran nansin kommer ut? Finns det nagot land som ar mindre transparent i vastvarlden?

Om allt nu vore sa bra som Anders sager, sa undrar jag varfor inte all professionell sport kan paga varlden runt, allra minst i Sverige. Eller varfor nagot overhuvudtaget ar stangt.
Nagot ar sjukt, mkt sjukt. Da tanker jag tyvarr inte bara pa de som har drabbats allvarligt av viruset.

Nej, sedan virusutbrottet har Sverige tyvärr känts som Nordkorea...
Citera
2020-04-06, 04:26
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Nu känns det skönt att man har 5 flaskor noromectin hemma hehe. Sen förstår ja inte vad artiklar säger ska vara så farligt med detta för människor? Jag och andra jag känner har råkat få in lite noromectin intramuskulärt av misstag ett par gånger, är nemasproblemas.

Hur då, varför, och på vem?
Citera
2020-04-06, 04:29
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ecuadors vicepresident Otto Sonnenholzner har i media bett om ursäkt efter att coronaviruset lamslagit landets största stad Guayaquil. Över 150 döda har legat öppet på stadens gator.

https://samnytt.se/ecuadors-vicepresident-ber-om-ursakt-for-doda-kroppar-pa-gatan/
Citera
2020-04-06, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
...som potentiellt kan ta livet av deras föräldrar och som i sin tur kan sprida det till andra medmänniskor i mataffärer etc. Fruktansvärt ansvarslöst av myndigheterna.
Allt för hoppet om en flockimmunitet.
Citera
2020-04-06, 04:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Samma problem finns i Sverige. Men vem ska vi skylla på?
Har du sett filmen the pharmacist?
Citera
2020-04-06, 05:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning

Corona Bob har hela tiden bagatelliserat viruset. Det bästa hade varit om han blev smittad själv som Boris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in