Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Nej det är du som inte begriper att MÄNNISKOR dör varje dag och har gjort det alltid. Det dör cirka 90000 per år som du uppenbarligen inte ägnat en tanke. Du har fastnat i att det nu dött 400 kopplat till covid-19.
Det är du som säger att det är 90 000 människor som dör, inte jag. Mitt argument är att det är människor som dör av Covid19 som man kan ha räddat om man agerar rätt. Du likställer det att de ändå skulle dö....
[quote=HerrGickhan|71059951]Nej, jag har till skillnad från dig ägnat de 90000 en tanke varje år så jag har empati.
Det märks, genom att klumpa ihop alla i en och samma summa.
Bra perspektiv och insiktsfullt av dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Nej det skulle jag inte svara. Jag skulle svara att de mår högst olika eftersom de är individer och inte en homogen grupp.
Ändå likställer då dem som det.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Nej, det är precis tvärtom. det är du som är en perspektivlös robot som bara reagerar på plötsligt uppdykande händelser.
Jag brukar se skillnad på hur människor undkommer och respektera det, inte att se dem som en del av en större siffra.
Det är skillnaden mellan dig och mig.
Jag ser att man kan rädda Covid19 offer, medan du ser inte skillnaden mellan att rädda dem inom olika grupper och det är samma sak om någon blir dödad av en mygga eller våldtäktsmördad.