2020-04-05, 17:17
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Ni som hävdar exponentiell tillväxt kring dödligheten i Sverige, hur ofta menar ni då att den dubblas?

Citat:
Ursprungligen postat av abo142
det varierar mellan 4-5 dagar. Du kan se grafer över tillväxten b.la här: https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1#verden-vekst-i-dodsfall

Hävdar?

Tyvärr bara att läsa kurvan,

bra om det drar ut fler och fler dagar innan fördubbling,

här har det varit fördubbling var 3e dag c19.se

10 18/3
20 21/3
40 24/3
105 27/3 (borde varit 80)
167 30/3
307 2/4 (borde varit 320)
...
Senast redigerad av gloffgloff 2020-04-05 kl. 17:50.
Citera
Medlem
Var helt underbart att promenera idag. Fantastiskt väder och massa människor tog tillfället i akt. Även imorgon ska det vara bra väder, ännu bättre. Tegnell ska ha ett stort tack för att han inte likt andra låste in oss som råttor utan agerade klokt. Att nu dödstalen minskar och färre nya smittats är underbart.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.abcnyheter.no/stemmer/2020/04/05/195667529/det-er-regjeringen-som-bestemmer-sa-bent-hoie-det-er-forskjellen-pa-norge-og-sverige

Norsk kritik av Sverige. Drog det översatt i Google Translate.
Citera
2020-04-05, 17:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De flesta jag pratat med som jobbar inom vården tycker det hela är väldigt lugnt. Speciellt nu när det inte kommer in alla dessa hypokondriker och folk som inte ska ha på en akut å göra. Bra mycket lugnare än vad det var innan Corona.

Jag fick vänta 1 timme på ambulans i sthlm. telefonisten ringde upp efter 45 min och bad om ursäkt men det berodde på att trycket på ambulanserna är väldigt hög pga corona körningar enligt han.

jag hade ett allvarligt och fruktansvärt benbrott som opererades akut, ca 5 dagar sen.
Citera
2020-04-05, 17:19
Medlem
About 12 people an hour are dying of COVID-19 in NYC
(Källa: Flutrackers.com)
Citera
Medlem
Raggsokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.abcnyheter.no/stemmer/2020/04/05/195667529/det-er-regjeringen-som-bestemmer-sa-bent-hoie-det-er-forskjellen-pa-norge-og-sverige

Norsk kritik av Sverige. Drog det översatt i Google Translate.

Er det vanskelig å lese norsk? Ble nyskjerrig... jeg leser svensk uten å "se" at det er svensk, så jeg tenkte det var samme andre veien..?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En FET örfil ifrån Norge. Gå in och läs artikeln :

«Det er regjeringen som bestemmer», sa Bent Høie. Dét er forskjellen på Norge og Sverige

En embetsmann har fått bestemme hvordan Sverige skal takle coronapandemien. Akkurat nå ser det ut som et fryktelig feilgrep.

Det finns nog en anledning nu att man håller hårt på det i Sverige. När det är dags att utkräva ansvar så kommer det att stå klart att vi inte har något tjänstemannaansvar längre i Sverige. Det tog Palme bort.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
När är den uppe på 60% smittade?

Kurvan beskriver ju en S-form, där den planar ut på 60% och lutningen är som allra störst vid 30%.

59% uppnås i Stockholm 6:e maj. Peak dödlighet i Stockholm infaller 23:e april med denna modell.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej det är du som inte begriper att MÄNNISKOR dör varje dag och har gjort det alltid. Det dör cirka 90000 per år som du uppenbarligen inte ägnat en tanke. Du har fastnat i att det nu dött 400 kopplat till covid-19.

Det är du som säger att det är 90 000 människor som dör, inte jag. Mitt argument är att det är människor som dör av Covid19 som man kan ha räddat om man agerar rätt. Du likställer det att de ändå skulle dö....

[quote=HerrGickhan|71059951]Nej, jag har till skillnad från dig ägnat de 90000 en tanke varje år så jag har empati.

Det märks, genom att klumpa ihop alla i en och samma summa.

Bra perspektiv och insiktsfullt av dig.

Citat:
Nej det skulle jag inte svara. Jag skulle svara att de mår högst olika eftersom de är individer och inte en homogen grupp.

Ändå likställer då dem som det.

Citat:
Nej, det är precis tvärtom. det är du som är en perspektivlös robot som bara reagerar på plötsligt uppdykande händelser.

Jag brukar se skillnad på hur människor undkommer och respektera det, inte att se dem som en del av en större siffra.

Det är skillnaden mellan dig och mig.

Jag ser att man kan rädda Covid19 offer, medan du ser inte skillnaden mellan att rädda dem inom olika grupper och det är samma sak om någon blir dödad av en mygga eller våldtäktsmördad.
Citera
2020-04-05, 17:21
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Var helt underbart att promenera idag. Fantastiskt väder och massa människor tog tillfället i akt. Även imorgon ska det vara bra väder, ännu bättre. Tegnell ska ha ett stort tack för att han inte likt andra låste in oss som råttor utan agerade klokt. Att nu dödstalen minskar och färre nya smittats är underbart.

Och ännu en dag då du kommer med verklighetsfrånvända inlägg.

Är det någon som tar dig seriöst längre i denna grupp?

Du har ju haft fel på allt du har sagt.

Tragiskt.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej jag har förmåga att se olika perspektiv på detta, vilket alarmisterna inte har. De diskuterar bara att bunkra, skaffa skydd och frossar i dödssiffror.

Du saknar självinsikt ju totalt.

Inser du inte att du ligger på andra sidan spektrumet motsatt alarmisterna?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja vilka tror du? Lever du på stenåldern?

Det kommer att tas upp i medierna på olika sätt och det kommer att vara offentliga utskottsförhör eller så kallade hearings.
Vilka ställer länder till svars? Eller menar du regeringar? Ta det lugnt med borsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in