2020-04-05, 15:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Besvärad? Tror snarare han mindes tillbaka på det och njöt. ”Blodsmak i munnen” svarade han på frågan vad han kände när han såg bilderna.

Fruktansvärt udda svar.
JG sa att han tyckte att SD talar i gåtor.

Här här är ett exempel på det.

Det är förmodligen för de flesta väldigt otäckt att höra att någon man känner (och säger sig tycka om) har råkat ut för så mycket skador.

Jag skulle inte klara av det utan vidare. Förmodligen skulle man skaka på huvudet, hålla upp handen eller hålla för öronen för att visa att man inte vill höra mer. Säga till att nu vill jag inte höra mer. Några skulle gråta.

Han säger blodsmak i munnen.
Det låter ju nästan självupplevt.

Varför säger han ens det?

Spännande att ligga så nära sanningen, men ändå inget bevis att man säger så?
Citera
2020-04-05, 15:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänker att rättsläkare kan ha menat runda märken och beskriver därför dessa som cylinderformade.
Hur skulle då märken efter slag med cylindriskt vapen beskrivas?
Citera
2020-04-05, 15:05
Medlem
Citat:
Tänker att rättsläkare kan ha menat runda märken och beskriver därför dessa som cylinderformade.
Men det var ju inte märkena som var cylinderformade utan föremålet/ mordvapnet. Eller missförstod jag din syftning?
Citera
2020-04-05, 15:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men det var ju inte märkena som var cylinderformade utan föremålet/ mordvapnet. Eller missförstod jag din syftning?

Men om det är märkena så kan det ju röra sig om hammare, om det är vapnet så kan det ju röra sig om vad fan som helst, tom kulhammare.
Citera
2020-04-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fruktansvärt udda svar.
JG sa att han tyckte att SD talar i gåtor.

Här här är ett exempel på det.

Det är förmodligen för de flesta väldigt otäckt att höra att någon man känner (och säger sig tycka om) har råkat ut för så mycket skador.

Jag skulle inte klara av det utan vidare. Förmodligen skulle man skaka på huvudet, hålla upp handen eller hålla för öronen för att visa att man inte vill höra mer. Säga till att nu vill jag inte höra mer. Några skulle gråta.

Han säger blodsmak i munnen.
Det låter ju nästan självupplevt.

Varför säger han ens det?

Spännande att ligga så nära sanningen, men ändå inget bevis att man säger så?
Precis så tror jag!
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-05 kl. 15:17.
Citera
2020-04-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Som rörliknande?
Citera
2020-04-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men om det är märkena så kan det ju röra sig om hammare, om det är vapnet så kan det ju röra sig om vad fan som helst, tom kulhammare.
Jag tänker så här: om man säger att mordvapnet troligen är cylinderformat så är det kanske en slagyta som är "avlång" (nån dm) och relativt smalt. Inte en rund yta eller en slagyta som är avskärmad. Men det är bara jag som tänker så kanske. Försöker se framför mig utifrån hur skadorna beskrevs. En hammare ser jag som tyngre, och ger en mindre slagyta. Men svårt att veta när obduktionsprotokollet är sekretessbelagt. Självklart bara gissningar från min sida.
Citera
2020-04-05, 15:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Som rörliknande?
Det är dom ju inte, möjligen hängränneformade eller nån annan skum beskrivning. Jag är rätt säker på att rättsmedicin har ett hum om geometriska former och en terminologi för att beskriva skador.

Detta är iaf för mig uppenbart inte beskrivningen av en hammare:
Citat:
ett hårt tämligen smalt eller avlångt föremål

Huvudskador orsakade av slag med hammare skulle nog snarast beskrivas som t. ex. cirkelformade (eller vilken form på hammarhuvudet som nu är aktuell).

Edit: jag tycker det citerade öht är märkligt uttryckt. Som om det vore nåt motsatsförhållande mellan smal och avlång.
Kanske förhörsledaren gjorde en egen transkribering av rättsläkarens utlåtande?
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-05 kl. 15:29.
Citera
2020-04-05, 15:30
Medlem
Att han är så övertygad om att brottet inte kommer klaras upp, säger mig att han är 100% säker på att vapnet är borta. Därför lutar jag mot en träpåk, som möjligtvis eldades upp med hennes mobil etc i pelletspannan.
Citera
2020-04-05, 15:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Att han är så övertygad om att brottet inte kommer klaras upp, säger mig att han är 100% säker på att vapnet är borta. Därför lutar jag mot en träpåk, som möjligtvis eldades upp med hennes mobil etc i pelletspannan.
Men är ”en tämligen smal” träpåk tillräckligt hållbar för att utöva så mycket våld? En vanlig rundstav tror jag skulle gå av nästan på en gång.

Ett brännbollsträ skulle nog hålla. Och brinna bra

Edit: "Det runda slagträt är för lätt. Rundstav med lite tejp=inget att ha!"
Kundrecension av Julas slagträ
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-05 kl. 15:42.
Citera
2020-04-05, 15:41
Medlem
Citat:
Men är ”en tämligen smal” träpåk tillräckligt hållbar för att utöva så mycket våld? En vanlig rundstav tror jag skulle gå av nästan på en gång.

Ett brännbollsträ skulle nog hålla. Och brinna bra
Ajo.. Men det är ju jäkla svårt att veta vad ”tämligen smal” innebär. En rundstav typ 15 cm i omkrets och 30 cm lång tror inte jag skulle gå av. Tror den kan va lite tunnare t.o.m och kanske bara 25 cm lång.

Ett baseballträ är svårt att dölja och ser dumt ut om man glider omkring med på natten sådär.

Hur fasen var det med ficklampor, var det ingen som togs i beslag hos honom?
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-05 kl. 15:43.
Citera
2020-04-05, 15:45
Medlem
Rastades avatar
Citat:

Var det enbart cylinderslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in