Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Det låter riktigt hårt. Särskilt det med stränderna och böter.
Kan iof förstå tankesättet, stranden hos er är väl som ett större evenemang kan jag tänka och de är ju inte tillåtna här med.
Jag uppskattar att man kan gå ut fritt och tex leka med barnen, gå i parlen mm. Här hänger mkt på en själv på gott och ont. Vi bor inte i Stockholm känns bra! Ni har väl inte så mkt kollektivtrafik heller?
Lycka till😉
Quote FittFittan - Det är lite komiskt hur man fortfarande får pendla och jobba men inte chilla i solen. Var är smittrisken störst liksom ...
Jag menar inte att man inte ska till förebyggande åtgärder, men arbetsplatserna borde stängas innan man överväger att hindra folk från att ta en picknick. Det är lite fel ordning på åtgärderna.
@popll - Strand och pub ar de tva hornstenarna i Australiens sociala bygge. Det gar nog inte forsta i Sverige vilken skillnad det ar har mellan de tva landerna. Alla gar till 'puben', eller lokala syltan eller den lite battre restaurangen. Sa att nu ha stangt ner dessa tva saker tar hart pa folk givetvis.
@FittFittan - Enig i det. Problemet ar ocksa att folk som inte ska nagon annanstans an bara softa runt lite utnyttjar fardmedlen. Melbourne till exempel har ett valdigt bra kollektivtrafiksystem . Nar folk ska till city o jobba tar de flesta sparvagnen eller bussen, for det ar smidigast da bilkoer och annat tar san tid. Samt att parkering i city ar snuskigt dyrt, om inte du inte parkerar lite 'off the grid'. De glomde planera for att alla skulle bo i de storre staderna nar de byggde vagarna en gang i tiden...som alla andra lander.
Dock sa ar det bevisat iaf har, att om du inte har ett forbud for stranden, sa kommer folk flockas sa fort det kommer en liten solglimt. Nu rader inga tvivel - bryt mot reglerna och om du har tur far du en varning. Har du inte tur, 10,000 SEK i bot.
Min' take' pa det hela ar att det fungerar ratt bra med detta, iaf hittills. Sen sa ar det bara 4 veckor kvar tills vintern ar har och i alla fall halva befolkningen minst kommer da inte direkt leta sig mot stranden, for sa varmt ar det inte har pa vintern, om du inte befinner dig I NT, eller Norra Queensland.
I Staten Victoria har antalet smittade nu gatt ner tre dagar i rad. Ja, de redovisar allt varje dag, pa en presskonferens. Testningen bara okar (ar hogst i varlden per capita redan). Chinos-byxan Tegnells motsvarighet har ar forsiktigt optimistisk att Australien kan undvika Europa/USA siffrorna.
Lang vag att ga, framtiden far utvisa.
Jag ar personligen glad over att det ar stranga regler har. Visst, det suger att inte kunna ga till puben och ta ett par Schooners och ata en Schnitty eller Parma. Det suger for alla inblandade. Jag hade dock inte velat ha Sveriges taktik har, aven om den uppenbarligen har sina beundrare fortfarande i Sverige.