2020-04-05, 14:53
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ja, varför lämna tråden för att uppdatera sig när man kan fortsätta att glappa planlöst? Du har fått tillräckligt med nyckelord för en googling, skruva av stödhjulen nu.

Vad är statistiken som Svenska lastbilschaufförer har tagit fram? Är siffrorna högre eller lägre än FHMs?

Vilket bizzart sätt att ta fram statistik, men vill man driva en agenda så får nog ändamålet helga medlen.
Citera
2020-04-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Du borde nu öva på din läsförståelse lite. Det som artikeln handlar om är att vi har de tillförlitligaste siffrorna i världen. Men sedan klarar du inte av att analyser det och skriver om något annat.

Jodå, jag förstod att det var det han menade. Och det är just det jag menar- hänger du med?
Men såklart har Sverige världens tillförlitligaste siffror!!!!! Nåt annat kunde man ju inte väntat sig!!! I vanlig ordning har Sverige de tillförlitligaste siffrorna, och alla andra länder kan inte räkna, alternativt fuskar/mörkar.
Senast redigerad av Pomeline 2020-04-05 kl. 15:02.
Citera
2020-04-05, 14:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Nederländerna har stagnerat både vad det gäller nya fall och dödsfall, de har legat på liknande dödstal länge och noterar idag ett mycket lägre tal and föregående dagar. Vi ser inte samma anstormning som i Italien och Spanien. Något att glädjas över då samma utveckling verkar gälla för Sverige.
Det var bara initialt som NL körde samma taktik som Sverige fortfarande gör.
I drygt två veckor har NL haft vad vi här brukar benämna som Lock Down.
Samlingar med fler än tre personer utom för kärnfamiljen är förbjudna, tex. Jag har nära släktingar i NL.
Citera
2020-04-05, 14:54
Medlem
Bara 28 döda, börjar det plana ut nu i Sverige? Kan samhället öppnas upp igen i början av maj kanske?
Citera
2020-04-05, 14:55
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu handlade min kommentar om sjukvården, inte om omsorgen.

Du hyllade privatisering i ditt inlägg. Nu visar det sig att privatisering har varit dödligt.
Citera
2020-04-05, 14:55
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ur svensk eller brittisk synvinkel?
Uppenbart litar inte britterna på oss, och de uppmanar sina medborgare som befinner sig i Sverige att hålla stort avstånd till folk ...

Man kan ju undra över varför Sverige inte gjort detta om du syftar på att UK är bland de mest drabbade länderna. Är det för att man räknar med att andra ska göra jobbet åt oss..?
Så att vi kan låtsas om att det var vår ”mjuka” linje som vann?

Bra för både svenskar och britter. Ju mindre resande nu desto bättre för alla.

Sverige har ju inte velat stänga gränsen så vi låter alla andra göra jobbet åt oss. Sen vet jag inte om regeringen har lagliga möjligheter att stänga gränsen då vi inte har undantagstillstånd i fredstid.

Om vår mjuka linje är en katastrof så lär det märkas i antalet dödsfall under våren.
Citera
2020-04-05, 14:56
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Gå och lägg dig. Anders Tegnell för alla hans brister har inte annat än varit respektfull mot kritiken han fått från andra länder. Det är snarare andra länder som kastat skit på oss och vårt sätt att hantera viruset.

Synd att inte du har lärt dig något av hans respektfullhet. Gå och lägg dig säger väl ingen vettig människa?

Inte speciellt respektfullt att förminska andra länders sätt att rapportera antal döda. Speciellt inte när man själv uppvisar en helt obeprövad metod att lösa en pandemi och när 194 länder uppvisar bättre dödstalsstatistik.
Citera
2020-04-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bara 28 döda, börjar det plana ut nu i Sverige? Kan samhället öppnas upp igen i början av maj kanske?
När stängde vi?
Citera
2020-04-05, 14:57
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomeline
Jodå, jag förstod att det var det han menade. Och det är just det jag menar- hänger du med?
Men såklart har Sverige världens tillförlitligaste siffror!!!!! Nåt annat kunde man ju inte väntat sig!!! I vanlig ordning har Sverige de tillförlitligaste siffrorna, och alla andra länder kan inte räkna alternativt fuskar/mörkar.

Någon i tråden påstår att Kinas siffror bygger på det som Lastbilschaufförer har tagit fram. Så jag vet inte om alla siffror går att jämföra.
Citera
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det var bara initialt som NL körde samma taktik som Sverige fortfarande gör.
I drygt två veckor har NL haft vad vi här brukar benämna som Lock Down.
Samlingar med fler än tre personer utom för kärnfamiljen är förbjudna, tex. Jag har nära släktingar i NL.

Jaså? Berätta mer om denna lock down. Jag befinner mig i Rotterdam i detta nu nämligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Samhallet har val aldrig stangts i Sverige ?
Citera
2020-04-05, 14:58
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
+28 pers. Vi ser en nedgång nu.

Och ni var övertygade att vi skulle se Italiens siffror nu

Det är helg.

Det rapporteras mindre under helgerna.

Eller har du redan glömt bort det eftersom du raljade om samma sak under föregående helgerna.

Vissa är bara totalt efterblivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in