2020-04-05, 14:47
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tyskland funderar ju även på att så smått dra igång sina stora fabriker igen.

Danmark släpper antagligen på många av sina restriktioner inom några dagar.

Kul om Sverige bara fortsätter öka isåfall. Då kan ju inte ens svenska folket vara så blinda att sossepropagandan ska fortsätta öka i förtroende
Citera
2020-04-05, 14:47
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
28 nya dödsfall – antalet avlidna har passerat 400
28 dödsfall i covid-19 har registrerats i Sverige det senaste dygnet, skriver Folkhälsomyndigheten i sin dagliga uppdatering. Det innebär att den totala dödssiffran är 401.
https://omni.se/28-nya-dodsfall-antalet-avlidna-har-passerat-400/a/Op9job
Citera
2020-04-05, 14:48
Medlem
Söndag, 2020-04-05

FHM: Sjukdomsfall: 6830 Dödsfall :401
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

c19: Sjukdomsfall: 6967 Dödsfall :422
https://c19.se/

Coronavirus i Sverige: Sjukdomsfall: 6985 Dödsfall :421, nya idag 30.
https://platz.se/coronavirus/

Coronakartan:

Tidslinje
5 april 2020
2 nya dödsfall i Halland (källa)
24 nya fall i Västra Götaland (källa)
5 nya fall i Västernorrland (källa)
17 nya fall i Västerbotten (källa)
19 nya fall i Uppsala (källa)
12 nya fall i Sörmland (källa)
2 nya fall i Norrbotten (källa)
2 nya fall i Kalmar (källa)
24 nya fall i Jönköping (källa)
1 nytt fall i Halland (källa)
14 nya fall i Dalarna (källa)
1 nytt fall i Blekinge (källa)
26 nya dödsfall i Stockholm (källa)
167 nya fall i Stockholm (källa)
1 nytt dödsfall i Östergötland (källa)
98 nya fall i Östergötland (källa)
11 nya fall i Skåne (källa)
17 nya fall i Örebro (källa)
2 nya dödsfall i Jönköping (källa)
2 nya fall i Kronoberg (källa)
2 nya fall i Värmland (källa)
4 nya fall i Jämtland Härjedalen (källa)

https://www.coronakartan.se/tidslinje/

https://www.flashback.org/sp71052115

Vilket öde, jag önskar att det tog slut NU !!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Volvo personvagnar kommer att starta som produktion efter påsk. De andra stora biltillverkarna måste naturligtvis också börja. Gissar på att de i detta nu tjuvstartar och provar maskinerna för att efter påsk vara redo för full produktion.
Källa? Jag har hört annat.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det finns massor som tyder på att Kinas officiella siffror är hallucinationer, bl a massutkörningen av urnor för kinesaskan. Enbart en lastbilschaffis körde ut fler urnor under två dagar än Kinas officiella dödssiffra, hur många som levererats totalt vet ingen. Du borde faktiskt uppdatera dig själv innan du slänger dig med högtravande skitsnack om ”fakta”.

Det du skriver är väl anekdotisk bevisföring om något? Du tycker således att lastbilschaufförer ska sköta dödsstatistiken? Hur dum får man bli?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Oavsett hur många döda Sverige kommer få nu, så har folket köpt det som Tegnell säger i media.
Att förminska andra länders sätt att hantera dödstalen tycker i alla fall jag låter lite som att man sätter sig själv på en piedestal. Men Anders Tegnell har säkert haft kontakt med alla andra länders folkhälsomyndigheter och har stenkoll på hur allt registreras

Det enda han vet säkert är dock att Sverige har misslyckats jämfört med andra länder vad gäller dödstal/1 miljon invånare. Enbart 8 länder uppvisar värre siffror än Sverige.

Men det är klart...de andra länderna räknar ju inte sina döda. Enligt Tegnell alltså...

Way to go Anders! Nu stärks nog Sveriges diplomatiska relationer med utlandet. Not.

Gå och lägg dig. Anders Tegnell för alla hans brister har inte annat än varit respektfull mot kritiken han fått från andra länder. Det är snarare andra länder som kastat skit på oss och vårt sätt att hantera viruset.
Citera
Medlem
Danmarks Tekniska Universitet har snart ett snabbtest färdigt. 97% tillförlitlighet och analys inom 30 min.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12060760/dtu-er-snart-klar-med-10000-lyntest-for-coronavirus-om-ugen/

Citat:
- Det er ambitiøst, men også realistisk, at vi kan være klar med 10.000 test om ugen i løbet af meget kort tid. Det vil sige cirka en uge efter påske, siger professor Anders Wolff fra DTU Bioengineering til avisen.
Citat:
Vores teknologi kan i første omgang bruges til at teste sundhedspersonalet på hospitalerne og personale og beboere på plejehjem.

- Vi forestiller os også, at testen kan bruges til at teste borgere i telte på parkeringspladser uden for hospitalerne, så man ikke får smitten ind, siger Anders Wolff.

Idéen til den nye test kommer fra udviklingen af et apparat, der på under en time kan tjekke, om der er salmonella eller fugleinfluenza i fjerkræ- og fødevareproduktion.
Citera
2020-04-05, 14:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Dina värdelösa frågor som är totalt hypotetiska och irrelevanta?

Bra att du sätter ett frågetecken efter. Det visar på att du är tveksam. Naturligtvis har ju inte ett dokumenterat utfall något som helst med hypoteser att göra.

Citat:
Påstå att 25000 dör i Covid-19 - vilket är avsesvärt mycket högre antal än för vanlig influensa - men resten av dödstalen ligger på en all-time-low. Hur visar du relevansen? Det är mer relevant att titta vecka för vecka eller månad för månad och sedan möjligtvis år för år.

Att du överhuvudtaget skissar på något så urbota visar att din logiska förmåga helt blockerats. Det förstår du väl själv att om man har räknat fram ett genomsnitt på 90000 per år så är det inget som kommer att avvika särskilt mycket år för år om det inte inträffar något extraordinärt. Om vi säger att covid-19 är extraordninärt och det skulle innebära 25000 döda kopplat till detta. Tror du då ens i din vildaste fantasi att dödsfall kopplat till andra orsaker skulle kunna falla så mycket att 25000 inte syntes i statistiken?

Jag tror inte att du är så korkad att du svarar ja på den frågan, men man ska ju aldrig säga aldrig.

Citat:
Du besitter absolut noll, det är ju uppenbart.

Tala för dig själv, om du på allvar använder ovanstående som en hypotes.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men snälla människa... ska jag gå på dina brister och begränsningar så kommer jag kunna hålla seminarier.

Givetvis! Vissa regioner rapporterar löpande, FHM en gång/dygn. Det vet ju så vad är problemet?

Jag? Det är DU som ska redovisa hur det mörkas, vart ordern kommer ifrån och alla som måste vara införstådda med detta, tusentals människor landet runt, som ändå inte säger nåt. Den länken om TT är absolut inget bevis på mörkning, snarare tvärtom. Så fram med bevisen nu!

Jag har redovisat hur det mörkas med du förstår det inte. Förstår du inte kan jag inte hjälpa dig.
Du ska redovisa att det inte mörkas vilket du inte har gjort än. Försök inte att komma med samma dravel som du gjort tidigare utan kom med fakta som styrker ditt påstående att det inte mörkas alls.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
I videon från februari gjorde han det ja. Hur vore det om du länkade en video till valfri presskonferens vita huset har hållit de senaste veckorna och ger ett enda exempel som tyder på att han fortfarande anser detta.

Du ligger fyra veckor efter i en värld som aldrig rört sig snabbare.
Det spelar ingen roll om han påtalat det igen eller ej. Här är en senare artikel i Breitbart.

Dark Money Progressive Groups Spending Millions to Politicize Coronavirus, Spread Fear
A Democrat-aligned Super PAC announced on Tuesday that it will spend $5 million on negative ads targeting President Trump’s response to the coronavirus.
https://www.breitbart.com/politics/2020/03/18/dark-money-progressive-groups-spending-millions-to-politicize-coronavirus-spread-fear/

🤡
Citera
2020-04-05, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Källa? Jag har hört annat.

Jag jobbar på PV. Redan när permitteringen var officiell för någon vecka sedan stod det klart att produktionen ska gå igång 14e april, direkt efter påsk.
Citera
2020-04-05, 14:50
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det du skriver är väl anekdotisk bevisföring om något? Du tycker således att lastbilschaufförer ska sköta dödsstatistiken? Hur dum får man bli?
Ja, varför lämna tråden för att uppdatera sig när man kan fortsätta att glappa planlöst? Du har fått tillräckligt med nyckelord för en googling, skruva av stödhjulen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in