2020-04-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Då formulerar jag om frågan, av dom som legat INLAGDA på sjukhus för C19, hur många av dom har blivit friskförklarade? finns det någon sådan statistik? worldometer har siffran 205 över tillfrisknade, vet någon om den stämmer?
Jag tror inte det. Jag tolkar det som data över de som skrivits ut från IVA. I alla fall i Sverige. Siffran stämmer ganska bra överens med vad man kan förvänta sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Om FHM verkligen ville att folk skulle vara hemma skulle de se till det.

Skulle snarare tro att framförallt regeringen tycker det är bra att många låter hjulen rulla,oavsett om det är med blod på händerna eller inte.
Det verkar så, att ta ansvar är inte Löfvens starka sida. Sen går han ut och fördömer att folk inte gjorde enligt deras luddiga riktlinjer. Steffe tvår sina händer från det ena och andra.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Nja, jag är rätt så säker att det dom säger stämmer. Vi ser att peaken är nådd och nu och ni kan inte ens glädjas

Haha, tror du verkligen på detta?

Skall jag försöka komma ihåg på tisdag när vi har facit i hand!

Tror du på något sätt att Sverige är något unikt i världen? Alla andra länder går på knäna TROTS kraftiga begränsningar och insatser. Men vi i Sverige kan lalla runt och leka och hoppa och tjoa och för oss blir det inte värre en en liten förkylning?

Knappast... smällen kommer snart skall du se!
Citera
2020-04-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Detta är så perfekt för regeringen att det finns inte. Inte nog med att Sverige kan rulla på ganska bra, så rensas det rent bland äldre och sjuka så bostadsbristen kan lättas och pensions- samt sjukutbetalningar kan minska.

De vet precis vad de gör!

Ja, det är precis vad de gör. Rationellt och smart för en gång skull.

Hoppas bara att viruset beter sig som vi hoppas nu och att gruppimmuniteten och de milda åtgäederna för landet tillbaka till normalläge snabbare än andra länder.
Citera
2020-04-05, 14:10
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Siffran stämmer ganska bra överens med vad man kan förvänta sig.
Hur menar du då? och vad är det man kan förvänta sig?
Citera
2020-04-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
WHO. Är det ett skämt?

Akta dig för den organisationen.

115 SVT Text Söndag 05 apr 2020
INRIKES PUBLICERAD 4 APRIL

Akut brist på narkosmedel i Stockholm

Det råder akut brist på narkosmedlet
Propofol i hela region Stockholm, vis-
ar interna mejl som SVT tagit del av.

Läkemedlet används för sövning av
akutsjuka, bland annat till covidpat-
ienter som behöver sövas ned när deras
andning stöttas av respirator.

I de interna mejlen framgår att sjuk-
husets ska använda ett alternativt
narkosmedel, som dock riskerar att
försvåra andningen ytterligare.

Ett nationellt samarbete mellan regio-
nerna, för att säkra upp lagret av me-
diciner på intensiven, ska inledas.
Mer på nästa sida

===

Vi kanske ska be WHO, Finland eller nån om hjälp?

När vi inte hade beredskapslager.
Du skrev "Vi kanske ska be WHO, Finland eller nån om hjälp?

När vi inte hade beredskapslager."

Ja, jeg håper at de ansvarlige spør om hjelp. Det er fint om dere spør politikerne og andre ansvarlige om hva de har tenkt å gjøre med dette problemet og andre problem og også gir de gode forslag om å be andre land og eventuelt WHO om hjelp.
Citera
2020-04-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Fram tills idag har alltid c19.se haft en högre siffra än FHM, men idag har dom samma siffra!

c19 lägger in dödsfallen på den dag dom blir officiella, FHM placerar dödsfallen exakt på dagen patienten dog med viss eftersläpning. Vill man veta hur många som dött kan man läsa första, vill man läsa kurvor och göra uträkningar bör man gå efter den andra.
Citera
2020-04-05, 14:11
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var finner du den siffran ?
Expressen skrev i morse att det förmodligen var det dubbla på grund utav missar. Igår var det 319. Då måste det ha varit 319+ 319 = 638 igår och självklart mer.
De har ju några container som frysboxar vid Huddinge sjukhus. Tre stycken. Där ryms det många lik antar jag. De har förberett sig rejält...
Citera
2020-04-05, 14:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Har märkt att överhängande användare (som skriver i den här tråden) som tror att världen ska gå under, eller vill att hela världen ska stänga ner är folk som är arbetslösa/sjukskriva, och som i dom flesta fall ligger höger om SD i politik.
Naturligtvis, opportunistiska rasister som ser ett gyllene tillfälle att hacka på en regeringen de ogillar av helt andra orsaker.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Nja, jag är rätt så säker att det dom säger stämmer. Vi ser att peaken är nådd och nu och ni kan inte ens glädjas

Det är så jävla sorgligt. Sen onsdag har vi haft minskade döda/dag och folk i den här tråden kan inte glädjas åt att trenden iallafall är positiv. Visst KAN siffrorna bli värre, men man kan åtminstone glädjas lite för positiva siffror. Folk i tråden sitter och verkligen hoppas på höga dödssiffrorna varje dag, vilka svin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, det är precis vad de gör. Rationellt och smart för en gång skull.

Hoppas bara att viruset beter sig som vi hoppas nu och att gruppimmuniteten och de milda åtgäederna för landet tillbaka till normalläge snabbare än andra länder.

Vaddå vi? Det är inte ok att leka med folks liv. Personligen hoppas jag på en internationell genomlysning efter denna pandemi och ser gärna både politiker och myndighetspersoner få stå till svars i internationella rättegångar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Tyvärr tror jag inte det hjälper att byta regering. De andra partierna säger inte så mycket annat. Tvärtom när regeringen nu vill införa någon slags tillfälligt undantagstillstånd så protesterar de andra partierna och vill inte ge regeringen den makten.

Det visar att det inte finns någon opposition värd namnet i det här landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in