2020-04-05, 13:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Var inte blodplasman jag reagerade på. Utan att 40 av 60 hade haft viruset, totalt ovetande.
Samma resultat nu när kineserna testade folk som kom in i Kina från utlandet.

Om det nu är så att vi har 1 miljon smittade i Sverige, borde det inte finnas femtioelva fler i den här tråden med "jag har Corona och kommer jag att dö nu?".

Så var finns alla de här "miljonens" sjuka någonstans? En viss procent ska ju hamna på IVA, men så många har inte dykt upp där än.

Rimligen är de som barnen, blir smittade men får inga symptom och tillfrisknar och blir immuna en viss tid (månader/år).
Citera
2020-04-05, 13:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Har du länk?
Du kan ju alltid söka efter Jennifer Wegerup på Twitter ...
Citera
2020-04-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Det här mörkläggs för att inte skapa panik.
Varför tar det så många veckor innan man eventuellt tillfrisknar?
Hur många får skadade organ efter eventuellt tillfrisknande?
Vad innebär tillfrisknad?
- symptomfri men har virus kvar
- inga virus kvar i kroppen
- har antikroppar i blodet
Man följer inte upp folk som inte behöver vård. Det är ju slöseri med resurser.

Om man testade positivt för en månad sen och lever, då är man att betrakta som frisk.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vi är väldigt många i Stockholm som misstänker att vi har, eller har haft corona. Var och varannan har haft torrhosta, halsont eller kortvarig feber/muskelvärk de senaste veckorna, men lindrigt. Vi har blivit det trots att de flesta av oss varit i det närmaste isolerade från jobb, vänner, förskola, restauranger m.m. under rätt många veckor nu, och inte rimligtvis borde bli sjuka, hela familjer samtidigt. En del föräldrar har ju blivit ganska ordentligt sjuka, ska sägas, som en riktigt tung influensa.

Sen så säger Tegnell ”vissa signaler”, och ”vi får se”. Det betyder att man är öppna för att ha fel.

Fast jag undrar om det kan vara så enkelt? Jag har hostat till lite titt som tätt under de senaste två veckorna. Några få hostningar i timmen. Eller kanske knappt någon hostning på en timme.
Inga attacker. Mer att det kittlar lite så hostar man till.
Ingen feber, inga värk eller någonting.

Tror du verkligen att jag bär på coronaviruset? Låter ju helt osannolikt. Skulle då vissa inte drabbas ALLS? Jag är precis hur pigg som helst! Mår hur bra som helst!

Dock försvinner inte hostan... den sitter men den blir inte värre heller. Återigen, det är så sällan och så lite att ingen märker av det. Går jag in i en affär så kanske jag hostar till 1 gång, eller inte alls. Jag kan gå en hel kväll utan att hosta. Exempelvis.

Jag tvivlar på att jag har corona
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Har du länk?

Expressens live-feed om viruset.
Citera
Medlem
TV 4 hade idag ett inslag om att utbyggnaden av det snabba bredbandet går trögt trots att staten i omgångar skjutit till pengar för detta då det behövs snabb kommunikation även i glesbygden. Men att det behövs beredskap för smittsamma epidemier är det få , ja nästan inga, som tänkt på. Inte heller de som haft betalt för att jobba med beredskapsfrågor. Och politikernas förmåga och intresse tycks ha varit obefintligt. De har ju snarare jobbat för att spara på allt som har med beredskap att göra de senaste 20 åren. Läge nu att starta om och börja införa beredskap som blir mer än ett vackert ord.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Med tillfrisknad menar jag en person med C19 utan sjukdomssymptom och som inte längre är positiv vid testning.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Samma resultat nu när kineserna testade folk som kom in i Kina från utlandet.

Om det nu är så att vi har 1 miljon smittade i Sverige, borde det inte finnas femtioelva fler i den här tråden med "jag har Corona och kommer jag att dö nu?".

Så var finns alla de här "miljonens" sjuka någonstans? En viss procent ska ju hamna på IVA, men så många har inte dykt upp där än.

Rimligen är de som barnen, blir smittade men får inga symptom och tillfrisknar och blir immuna en viss tid (månader/år).
Floskelbingo.
Citera
2020-04-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Vem ska vi tro på, FHM eller ögonvittnen från frontlinjen?

https://www.aftonbladet.se/tv/a/309198?refpartner=link_copy_app_share
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Hahaha nu pratar de om corona-app. Skall de nu börja spåra folk också?

Diktaturen närmar sig!
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:

Skitsnack. Isf är det mer ”mörkläggning” av hur många som faktiskt tillfrisknat än tvärtom. Det är illa nog som det är utan att du ska överdriva, en enorm majoritet får givetvis inga skador på organ osv.
Citera
2020-04-05, 13:58
Avstängd
sherms avatar
Fake news TT backar från sina lögner:
Under lördagen uppgav Folkhälsomyndigheten att 373 personer hade dött av covid-19 i Sverige, att jämföra med TT:s uppskattning om att närmare 750 personer skulle vara döda. Det påståendet har nyhetsbyrån, sedan dess, tagit tillbaka.
https://news.upday.com/sv/coronaviruset-nya-uppgifter-visar-hogre-dodstal-i-sverige/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in