Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Vi är väldigt många i Stockholm som misstänker att vi har, eller har haft corona. Var och varannan har haft torrhosta, halsont eller kortvarig feber/muskelvärk de senaste veckorna, men lindrigt. Vi har blivit det trots att de flesta av oss varit i det närmaste isolerade från jobb, vänner, förskola, restauranger m.m. under rätt många veckor nu, och inte rimligtvis borde bli sjuka, hela familjer samtidigt. En del föräldrar har ju blivit ganska ordentligt sjuka, ska sägas, som en riktigt tung influensa.
Sen så säger Tegnell ”vissa signaler”, och ”vi får se”. Det betyder att man är öppna för att ha fel.
Fast jag undrar om det kan vara så enkelt? Jag har hostat till lite titt som tätt under de senaste två veckorna. Några få hostningar i timmen. Eller kanske knappt någon hostning på en timme.
Inga attacker. Mer att det kittlar lite så hostar man till.
Ingen feber, inga värk eller någonting.
Tror du verkligen att jag bär på coronaviruset? Låter ju helt osannolikt. Skulle då vissa inte drabbas ALLS? Jag är precis hur pigg som helst! Mår hur bra som helst!
Dock försvinner inte hostan... den sitter

men den blir inte värre heller. Återigen, det är så sällan och så lite att ingen märker av det. Går jag in i en affär så kanske jag hostar till 1 gång, eller inte alls. Jag kan gå en hel kväll utan att hosta. Exempelvis.
Jag tvivlar på att jag har corona