2020-04-05, 12:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men menar du att han geocachar?
Varför skulle han annars ha ett konto?
Vet du att han "spionerar" på henne på det sättet? Kan de ha kommunicerat på annat sätt, så att han vet var hon är?

Är det inte troligare?

Och vet man säkert att de träffades den 7 maj? Kanske han tyckte att det blev för rumphugget att sticka från Karlslund. Han skriver ju faktiskt "Tyvärr hinner jag inte med " tidigare i konverstionen.

Men du kanske vet att de träffades och att han ljuger på rättegången?

Jag ser ingen annan konversation på messsenger mellan 7 maj och 15 maj, men det borde finnas annan konversation däremellan kan tyckas.

Jag har skummat igenom L*enas tidslinje 11-12 maj och hittar inget där. Kan ha missat dock.

Han borde veta att deras konversation finns och att utredningen har koll på om det stämmer med 14 dagar.

Om han ljuger i en rättegång och det kommer fram att han har träffat henne bara en vecka innan är det förstås skumt. Då ligger han risigt till. Väldigt allvarligt.

Jag tror inte att han är så dum så att han gör något sådant. Hans chatt finn i FUP. Han är vittne i rättegången. Kollad.

Jag tolkar det som att han till sist tackade
ja till hennes inbjudan när hon fortsatte
tjata och inte accepterade hans ”nej”.

Citat:
Tommy Theoren
Det kan jag göra
7 maj 201818:07
Lena Wesström
Jag tränar drygt nån timme, kommer hem framåt åtta
7 maj 2018 18:03
Lena Wesström
Kom inte förrän nu till gymmet
7 maj 2018 17:59
Lena Wesström
Eller så kommer du hem till mig så trollar vi fram nåt där
7 maj 2018 17:59

Jag vet inte om han kollade hennes
GC-konto men jag misstänker att han på
något sätt upptäckte att han inte var
hennes enda älskare. Han kanske märkte
om det redan fanns sperma från någon
annan i trosorna?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-05 kl. 12:16.
Citera
2020-04-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jaha? Vad jag minns var det stängda dörrar när rättsläkaren framträdde i rätten?

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
OK, vem var det då som vittnade? Jag kan nog ha missförstått det. Det var ett citat från rättegången jag hittade här i tråden. Förvirrad.

Här:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-05, 12:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:
OK, vem var det då som vittnade? Jag kan nog ha missförstått det. Det var ett citat från rättegången jag hittade här i tråden. Förvirrad.

De pratar i FUP om armeringsjärn. Men även om hammare. Vet inte om de tror det är 2 vapen? Det i trädet liknar typ baksidan av en hammare står det och det nämns även att polisen kollat olika hammare. Om jag nu inte pratar i nattmössan.
Citera
2020-04-05, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

annan i trosorna?

Jag gjorde ett tillägg till mitt sista inlägg.

Hur ska man kunna se att det fanns sperma från någon annan i trosorna?

Och skulle han då ändå ha sex med henne?

Hur vet du om turordningen?
Citera
2020-04-05, 12:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men menar du att han geocachar?
Varför skulle han annars ha ett konto?
Vet du att han "spionerar" på henne på det sättet? Kan de ha kommunicerat på annat sätt, så att han vet var hon är?

Är det inte troligare?

Och vet man säkert att de träffades den 7 maj? Kanske han tyckte att det blev för rumphugget att sticka från Karlslund. Han skriver ju faktiskt "Tyvärr hinner jag inte med " tidigare i konverstionen.

Men du kanske vet att de träffades och att han ljuger på rättegången?

Jag ser ingen annan konversation på messsenger mellan 7 maj och 15 maj, men det borde finnas annan konversation däremellan kan tyckas.

Jag har skummat igenom L*enas tidslinje 11-12 maj och hittar inget där. Kan ha missat dock.

Han borde veta att deras konversation finns och att utredningen har koll på om det stämmer med 14 dagar.

Om han ljuger i en rättegång och det kommer fram att han har träffat henne bara en vecka innan är det förstås skumt. Då ligger han risigt till. Väldigt allvarligt.

Jag tror inte att han är så dum så att han gör något sådant. Hans chatt finn i FUP. Han är vittne i rättegången. Kollad.

Tillägg:
Man får ju också tänka på att den som mördade L*ena tog med sig hennes mobil. Den som mördade henne hade ett starkt skäl till att ta hennes mobil.
Och samtidigt har SD raderat en hel del.
Någon har också loggat in på hennes konto två gånger efter mordet.

Nä, inte tror jag att med alla konstigheter runt SDs alla lögner, HDs planternade av blod överallt och "nu står det helt still", JGs raderande och deras Telegramkonversationer att det skulle vara denne TT.

Glöm inte L*enas blod på tvättmaskinen och hans skor. SDs DNA under hennes ring. Hennes rädsla för SD och hans dödshot mot både den ena och andra. Inkluderat tre barn.

Nä.

Du vet numer mycket väl att hennes rädsla
för SD inte gällde fysiskt våld.
Hon var rädd att han skulle berätta om deras relation så att hennes vänner i
kyrkan skulle få reda på vad hon gjort.
Att hon skulle få skämmas. Att deras
gemensamma vänner skulle skylla på
henne och vända sig emot henne.
Hennes rädsla gällde hennes sociala liv.
Citera
2020-04-05, 12:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jag vet inte om turordningen.
Det var därför jag skrev ”om”.
Citera
2020-04-05, 12:25
Medlem
Citat:
Här:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Jag skriver ut citatet:

23 mar 2020 13:35
– Någon typ av föremål som har cylinderform, säger han.
ShareReplies Likes3
Stefan Hazianastasiou,...

23 mar 2020 13:35
Åklagaren frågar om vittnet har någon teori om brottsverktyg. Det kan vara någon typ av hammare, någon typ av föremål, säger han.
ShareReplies Likes0
Christina Eriksson: NA"

Hmm - lite intressant. Cylinderformat, nån typ av hammare? Vilken hammare är cylinderformad? Jag läste också nånstans - i lajven eller i fupen (minns inte) - att LW var vid liv när hon mottog alla dessa slag. En hammare i skallen borde slagit ut henne ganska omgående?

Vilket jävla fall. Lås in SD och släng nyckeln - den skrattande mördaren. Vidrig.
Citera
2020-04-05, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

annan i trosorna?

"Tillägg:
Man får ju också tänka på att den som mördade L*ena tog med sig hennes mobil. Den som mördade henne hade ett starkt skäl till att ta hennes mobil.
Och samtidigt har SD raderat en hel del.
Någon har också loggat in på hennes konto två gånger efter mordet.

Nä, inte tror jag att med alla konstigheter runt SDs alla lögner, HDs planternade av blod överallt och "nu står det helt still", JGs raderande och deras Telegramkonversationer att det skulle vara denne TT.

Glöm inte L*enas blod på tvättmaskinen och hans skor. SDs DNA under hennes ring. Hennes rädsla för SD och hans dödshot mot både den ena och andra. Inkluderat tre barn.

Nä.
"

https://www.flashback.org/sp71055978

Jag säger att man inte kan tolka vad som hände efter hennes erbjudande.

Det finns inget svar, varken ja eller nej efter det.
Min gissning är att de har haft kontakt via telefonen och pratat.

De flesta människor sitter inte och ljuger i en rättegång, när de vet att konversationen finns svart på vitt i FUP.
Hans förhör finns i slasken. Tror du inte att utredningen skulle fråga honom vad han gjorde den 7 maj- 18 när de har sett den kontakten? Det är klart att de har frågat honom och kollat.

Skulle utredningen vara så slapp efter två års utredning, 14.000 sidor FUP, lika många sidor sidomaterial och åklagaren ber/uppmanar försvaret att kolla detta. Det finns dessutom en punkt som särskilt tar upp denna bit i stämningsansökan.

Varje åklagare vet med sig att det första försvaret gör för att skapa rimligt tvivel är att kolla just på en sådan som TT.
Citera
2020-04-05, 12:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Det är så himla mycket snaskande och gottande i hennes trosor. Jag skulle vilja bara säga att dagens trosor som är av syntet material och kanske tvättas enbart i lägre grader - kan det inte vara så att en del dna stannar kvar då? Och inte tvättas bort? Och det var ju inte så att hon gick omkring i sunkiga trosor utan det handlar om 9 trosor i tvättkorgen vilket inte alls är orimligt en varm sommar på en aktiv kvinna som kanske bytt mer än en gång per dag? Det börjar gå helt överstyr tycker jag. Ingen vältrar sig i SD's kalsonger.

edit: bilderna på trosorna såg ju ut att vara trosor som inte direkt kan tvättas i 90 grader bomullstvätt precis.
Senast redigerad av Maviel 2020-04-05 kl. 12:35. Anledning: tillägg
Citera
2020-04-05, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du vet numer mycket väl att hennes rädsla
för SD inte gällde fysiskt våld.
Hon var rädd att han skulle berätta om deras relation så att hennes vänner i
kyrkan skulle få reda på vad hon gjort.
Att hon skulle få skämmas. Att deras
gemensamma vänner skulle skylla på
henne och vända sig emot henne.
Hennes rädsla gällde hennes sociala liv.

Nej, det vet jag inte.

Det var en del av hennes rädsla att vid anmälan skulle detta komma upp och att SD skulle dra henne i skiten på det viset.

Hennes rädsla var att han skulle göra något fysiskt. Det säger hon.

Och han har dödshotat henne och hennes barn.

Hon såg ondskan.

Du kan försvara SD hur mycket du vill i dina försök att svartmåla L*ena.

Vilken oskyldig säger på en rättegång att utredningen aldrig kommer att lösa mordet? Inte en viskning ens om att han är oskyldig. Vilken oskyldig ljuger i åratal, raderar och använder Telegram?

Jag kan inte tänka mig en oskyldig som inte vet vad man gjorde kvällen då mordet skedde.
Han var ju för bövelen nere på polisstationen timmar efter mordet och konverserade med de anhöriga.

Nä- i SDs huvud är det lika blankt som i HDs huvud där.
Öh, jag cyklade, öh tre gånger. Eller? Öh, nu när jag har läst FUP kommer jag ihåg att jag inte cyklade.

VÄLDIGT osannolikt.
Citera
2020-04-05, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är så himla mycket snaskande och gottande i hennes trosor. Jag skulle vilja bara säga att dagens trosor som är av syntet material och kanske tvättas enbart i lägre grader - kan det inte vara så att en del dna stannar kvar då? Och inte tvättas bort? Och det var ju inte så att hon gick omkring i sunkiga trosor utan det handlar om 9 trosor i tvättkorgen vilket inte alls är orimligt en varm sommar på en aktiv kvinna som kanske bytt mer än en gång per dag? Det börjar gå helt överstyr tycker jag. Ingen vältrar sig i SD's kalsonger.

edit: bilderna på trosorna såg ju ut att vara trosor som inte direkt kan tvättas i 90 grader bomullstvätt precis.

Aldrig i livet utredningen inte har kollat de personer vars DNA har kunnat kopplas till person.
Nu minns jag inte på rakt arm, men TT tror jag inte var en av de personer som hade gemensam trosa med SD. Tror att det var JH.

Men det kan vara andra anledningar till att det ligger till så. T ex kan hon ha haft sex med en den ena dagen och haft på sig samma trosor på natten. Dagen efter kan hon ha träffat den andra på morgonen.
Det kan också ligga kvar sädesvätska i slidan ett längre tag innan det rinner ut helt och hållet.

Jag tycker inte heller att man ska dra för stora slutsatser av detta.

Med tanke på det som finns som ligger som stora skuggor över SD, så tvivlar jag på att det är någon av de andra männen som är skyldiga och outredda.
Citera
2020-04-05, 13:06
Medlem
Citat:
Aldrig i livet utredningen inte har kollat de personer vars DNA har kunnat kopplas till person.
Nu minns jag inte på rakt arm, men TT tror jag inte var en av de personer som hade gemensam trosa med SD. Tror att det var JH.

Men det kan vara andra anledningar till att det ligger till så. T ex kan hon ha haft sex med en den ena dagen och haft på sig samma trosor på natten. Dagen efter kan hon ha träffat den andra på morgonen.
Det kan också ligga kvar sädesvätska i slidan ett längre tag innan det rinner ut helt och hållet.

Jag tycker inte heller att man ska dra för stora slutsatser av detta.

Med tanke på det som finns som ligger som stora skuggor över SD, så tvivlar jag på att det är någon av de andra männen som är skyldiga och outredda.

Nu vet jag inte vem du menar med JH - det börjar bli för många initialer att hålla reda på, men så här står det i NFCs protokoll i alla fall:

Beslag nr 2018-5000-BG100191-2
I en undersökt besudling (på bakstycket) påvisades sperma, Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från H*lmqvist (Grad+ 3).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in